Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger zijn Forum clubje zwanger zijn zwanger en sporten

zwanger en sporten
marsje124

Unregistered

24-06-2008 19:05
Hoi allemaal ik ben nu 2 maanden zwanger mag ik dan gaan sporten?
Ik zit op een sportschool waar ik alleen groepslessen volg zoals steppen en Combat/Tai Bo het is verder geen lichaamlijk contact maar wel een uur vol op springen.
Ik hoop dat iemand het weet!

Groetjes van Mascha
titusenherbie

Unregistered

24-06-2008 20:43
Allereerst gefeliciteerd! Wanneer je deze sporten al lang deed voor je zwangerschap kan je gewoon doorgaan (zeker omdat het geen contactsporten zijn). Luister wel goed naar je lichaam en pas je tempo aan indien nodig. Een uur volop springen kan geen kwaad, maar je merkt zelf dat je over een paar maanden vanzelf een stapje terug gaat nemen en bv. wel gaat steppen, maar Tae-bo wellicht even links laat liggen. Ik deed aan kickboksen (alleen bokszaktraining) en heb dit na 3 maanden niet gedaan, omdat ik het risico te groot vond om toch per ongeluk (bv. schoopen naast de zak) geraakt te worden en het doen van buikspieroefeningen is af te raden na 3 maanden. En dat kwam toch wel iedere keer aan het eind de laatste 15 minuten terug. Hoop dat je hier wat aan hebt. Groetjes Laura.
marsje124

Unregistered

24-06-2008 21:01
dankje ik heb er zeker wat aan. Big Grin
Zal er zeker rekening mee houden!

Groetjes van mascha
dibbes

Member

Topics: 2
11-07-2008 20:06
marsje124 schreef:dankje ik heb er zeker wat aan. Big Grin
Zal er zeker rekening mee houden!

Groetjes van mascha

Dat is ook mij vraag. Ik zit op korfbal...en na de zomer begint de selectie weer. kan ik daar voledig voor gaan? Is dat niet gevaarlijk? Ik ben nu net zwanger.

Liefs
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
12-07-2008 11:52
Nee hoor het i niet gevaarlijk, mijn schoonzu heeft tot zowat het einde nog volleybal gespeeld en er wa niks aan de hand. Maar je moet natuurlijk wel goed op de bal letten Wink
marsje124

Unregistered

12-07-2008 17:33
Ik moest van mij verloskundige naar secar therapie en daar zeiden ze dat je niet meer sporten mag doen waar je vaak op 1 been moet staan. Zoals steps. Omdat je dat je bekken uit elkaar trekt ofzo.
Weet iemand daar verder iets van?

Groetjes van mascha
marsje124

Unregistered

12-07-2008 17:34
Ik moest van mij verloskundige naar secar therapie en daar zeiden ze dat je niet meer sporten mag doen waar je vaak op 1 been moet staan. Zoals steps. Omdat je dat je bekken uit elkaar trekt ofzo.
Weet iemand daar verder iets van?

Groetjes van mascha
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave