Zwanger Worden .NU forum [Archief] Vragen over testen Zwangerschapstesten bloedverlies of menstruatie?

bloedverlies of menstruatie?
sophia

Unregistered

11-12-2006 11:37
hoe zag de menstruatie eruit? met weefsel en helder rood bloed?
dan kán het zijn dat de zwangerschap is afgebroken, maak even een afspraak met je huisarts!

groetjes sophia
Sampie

Unregistered

11-12-2006 14:08
Hoi

Ja idd gewoon even een afspraak maken met je huisarts lijkt me het beste.

Veel geluk
melissa_schreuders

Senior Member

Topics: 0
07-03-2009 16:43
hallo.
ik heb een vraag ik had twee positieve zwangerschapstesten en nu verlies ik wat bloed is dat oud bloed of ben ik gewoon ongi geworden :?: ik weet het even niet meer als het kan zou ik graag antwoord hebben. groet melissa
hoop1970

Posting Freak

Topics: 29
07-03-2009 16:50
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik 18 jaar toch echt wel een beetje erg jong vind om zwanger te worden/zijn...

of het oud bloed is of niet kun je zien aan de kleur, dus dat moet je zelf interpreteren.
Als je het niet vertrouwd gewoon maandag naar de huisarts toe.
Succes
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-03-2009 17:14
18 is een getal.... 38 ook....

Je kunt nooit weten wat voor persoon er achter dat getal schuil gaat.

Meiden... sterkte ermee!
Huisarts lijkt mij inderdaad een strak plan...

Liefs Suus
Fleur de Lys

Unregistered

07-03-2009 17:26
Voor zover ik er bekend mee ben, en dat baseer ik op eigen ervaring en gesprekken met de gynaecoloog, krijgen 50% van de vrouwen die bloedverlies hebben in het eerste trimester uiteindelijk een miskraam.
Andere cijfers: 15-25% van de vrouwen met een gezonde zwangerschap krijgen een keer of meerdere keren te maken met (licht) bloedverlies in het eerste trimester, dus het HOEFT niet meteen mis te zijn!

Dingen die op een miskraam wijzen:
- ruim bloedverlies, al dan niet met stukjes weefsel of stolsels
- krampen in je buik, lijkend op menstruatie, soms zelfs erger.
Bij meer dan een euromunt grootte aan bloedverlies, ongeacht de kleur, heeft mijn verloskundige geadviseerd om contact op te nemen met een deskundige.

Ik heb zelf 2x bloedverlies gehad bij mijn huidige zwangerschap; de vorige zwangerschap eindigde helaas in een miskraam, zonder voorafgaand bloedverlies.
Mijn ervaring: als het een miskraam is, voel je dat! Niet alleen intuitief, maar het is ook ontzettend pijnlijk. De krampen zijn heftiger en ook het bloedverlies is veel meer dan bij een normale menstruatie.
Je kan er ook tussenin zitten, bijvoorbeeld een beetje bloed verliezen wat na een tijdje weer stopt. Je kan dan alsnog het vruchtje zijn kwijtgeraakt, en op een echo zien ze dan een leeg vruchtzakje. Maar ook hierbij kun je verwachten dat je in ieder geval krampen of pijn hebt gehad.

Hoe dan ook, het is de afgelopen keren voor mij gunstig gelopen. De laatste keer bloedverlies duurde wel bijna 2 weken en het kostte me dagelijks een inlegkruisje. Niet meer, dus het was ook niet veel bloedverlies, en het varieerde in kleur van rood naar bruin naar roze, maar elke dag die het langer duurde was hel.
Uiteindelijk bleek dat ik tussen de vruchtzakjes een holte had die gevuld was met oud bloed, en dat moest eruit. De eerste keer bloedverlies was op 5 weken en kan heel goed een innestelingsbloeding of contactbloeding zijn geweest.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaal.

Groetjes, Fleur
hoop1970

Posting Freak

07-03-2009 19:26
Suus-wil-mama-worden... schreef:18 is een getal.... 38 ook....

Je kunt nooit weten wat voor persoon er achter dat getal schuil gaat

Nou zeg... kom op

18 jaar.... Zorg eerst eens even dat je een goede opleiding hebt, financieel onafhankelijk bent en een kind uberhaupt een stabiel omgeving en relatie te geven...
Dat kan echt niet als je 18 bent.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-03-2009 21:06
Jeetje Hoop,

Wat vreselijk kortzichtig zeg!
Hoe weet jij nou dat de situatie van Melissa "ontoereikend" is?!

Kan me hier behoorlijk kwaad om maken....
Ben jij in de positie om de situatie van een ander te beoordelen?!

Vind je niet dat dat aan die persoon zelf is, ipv aan jou????

Wat een belachelijke opmerking!
hoop1970

Posting Freak

07-03-2009 21:17
ik heb m'n berichtje al 6x gewist...maar ga verder niet reageren.
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

07-03-2009 21:51
Lijkt me een strak plan!
melissa_schreuders

Senior Member

Topics: 0
11-03-2009 17:21
hallo ik had alleen wat bloedverlies en was niet ongesteld en ben naar de dokter geweest en er was niks aan de hand.
en ik ben niet financieel afhankelijk van iemand ik heb werk en een eigen huis.

groet melissa
Suus-wil-mama-worden...

Unregistered

11-03-2009 17:38
Kijk, goed meid!

Vooroordelen kan ik echt niet tegen...

Ben blij dat het allemaal goed zit!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info