Zwanger Worden .NU forum [Archief] Zwanger worden Forum clubje zwanger worden Geen vast contract

Geen vast contract
Saar80

Posting Freak

Topics: 15
31-05-2008 18:02
Ik heb zo snel geen topic kunnen vinden over dit onderwerp, mocht ik niet goed gezocht hebben zou een van de moderators dit dan willen verplaatsen?? bvd!

Al een tijdje loop ik rond met een kinderwens. Eigenlijk had ik dit nooit van mezelf verwacht, als puber stond ik er juist om bekend helemaal niks met kinderen te maken te willen hebben, iedereen wist niet beter dan dat ik echt nooooooooit kinderen wilde. Maar ja, tijden veranderen en kleine meisjes (al ben ik eigenlijk qua lengte nooit "klein" geweest haha) worden groot. Ik heb de juiste man tegen het lijf gelopen en een aantal jaren terug begon het voorzichtig te kriebelen. Inmiddels zijn die kriebels niet meer tegen te houden en zou ik liever vandaag dan morgen zwanger zijn.

Afijn, ik heb altijd gezegd dat ik alles eerst "op orde" wilde hebben voor ik aan een kind zou willen beginnen. Met name qua werk. ik kon me niet voorstellen dat er vrouwen waren die zwanger werden terwijl ze geen baan/tijdelijke baan hadden. Nu heb ik zelf na mn studie verschillende banen gehad, allemaal waren ze "het net niet". Ik voelde er ook niks voor om met tegenzin ergens te blijven werken. Heb zelfs een periode gehad dat ik letterlijk met buikpijn naar mn werk ging. Dat nooit meer! Ondertussen tikt mijn klokje steeds harder....ik wil een baby! En wel nu! ( Wink ) dat zegt men lichaam in ieder geval en mn hoofd nog meer!

Afgelopen december heb ik een superleuke baan gevonden. Iedere dag ga ik met veel plezier naar mn werk. Eindelijk een baan gevonden waar ik op mn plek zit. Eigenlijk wilde ik fulltime werken maar deze baan zijn gemiddeld 25-30 uur per week. ik heb echt gekozen voor de baan inhoudelijk en niet voor het aantal uren. Eigenlijk vind ik het wel fijn dat ik zo meer tijd heb voor het huishouden en een sociaal leven Wink Nu werd ik in december voor een half jaar gedetacheerd via een uitzendburo, vooraf is wel aangegeven dat er een mogelijkheid was voor vast dienstverband. Nu is het half jaar om en heb ik te horen gekregen dat mn contract verlengd wordt via het uitzendburo (en dus niet via het bedrijf zelf) tot 1 januari 2009.

Op zich natuurlijk fijn....maar van de andere kant hoe moet dat nu als ik zwanger ben? De eerste maanden zal ik het nog wel kunnen verbergen denk ik maar wat daarna? Ben zo bang dat mn contract niet verlengd wordt wanneer ik zeg dat ik zwanger ben! Heb ook echt het idee alsof iedereen WEL een vast contract heeft en dus nergens bang voor hoeft te zijn of ligt dat aan mij? Ik wilde eigenlijk het half jaar afwachten en hopen dat ik een contract zou krijgen bij het bedrijf zelf maar das nu niet het geval. Ik weiger van de andere kant ook om NOG langer te wachten met zwanger worden. Tuurlijk kan het zo zijn dat het langer duurt en ik pas eind van het jaar zwanger ben, das goed mogelijk maar stel je voor dat het sneller gaat? Wat dan? Ik maak me hier erg druk om! Gelukkig heeft mijn vriend wel een vast contract maar alleen met zijn inkomen wordt het toch behoorlijk krap....

Alle tips en adviezen zijn welkom!
Syl

Posting Freak

Topics: 50
31-05-2008 19:09
Ik heb niet echt een advies voor je. Denk dat je moet kijken naar wat je echt wil en wat mogelijk is. Ik zelf vind wel dat je een kindje moet kunnen betalen, hoe stom en akelig dat ook klinkt.
Je zou ook aan je leidinggevende kunnen vragen waarom dit zo geregeld is, dat dit niet conform de afspraak is. en je zou ook kunnen vragen hoe daarmee omgegaan wordt, vrouwen met ene kinderwens.

Bij ons op het werk lijkt het wel een heel vruchtbare periode! ik was dit schooljaar de vierde vrouw die bevallen is en dan lopen er nog een stuk of vier zwangere vrouwen rond. Daarnaast zijn er ook een hoop mannen papa geworden.
De vrouwen die een tijdelijk contract hebben, waaronder ik, hebben gelukkig geen zorgen over een evt verlenging. Daar wordt neit moeilijk over gedaan. De dag dat ik met verlof ging, heb ik zelfs een vast contract gekregen....
Saar80

Posting Freak

31-05-2008 19:34
Hoi Syl, bedankt voor je reactie. Ik werk nog te kort bij het bedrijf om in te kunnen schatten hoe ze er op reageren....in principe zou ik het werk ook NA de bevalling kunnen blijven doen omdat het maar om gemiddeld 3 dagen per week gaat. Zou juist ideaal zijn! Plus ze hoeven niet iemand opnieuw alles te leren....dus wat dat betreft zit het wel goed hoop ik.

Ik denk erover iig eens te informeren wat de plannen zijn voor 1 januari. Dat ik graag wil weten of ik dan WEL een contract bij het bedrijf krijg... Het is een grote multinational dus wat dat betreft hoop ik geluk te hebben. Krijg ruim een maand voor mn contract afloopt zowiezo te horen wat er gaat gebeuren dus zou wel tijdig geinfomeerd zijn... Van ene kant hoop ik dan maar gewoon dat ik "wat later" zwanger ben zodat er nog niks te zien is en ik niks hoef te zeggen van de andere kant wil ik ook graag eerlijk zijn maar natuurlijk niet ten koste van mezelf...

We kunnen een baby wel betalen, ook wanneer ik (tijdelijk) geen baan zou hebben maar het is niet de ideale situatie.... Daarbij WIL ik ook graag blijven werken!
Lowiena

Unregistered

01-06-2008 17:00
Is inderdaad een moeilijke keus.
Wij waren al bezig met proberen, toen ik te horen kreeg dat ik weer een tijdelijk contract ipv van een vast contract kreeg. Hier is besloten dat we het gewoon blijven proberen, mochten ze me na het verlopen van mijn contract, weer wegsturen dan gaan we er vanuit dat ik wel weer ander werk vind. Hier is namelijk ook eindeloos uitgesteld altijd wel een reden en nu ben ik al 33.

Mocht je zwanger zijn kunnen ze je niet zomaar wegsturen, hangt ervanaf hoe ver in de zwangerschap je zit, als je contract afloopt, of ze je nog door moeten betalen tot je zwangerschapsverlof afgelopen is. Ik zou wel informeren waarom je geen vast contract heb gekregen, maar niet over kids beginnen. Dat komt wel als het zover is. Je hoeft het pas te zeggen als je met zwangerschapsverlof wil, of als je aanpassingen in je werkzaamheden van wegen de zwangerschap nodig hebt. Oké op een gegeven moment kun je er niet meer omheen (buikje Wink ),

Succes
Athena

Unregistered

01-06-2008 18:22
hier is de wetgeving anders, je bent in principe verplicht het aan je werkgever te vertellen binnen de 3 maanden (geloof ik) vanaf je weet dat je zwanger bent.

Persoonlijk zou ik men kinderwens niet op hold zetten, gewoon om te wachten of ik een vast contract zou krijgen of niet. Tenslotte onze biologische klok tikt verder en we hebben niet eeuwig de tijd om de kinderwens achteruit te stellen. Werk vind je altijd en overal wel is mijn mening. Heb al bijna 10tallen banen versleten Big Grin , zolang er maar geld binnenkomt maakt het mij niet uit of ik dit jaar 2O keer van werk moet veranderen.
jorike

Unregistered

01-06-2008 18:35
Ik moet zeggen dat ik het met Athena eens ben!
Ik zat in hetzelfde schuitje als jij...begonnen via tempo team...daarna 1/2 jaar contract via dat bedrijf waar ik terecht was gekomen, verlengd met een jaar...ondertussen zwanger geworden en nu te horen gekregen dat ik per 1 augustus werkeloos ben! Ik wist van tevoren dat de kans op een vast contract miniem was, maar dat heeft mij ook niet tegen gehouden hoor!! Tegenwoordig geven ze je niet meer zo snel een vast contract, zeker niet fulltime!! En als je zeker weet dat je t wel redt op alleen het inkomen van je vent...gewoon doen! Ik voel me er niet rot onder nu..vind wel weer een parttime baan straks! Positief denken zeg ik altijd!!
Succes bij het maken van je keuze!
Saar80

Posting Freak

01-06-2008 19:12
Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat het zeker geen kwaad kan om eens te informeren waarom ik nog geen vast contract heb gekregen en iig eens te informeren wat de plannen zijn in januari... Schept toche en soort van vertrouwen naar je werknemer toe lijkt me als je dat al kan aangeven. Ze zeggen wel regelmatig hoe blij ze met me zijn dus das wel positief :-) Werk wel op een afdeling met 99% mannen en de enkele vrouwen die er rondlopen zijn allemaal de 40 al gepaseerd en hebben al kinderen. Ik ben de enige op de hele afdeling waarbij er nog wel eens een zwangerschap in zou kunnen zitten zeg maar... al is een collega begin van het jaar vader geworden...maar ja, bij mannen ligt het allemaal weer anders....

ik denk niet dat ik iets ga zeggen over mn kinderwens, denk dat ik daarmee het lot teveel ga tarten zeg maar. En misschien heb je wel gelijk Jorike een andere baan moet ik ook NA mijn zwangerschap wel kunnen vinden. Al zal die misschien minder leuk zijn als deze.... maar in principe heb ik een goed CV en je kan het een vrouw toch niet kwalijk nemen als ze een kindje wil???

Hebben jullie dat trouwens ook gehad dat toen je ging solliciteren dat er toen gevraagd werd naar je kinderwens? Ik weet niet hoe het in Belgie zit maar hier in Nederland MAG je zoiets toch echt niet vragen! Vorig jaar november/december heb ik verschillende gesprekken gehad en bij 8 van de 10 gesprekken hebben ze er op een of andere manier naar geinformeerd.... Net alsof het op mn voorhoofd geschreven stond! Ik vind dat wanneer je zo´n vraag stelt die je eigenlijk niet mag stellen je ook geen eerlijk antwoord kan verwachten.... Ik heb er altijd dus omheen gedraaid en iets gezegd in de trant van "op dit moment zijn we er niet mee bezig dat is meer iets voor in de toekomst" daarmee loog ik eigenlijk niet maar zei ook niet de GEHELE waarheid.... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee??

Lowiena: je hebt wel gelijk idd, ik weet natuurlijk niet hoe snel ik zwanger zal zijn en misschien krijg ik er wel heel veel spijt van als ik nu WEER een half jaar ga uitstellen..... Ben met de pil gestopt dus ik ga er gewoon voor! Ongeacht vast contract of niet! En idd ze geven je tegenwoordig niet zo snel meer een vast contract....

Een kennis van mij heeft tijdens haar zwangerschapsverlof te horen gekregen dat haar jaarcontract niet verlengd werd...die zit dus nu met een kleintje van een maand oud en moet dus ook op zoek naar iets nieuws.... dat lijkt me dan dus ook niet echt ideaal.....
Lowiena

Unregistered

01-06-2008 19:20
jorike schreef:Ik moet zeggen dat ik het met Athena eens ben!
Ik zat in hetzelfde schuitje als jij...begonnen via tempo team...daarna 1/2 jaar contract via dat bedrijf waar ik terecht was gekomen, verlengd met een jaar...ondertussen zwanger geworden en nu te horen gekregen dat ik per 1 augustus werkeloos ben! Ik wist van tevoren dat de kans op een vast contract miniem was, maar dat heeft mij ook niet tegen gehouden hoor!! Tegenwoordig geven ze je niet meer zo snel een vast contract, zeker niet fulltime!! En als je zeker weet dat je t wel redt op alleen het inkomen van je vent...gewoon doen! Ik voel me er niet rot onder nu..vind wel weer een parttime baan straks! Positief denken zeg ik altijd!!
Succes bij het maken van je keuze!

Jorike jij bent toch eind september uitgerekend? Dan beval je toch binnen 10 weken na het einde van je contract? Dan kunnen ze je toch pas laten gaan als je zwangerschapsverlof afgelopen is? Ofwel betalen ze door tot je zwangerschapverlof voorbij is? Of ben ik nu verkeerd voorgelicht.

En Saar ze mogen er inderdaad niet naar vragen maar doen het vaak toch, als je geluk heb zeggen ze dat er ook bij. Wordt dat niet gedaan, dan zeg ik dat zelf en aansluitent dat ik dat niet weet, maar goed dat was toen ik het nog niet van plan was, ik ben bang als ze me dat nu zouden vragen ik het wel zou toegeven, ik ben altijd veelste open en eerlijk tijdens sollicitatie gesprekken.

Succes
Saar80

Posting Freak

01-06-2008 19:31
@ Loewiena; ik ben in principe voor "open en eerlijkheid" ook tijdens een sollicitatiegesprek. Maar ja, het ligt er zowiezo aan HOE ze het vragen.... Ben gewoon echt mensen tegengekomen (mannen) die zeiden "Je bent nu 27 dus je zal wel snel aan kinderen willen beginnen, of niet"...... als ze al op zo´n manier beginnen....sorry maar daar kan ik weinig mee! Nu was het een half jaar geleden ook nog minder aan de orde....maar nu ik gestopt ben met de pil en ik zou weer moeten solliciteren... ik zou er denk ik geen eerlijk antwoord op geven. Maar die keuze maakt ieder voor zich natuurlijk....
jorike

Unregistered

01-06-2008 22:22
@ Lowiena:
Citaat:Jorike jij bent toch eind september uitgerekend? Dan beval je toch binnen 10 weken na het einde van je contract? Dan kunnen ze je toch pas laten gaan als je zwangerschapsverlof afgelopen is? Ofwel betalen ze door tot je zwangerschapverlof voorbij is? Of ben ik nu verkeerd voorgelicht.
Daar heb je een goed punt...mij is daarover niets verteld. Punt is alleen dat mijn contract niet zozeer beeindigd wordt ( ik word niet ontslagen) maar hij wordt niet verlengd. Dat is een verschil denk ik, maar ik zal eens kijken waar ik dat uit kan zoeken. Iemand een idee?
Athena

Unregistered

02-06-2008 08:49
hmm als je contract niet verlengd wordt is dat idd niet hetzelfde als ontslagen worden. Het is gewoon een contractje van een bepaalde tijd dat jullie samen overeengekomen zijn en ondertekend hebben, en tja dan hoeft de werkgever je geen nieuw contract aan te bieden als je dan zwanger bent/raakt. Maar ben je niet aangesloten bij een vakbond? Anders kon je daar eens bij horen juist hoe of wat..

@Saar, hier in Belgie mogen ze ook niet vragen of je een kinderwens hebt of dingen die daar betrekking bij hebben Wink . Ik moet zeggen dat ik bij men vorige soll.gesprekken nooit de vraag ben gesteld, hoewel ik ook al 28 ben, maar ik vertel ze meestal al wel (als ze wat persoonlijke info willen) dat ik men vriend pas ken = bij hun betekend dat wellicht dat we er nog niet aan toe zijn Wink ) . En als ze me er toch iets over vragen zeg ik gewoon dat het nog niet voor dit jaar zal zijn (hoeven zij niet te weten dat ik daarmee de bevalling bedoel hihihi Big Grin Big Grin )
Saar80

Posting Freak

02-06-2008 11:19
@ Athena: ik zou dan toch wat andere persoonlijke info geven hoor ;-) Maar wel een goeie om te zeggen dat het niet voor dit jaar zal zijn haha! Ga ik onthouden :-)

Ik heb overigens vandaag te horen gekregen dat ik waarschijnlijk meer uren kan gaan maken de komende maanden op een andere afdeling, dus dan kan ik twee banen op 1 afdeling binnen 1 bedrijf combineren... dat is wel iets wat me leuk lijkt....
Vickypreg

Posting Freak

Topics: 18
02-06-2008 20:39
Ik zit ook ongeveer in hetzelfde schuitje. Had al een kinderwens en waren al in september begonnen maar we wilden verhuizen en in de nieuwe woonplaats een andere baan zoeken. Dillemma....want solliciteren als je zwanger bent is niet zo handig maar we zijn wel doorgegaan en hebben het 1 maandje iets minder rond de eisprong gedaan. Kreeg een nieuwe baan, kon daar in januari beginnen en zo geschiedde. Inmiddels na proeftijd zwanger geraakt en mijn contract verloopt ip binnen mijn verlof (heb dan nog een 3/4 weken verlof) dus dat valt heel erg mee maar ga er nu nog wel vanuit dat hij gewoon verlengt wordt....
Ze kunnen idd weten gezien je leeftijd dat het eraan zit te komen en ja wij hebben gewoon gezegd we gaan er voor en zien dan wel wat er gebeurd. Je hebt sowieso recht op een uitkering he dus mocht het niet verlengt worden dan heb je wel een uitkering....
Saar80

Posting Freak

02-06-2008 21:28
@ Vickypreg: Wanneer loopt je contract dan precies af? had je een jaarcontract gekregen? Hoop voor je dat het verlengd wordt!

Bij mij is het verhaal nog iets lastiger.... ik heb nu namelijk ook een uitkering, althans voor een klein deel. Ik werk gemiddeld tussen de 20 a 30 uur per week en krijg een aanvullende uitkering van 10 a 20 uur per week. Dit is sinds december zo, daarvoor kreeg ik volledige uitkering omdat ik toen 1,5 maand zonder baan zat. Ik ben in de praktijk 40 uur beschikbaar vandaar dat ik het op deze manier geregeld heb. In principe zou ik een volledige uitkering tot ergens in augustus kunnen krijgen maar hoe het precies zit nu ik maar een klein deel "op gebruik" iedere maand weet ik dus niet.... Ook bij het CWI zitten dingen lastig in elkaar! Mn zus heeft er gewerkt en daardoor weet ik dus dat mijn contactpersoon destijds al verschillende fouten heeft gemaakt bij mij waardoor ik eigenlijk vrij gemakkelijk mijn inschrijving kan verlengen steeds. Liever wil ik natuurlijk helemaal geen gebruik maken van een uitkering maar ja, het is lastig om bij mijn wisselende uren nog een andere baan te vinden. Momenteel werk ik al 2 dagen op 1 afdeling en 2 dagen op een andere binnen het zelfde bedrijf maar op twee verschillende vestigingen. Nu de zomer(vakantie) eraan komt is er op 1 afdeling (waar ik in de eerste instantie ben aangenomen en waar ik met veel plezier werk) zo goed als niks te doen tot september....Ik ben dus aan het proberen "de zomer door te komen" bij dit bedrijf omdat ik eigenlijk van die uitkering af wil, garantie moet hiervoor wel zijn dat ik iig 30-36 uur per week kan maken en dat is nog onzeker....snappen jullie het nog Wink
Frummel

Unregistered

03-06-2008 07:01
Hoi Jorike,

Volgens mij loopt de uitkering ivm zwangerschap daarna door via het UWV. Zodra je zwangerschapsverlof voorbij is, moet dit omgezet worden in een normale uitkering. Het is handig je vooraf eventjes in te laten lichten, omdat hier nogal wat papierwerk bij komt kijken. Je moet bijvoorbeeld je loonstrookjes van de afgelopen 12 maanden overleggen. Het is handig als je deze op tijd klaar hebt liggen, zodat je niet in de eerste weken na de bevalling ook nog achter al die zaken aan moet. Je weet immers nooit hoe het gaat lopen.

Succes,
Frummel
Lowiena

Unregistered

03-06-2008 07:58
Frummel schreef:Hoi Jorike,

Volgens mij loopt de uitkering ivm zwangerschap daarna door via het UWV. Zodra je zwangerschapsverlof voorbij is, moet dit omgezet worden in een normale uitkering. Het is handig je vooraf eventjes in te laten lichten, omdat hier nogal wat papierwerk bij komt kijken. Je moet bijvoorbeeld je loonstrookjes van de afgelopen 12 maanden overleggen. Het is handig als je deze op tijd klaar hebt liggen, zodat je niet in de eerste weken na de bevalling ook nog achter al die zaken aan moet. Je weet immers nooit hoe het gaat lopen.

Succes,
Frummel

Volgens mij moet je ook 4 weken voor je zwangerschapsverlof ingaat die zwangerschapsuitkering aanvragen. Gewoon op de site van het cwi kijken of ze opbellen en een afspraak maken, voor uitleg. Het is dan een uitkering ipv de ww-uitkering, de tijd die voor je ww staat (dus dat je recht op ww hebt) schuift dan volgens mij op.

Succes.
Vickypreg

Posting Freak

03-06-2008 21:37
@saar, ik heb een jaarcontract inderdaad en die loopt half januari af en mijn verlof eindigd oficeel ook zo eind januari (heb er nog twee weken vakantie aan vast geplakt).

Die dingen bij het CWI zijn altijd heel krom geregeld idd, hopelijk word je gewoon lekker zwanger en komt het dan allemaal goed. Wie weet doen ze helemaal niet moeilijk en mag je gewoon blijven.
Saar80

Posting Freak

04-06-2008 07:50
Heej Vickypreg, ja ik hoop dat het idd gewoon allemaal op zn pootjes terecht komt. Van de ene kant denk ik dat ze me toch ook na mn zwangerschap voor 20 uur willen houden....dat is dan het voordeel dat ik nu al niet 40 uur werk....hoef dan niet aan te kaarten dat ik minder wil gaan werken....Hoop voor jou ook dat je contract gewoon verlengd wordt, hoeveel uur werk je?
Vickypreg

Posting Freak

04-06-2008 09:16
Ik werk nu 24 uur en blijf dat ook doen. Dat was inderdaad wel makkelijk want hoefde niks aan te passen, bovendien vind ik het werk nu zwaarder dus is het wel lekker dat ik niet fulltime werk. Ik wilde namelijk eerst 32 uur werken maar dat kon ineens niet meer. Nadeel is weer dat ik nu tijdens mijn verloof natuurlijk ook maar voor 24 uur wordt uitbetaald maar ja dat is dan maar zo.
Saar80

Posting Freak

08-12-2009 18:24
@Maxepax, het hele verhaal wat je hier hebt gelezen speelde vorig jaar toen ik nog bij mn oude werkgever werkte. Ik ben daar weg gegaan omdat ze me geen enkele garantie konden geven uiteindelijk. Ik ben gaan solliciteren en een baan voor 40 uur gevonden. Ik ging daarvoor nog op vakantie en we waren dus al aan het proberen zwanger te worden. Vorig jaar 15 september ben ik begonnen bij mn huidige baas en 19 september had ik een positieve test in handen...Was toen bijna 6 weken zwanger. Ik heb eerst mn proeftijd afgewacht en toen het nieuws verteld. Mn baas reageerde heel goed hij besefte namelijk dat een vrouw in een bepaalde leeftijdscategorie met een vaste relatie een "risico" is wanneer je die aanneemt. Het kwam bij mij dus ook een beetje vreemd over om in dienst te komen en dan meteen zwanger te zijn...tja, zoiets laat zich niet plannen het was bij ons veel sneller gegaan als gedacht! Ik werk er nog steeds (nu 24 uur) en heb een verlenging van mijn jaarcontract gekregen.

Ik denk dat jouw werkgevers t ook vast wel begrijpen wanneer je zwanger wordt. Natuurlijk wil je rekening met hen houden maar stel je voor dat je de plannen even laat rusten en besluit eerst voor je werk te gaan. Miss gooi je dan een paar maanden weg als blijkt dat je toch niet geschikt bent en krijg je geen vast contract...? Moet je wéér op zoek naar iets anders....Of miss krijg je wel dat vaste contract, stel je je plannen een jaar uit, besluit dan zwanger te willen worden en duurt het nog een jaar (of langer!) voor je zwanger bent.....?! Ik denk dat je best een beetje aan jezelf mag denken. Als jij/jullie een kinderwens hebben dan moeten jullie daarvoor gaan. Het is nóóit het perfecte moment. Wanneer je het qua werk niet 100% op orde hebt dan is er wel weer iets anders wat eigenlijk niet helemaal klopt....het gaat om jullie gevoel, dat is wat telt!
Athena

Unregistered

08-12-2009 19:29
ik persoonlijk zou er ook voor gaan, tenslotte ; werk vind je altijd wel ergens en je blijft niet eeuwig jong helaas, wij vrouwen hebben maar een beperkte tijd om kinderen te krijgen - bedenk je ook dat (hopelijk is dat niet het geval natuurlijk) het ook kan zijn dat het nog een half jaar of langer kan duren eer je zwanger wordt ... wettelijk gezien hoef je je werkgever pas in te lichten als je 3 maand ver ben (dacht ik toch dat ik dat ooit eens gelezen had) en wie weet heb je dan al je vast contract vast.

ik ben vast in dienst sinds juli dit jaar Big Grin en op het werk weten ze van niets, en als het zover is en ik het moet vertellen dat is het een 'ongelukje' geweest Wink .. hoeft niemand toch te weten dat je het al zo lang wil hé
Saar80

Posting Freak

08-12-2009 22:10
Volgens mij ben je pas verplicht je werkgever met 5 maanden in te lichten....maar zijn maar weinig dames bij wie dan nog geen buikje is verschenen denk ik! Ik kon het met 3 maanden al amper verbergen haha!

En zoals al gezegd wordt we kunnen niet ééuwig kinderen krijgen....plus je weet niet hoelang het duurt! Voor hetzelfde geld moet je uiteindelijk het medische circuit in (hoop natúúrlijk dat dat niet zo is!) en dan mag je blij zijn dat je op tijd begonnen bent met proberen....je wéét gewoon niet hoe het loopt in het leven, enne wij vrouwen zijn nu eenmaal de enige die kinderen kunnen baren dus het is heel natuurlijk en hoort bij het leven, dat kan niemand je kwalijk nemen hoor!
annoniempje

Unregistered

08-12-2009 22:31
Je bent verplicht bij 3 maanden je werkgever in te lichten, dit omdat hij dan vervanging voor jou kan regelen gedurende je zwangerschapsverlof.

Echter bij geen vast contract kunnen ze je niet ontslaan tenzij proeftijd. kom je na je verlof terug mag je ook na zes weken na je verlof niet worden ontslagen. Als zwangere wordt je enigszins beschermd.

Daarbij komt dat wanneer je zwargerschapsverlof hebt dit volledig wordt vergoed aan de werkgever, hij maakt dus geen extra kosten en kan er dus voor kiezen om met jou duidelijke afspraken te maken of je na je verlof weer alle uren wil gaan werken.

Het belangrijkste is open en eerlijk zijn na elkaar toe.
Saar80

Posting Freak

09-12-2009 08:57
"Als je werkt dien je je werkgever hierover in te lichten. Dit hoeft wettelijk echter pas 3 maanden voor de uitgerekende datum. Sommige vrouwen vinden het lastig om dit te communiceren omdat zij van mening zijn dat de werkgever niet blij is met zulk een bericht. Vrees niet, je mag tijdens je zwangerschap niet ontslagen worden. Ook mag je tijdens je zwangerschapsverlof niet ontslagen worden"
popje 2 in de maak

Senior Member

Topics: 3
09-12-2009 09:55
Vergeet niet, je word pas beschermt tegen ontslag als je je werkgever hebt ingelicht over je zwangerschap!
Laura111

Posting Freak

Topics: 0
03-01-2010 23:18
Geen idee, of dit nog gelezen wordt, het is hier namelijk weer even stil in het forum!
Ik zelf heb een vast contract, alleen mijn vriend, zit vanaf begin dit jaar thuis. Er komt dus maar 1 echt inkomen binnen, en wat geld vanuit het UWV. We zijn druk opzoek naar een andere baan, desnoods totaal iets anders! Maar op dit moment ligt er niet veel op de markt!
We hebben wel besloten om toch door te gaan, met de kinderwens. Ik sta er ook helemaal volledig achter, maar ben zo bang voor de reacties van anderen...is het wel verstandig? zou je dat nu wel doen? waarom wacht je niet even? bla bla bla!
Ik zelf geloof, dat we het prima kunnen redden! Ik denk gewoon veelsteveel na over wat anderen van me denken!!
Hebben jullie ook partners die momenteel geen werk hebben?
Saar80

Posting Freak

04-01-2010 12:30
@Laura, niks van andere aantrekken hoor! Wie weet hoelang het duurt eer je zwanger bent. Je kunt niet altijd maar afwachten op het juiste moment! Mijn man heeft wel een vast contract gelukkig en dat had ie al toen ik zwanger werd...ben zelf alleen aan het "klooien" met jaarcontracten...
Laura111

Posting Freak

06-01-2010 15:03
@Saar80: Dan zit je een beetje in hetzelfde schuitje als ik. Ik heb dan een vast contract, en mijn vriend is druk aan solliciteren. Toevallig vandaag weer 2 brieven verstuurd. Hoop dat er nu eindelijk eens wat bij zit. Maar ja we wachten wel af. Ik denk ook veelsteveel na over wat anderen van me denken. Maar ja, is vrouw eigen denk ik!
Dank je wel voor je reactie!
Saar80

Posting Freak

06-01-2010 15:12
@Laura, is idd vrouw eigen denk ik! Ik heb me er heel lang druk over gemaakt....vooral wat andere denken...Zo stond ik járen bekend als degene in onze kennissenkring die geen kinderen wilde....nu ben ik de eerste! Veel mensen reageren daar raar op...denken dat het niet gepland/gewenst is maar het zijn kennissen dus die weten verder niet dat we er al jaren serieus over hebben gedacht en ik heel bewust ben gestopt met de pil....maar ja, ga dan weer denken hoe het overkomt naar de buitenwereld....stom misschien maar kan er niks aan doen!
Laura111

Posting Freak

07-01-2010 00:07
@Saar80 (volgens mij is er niemand anders Big Grin)
Ik stond ook altijd bekend, als degene die als laatste aan kinderen zou beginnen. Nu wordt ik waarschijnlijk de eerste!
Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie van mijn ouders. Ze zullen erg blij zijn, maar zich ook zorgen maken over het feit, of wel rond zullen komen...Ik ben van mening dat we het prima gaan redden! Het zal allemaal niet het duurste van het duurste worden, maar dat hoeft ook niet! Ach ik sta er achter, en daar gaat het om!!!
Disney-Baby

Unregistered

07-01-2010 12:06
ik heb gelukkig sinds deze week mijn vaste contract gekregen en mijn mannetje krijgt hem over 2 weken dus dat is wel een opluchting.
Saar80

Posting Freak

07-01-2010 19:02
@Disney-baby, gefeliciteerd! Goed nieuws zeg!

@Laura111, het gaat er idd om wat jij/jullie willen! Ik had mijn moeder al eerder verteld dat we eraan toe waren en er over een tijd aan zouden beginnen...toen vond ze het nog een raar idee om oma te worden. Maar toen het eenmaal zover was...ze kon niet wachten tot haar kleinkind geboren was en ze is hardstikke trots! Enne, het duurste van het duurste wil echt niet zeggen dat je het dan beter doet als ouders die minder te besteden hebben....Voor een kind is het belangrijker dat ie alle liefde van de wereld krijgt dat dan ie verschoond wordt op een commode van 500 euro!
Elena.S

Unregistered

07-01-2010 20:42
Laura111: mijn vriend kwam per 1 nov. 2009 thuis te zitten en ik heb steeds de gedachte gehad dat we pas aan een 2e kindje gaan beginnen zodra hij weer werk heeft. Hij heeft gelukkig snel weer werk gevonden maar heeft dus nog geen vast contract (ik wel). Wij gaan niet wachten tot hij een vast contract heeft. Zoals hieronder al gezegd wordt, dan kun je altijd wel ergens op gaan wachten. En het kan even duren voor je zwanger bent. Trek je niet teveel van anderen aan. Ok makkelijk gezegd van mij, zeker omdat ik hetzelfde ben hoor. Maar goed, het is jullie leven en keuze en als jij denkt het financieel te redden, dan mogen anderen niet oordelen. Gewoon lekker voor gaan.

Disney baby: Gefeliciteerd! Toch fijn, een beetje zekerheid zeg maar.
Laura111

Posting Freak

10-01-2010 22:27
@Elena: Dank voor je antwoord! Ik denk ook gewoon veelsteveel na over wat anderen van me denken! Mijn vriend heeft nu 2x gereageerd op een vacature, hopelijk zit daar wat tussen. Ik vind het toch fijner om anderen te vertellen dat ik zwanger ben, als mijn vriend ook werk heeft! Maar als het niet zo is, dan is het niet zo! Mijn vriend en ik zijn er klaar voor, en dus gaan we ermee door!
Financieel moeten we het wel gaan redden, het zal alleen geen vetpot zijn. Maar ons kindje zal niks tekort komen , en zal alle liefde van de hele wereld krijgen! Ooow ik kan niet wachten, tot er iets kleins in mijn buik groeit! *zucht*
Syl

Posting Freak

11-01-2010 20:01
Ach meid, een vaste baan heeft tegenwoordig ook geen zekerheid meer en voor hetzelfde geld was hij zijn baan kwijtgeraakt op het moment dat je zwanger bent.
je hebt maar een zekerheid in het leven....
Laura111

Posting Freak

11-01-2010 22:40
Jullie hebben helemaal gelijk! Er zijn mensen die het met minder moeten doen, en die ook dolgelukkig zijn!
Hebben jullie al kinderen, of zijn jullie in verwachting, of willen jullie zwanger worden?
Ik ben in december met de pil gestopt, en net mijn eisprong gehad. Ik mag nu dus op het wachtbankje gaan zitten Big Grin
Ik ga er niet vanuit dat het de 1e keer meteen raak is, maar you never know!
Syl

Posting Freak

14-01-2010 08:39
Wij hebben een zoontje Tygo die in april twee wordt en over een tijdje gaan we voor een tweede. (wauw, dat ik dat nu gewoon kan zeggen hier hahaha)
Irl weet bijna niemand nog van onze keuze
jimmie

Posting Freak

Topics: 6
14-01-2010 15:28
Het is alweer even stil hier, maar ik kom toch ook nog even langs.
Saar, na het lezen van jou verhaal ben ik ervan overtuigd dat ik gewoon door moet gaan met solliciteren. Ook al zit ik in een iets andere positie als jou destijds.
Ik heb namelijk een vast contract met een dik salaris. Maar ik zit daar totaal niet meer op mijn plek en wil graag weg. Ik ben inmiddels aan het solliciteren. Maar soms krijg ik het weer benauwd. Dan denk ik van "stel dat ik nu net ander werk heb en dan meteen zwanger ben, wat zullen ze dan van mij denken..." Maar daar moet ik gewoon niet over nadenken. Misschien ben ik pas over een jaar zwanger en dan krijg ik weer spijt dat ik nu niet ben gaan solliciteren.

Dus na het lezen van jullie verhalen weet ik het zeker! Ik ga gewoon door met mijn zoektocht.
Ik heb vorige week een gesprek gehad bij een bedrijf en die vroeg er ook na (hij zei er ook bij, ik weet dat het niet mag maar ik vraag het toch...) Ik heb toen een beetje een ontwijkend antwoord gegeven dat ik in de toekomst wel graag kinderen wil, maar dat het ook zo is dat je kinderen krijgt en niet neemt...
Laura111

Posting Freak

17-01-2010 00:55
@Syl: Wat een leuk nieuws zeg! Gefeliciteerd meid! Leuk is dat he, je kan het tegen niemand zeggen, en hier heb je het met iedereen erover!! Big Grin Geniet ervan en hou me op de hoogte!!
snippie

Unregistered

17-01-2010 09:33
syl meid wat leukBig Grin!!!

En meiden.idd ik zou echt niet wachten tot je een vast contract hebt.
Zo had ik een baan voor ombepaalde tijd maar had het niet meer naar me zin.
dus heb ontslag genomen en nu ergens anders gaan wwerkenSmile!ik werk er inmiddels ruim8 maanden voor.
en heb inmiddels een jaar contract gekregen!
Maar heb het 10x meer naar me zin bij deze baan.En onder tussen zijn wij gewoon door gegaan hoor.
Ook toen ik me baan had op gezegd zonder ander werk te gehebben,nou had ik de mazzel dat ik binnen 2weken een andere baan had gevondenWink!waar ik nu dus werk hihi!
maar anders was het ook geen ramp geweest.
we waren namelijk al aan het proberen toen ik me baan op zei dus hadden geen zin om een pauze te nemen.

dus meiden doe waar je je goed bijvoeld en laat je niet blemmeren omdat je geen vast contract hebt.

liefs
EsRe

Unregistered

17-01-2010 10:18
Ik heb een beetje in een soortgelijke situatie gezeten, alleen met een vast contract... huh??? ik zal het even uitleggen....

Ik ben bijna 8 maanden geleden begonnen met mijn nieuwe baan, en heb na een half jaar contract sinds begin december een vast contract. Nu kreeg ik aan het eind van het jaar de vraag of ik de baan van mijn baas wilde hebben, want die ging weg, maar dan moest ik me wel voor minimaal 1 jaar full-time in die functie vastbijten. Mijn nieuwe manager heeft mij toen gevraagd of ik hem die zekerheid kon geven, en toen heb ik heel duidelijk "nee" gezegd. (ik was net een maand daarvoor gestopt met anti-conceptie) Hij heeft toen het balletje weer bij mij neergelegd, dat ik er maar even goed over na moest denken. Uiteindelijk heb ik de baan geaccepteerd (zo'n kans komt maar een keer in je leven voorbij), maar wij gaan wel gewoon door met klussen. Ik bedoel, hij wil mij op die funcie hebben, ik heb gezegd dat ik hem geen garantie kan geven, en toch wil hij mij, nou dan zien we wel hoe het loopt toch?!?
Laura111

Posting Freak

23-01-2010 16:02
Het is weer even stil deze topic, maar wilde toch even melden, dat ik zwanger ben!!!
jimmie

Posting Freak

23-01-2010 21:04
Laura, wat een leuk nieuws. Gefeliciteerd! Dus meteen de eerste keer raak... :!: :!: :!:
Laura111

Posting Freak

23-01-2010 21:09
@Jimmie: ja idd! Had het nooit verwacht, vanmorgen echt met mijn suffe kop een test gedaan! En toen bleek dat ik zwanger ben Big Grin Echt ongelofelijk!
jimmie

Posting Freak

23-01-2010 21:28
Kan me voorstellen dat je nog een beetje overdonderd bent. Maar ga er nu maar lekker van genieten!
Hoe is het met je vriend? Want hij was toch op zoek naar werk? Heeft hij inmiddels al iets gevonden?

Ik heb inmiddels 2 keer een sollicitatiegesprek gehad. Voor de ene was ik uitgenodig voor de 2de ronde, maar ik vond het zelf niks dus heb bedankt. En bij de andere zijn ze nog in overleg, maar ik zit wel in de top 3 hebben ze verteld.
En komende dinsdag heb ik nog ergens een gesprek. Dus naar aanleiding van mijn CV en brieven lig ik nog steeds goed in de markt... Wink
Laura111

Posting Freak

23-01-2010 21:35
Nee hij heeft nog steeds niks!! Er lopen wel een aantal dingen, maar we moeten het allemaal nog maar zien! We wachten af, eerst maar even genieten van de zwangerschap...ook al is het erg pril!
Elena.S

Unregistered

23-01-2010 21:53
Laura111 gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk joh!

Hopelijk heeft je vriend snel een leuke baan.
Syl

Posting Freak

23-01-2010 23:08
Gefeliciteerd Laura!
EsRe

Unregistered

07-02-2010 18:08
Hier nog eentje zwanger!!
Heb het nog niet aan mijn manager verteld, die wacht nog maar even. Maar een jaar full time commitment voor die functie, dat zit er niet meer in.

Maar maakt mij allemaal niet uit, want wij krijgen een BABY!!!! Joepie..!! Big Grin
Syl

Posting Freak

08-02-2010 11:19
Gefeliciteerd meid!!!! Ik ben erg blij voor je!
Laura111

Posting Freak

07-03-2010 00:08
Hallo dames,
Er is al lang niets meer getypt hier, wil toch iets met jullie delen!
Met mijn zwangerschap gaat alles goed, en mijn vriend...die heeft hoogstwaarschijnlijk weer werk gevonden!!
We zijn zo blij! Echt een stressfactor minder!!
Hoe is het verder met jullie?
jimmie

Posting Freak

07-03-2010 15:38
Laura, wat een goed nieuws. Dat is voor jullie weer een zorg minder.

Ik heb inmiddels nog wel een paar gesprekken gehad, maar er is nog niets uitgekomen. Op het moment zit mijn collega overspannen thuis. En van haar had ik het meeste last, dus nu is het wel weer goed vol te houden voor mij. Dus ik zie wel wat het gaat worden.
ikhebjelief

Unregistered

28-03-2010 17:21
Hallo Allemaal!
Mijn vriend en ik hebben besloten om voor kinderen te gaan.
Hij heeft wel een vast contract, ik nog niet
Contract loopt in mei pas af.!
We willen het erg graag.
Ik heb eigenlijk een vraag
Stel ik krijg in mei geen vast contract, omdat ik dan 'zwanger'ben of wat voor reden ze ook mogen verzinnen.
en dan???
Heb je recht op een uitkering? of iets dergelijks?
Weet iemand waar ik deze info kan opzoeken?
Graag hoor ik het
groetjes amy
Joyce2911

Unregistered

28-03-2010 18:46
ikhebjelief schreef:Hallo Allemaal!
We willen het erg graag.
Stel ik krijg in mei geen vast contract, omdat ik dan 'zwanger'ben of wat voor reden ze ook mogen verzinnen.
en dan???
Graag hoor ik het
groetjes amy

Zwanger zullen ze niet snel als excuus gebruiken omdat dat niet mag, en als je kwaad wilt kun je nog
een zaak aanspannen...Je bent sowieso nog niet zwanger, dus eer dat je dat zou weten dan is het al
Mei. En neem aan dat je in April al iets te horen krijgt of je een vast contract gaat krijgen of nog een
jaarcontract. Je bent ook niet verplicht om te zeggen dat je zwanger bent, is natuurlijk wel zo netjes,
en ook voor de onderlinge verhoudingen... Op de site van uwv staat genoeg info. Je hebt ook recht op
een uitkering evt. zolang jezelf geen ontslag neemt.
ikhebjelief

Unregistered

28-03-2010 19:09
Joyce2911 schreef:
ikhebjelief schreef:Hallo Allemaal!
We willen het erg graag.
en dan???
Graag hoor ik het
groetjes amy

Zwanger zullen ze niet snel als excuus gebruiken omdat dat niet mag, en als je kwaad wilt kun je nog
een zaak aanspannen...Je bent sowieso nog niet zwanger, dus eer dat je dat zou weten dan is het al
Mei. En neem aan dat je in April al iets te horen krijgt of je een vast contract gaat krijgen of nog een
jaarcontract. Je bent ook niet verplicht om te zeggen dat je zwanger bent, is natuurlijk wel zo netjes,
en ook voor de onderlinge verhoudingen... Op de site van uwv staat genoeg info. Je hebt ook recht op
een uitkering evt. zolang jezelf geen ontslag neemt.

Bedankt voor je reactie!
mijn werkgever heeft het een keer gepresteerd om iemand op de dag van balans te ontslaan.dat was 1 dag voor haar contract af liep!!
Dus echt serieus, mensen die zwanger zijn vliegen bij ons eruit, mits je een contract hebt voor onbepaalde tijd!

Ik ben idd nog niet zwanger nee, en mocht ik dat in mei wel zijn ben ik net 2 maand misschien. nog niet eens
ik ga het sowieso pas vertelle als ik 3 mdn zou zijn
bedankt!
groetjes!
Joyce2911

Unregistered

28-03-2010 22:13
Je kan er ook zelf achteraan gaan voor die tijd. Er staat ook een tijd voor hoelang je van
te voren te horen moet krijgen of je contract verlengd gaat worden enzo. Zou er het CAO
eens bij pakken...je bent in Nederland het ook niet verplicht om te zeggen als je zwanger
bent. Pas een bepaalde tijd voor je uitgerekende datum. Nou zou dat persoonlijk mijn
voorkeur niet hebben omdat zo'n werkgever zich dan ook genaaid kan voelen wat ik heel
goed snap en de verhoudingen niet echt ten goede komen. Benieuwd of je info kan vinden.
Succes!
ikhebjelief

Unregistered

29-03-2010 05:17
Ik heb mijn vraag al gestuurd naar het juridisch loket.
Aangezien ik het op cwi niet echt kan vinden.
Dus mocht ik het antwoord weten zal ik het meteen hier even op zetten!
Thanks!
Syl

Posting Freak

29-03-2010 09:20
Als je contract in mei afloopt mogen ze je gewoon laten gaan zonder opgaaf van reden omdat je een contract hebt gekregen voor bepaalde tijd. Dat loopt van rechtswege dan op de datum af die in in de overeenkomst staat. Het heeft dan ook geen zin om een zaak tegen ze aan te spannen.
Krijg je na deze wel een overeenkomst voor onbepaalde tijd?

Je kunt ook veel informatie vinden op http://www.szw.nl daar haal ik ook veel info vandaan voor mijn werk.

veel succes!
Mirena0110

Senior Member

29-03-2010 12:39
Joyce2911 schreef:Je kan er ook zelf achteraan gaan voor die tijd. Er staat ook een tijd voor hoelang je van
te voren te horen moet krijgen of je contract verlengd gaat worden enzo.

Helaas, dit is niet waar. Een contract voor bepaalde tijd loopt gewoon helemaal vanzelf af. Er bestaat niet één of andere opzegtermijn voor het aflopen van zo'n contract.

Dat dacht ik ooit ook (het klinkt namelijk zo redelijk) maar toen ik het zelf aan de hand heb gehad, heb ik juridisch advies ingewonnen en zelf de wet erop nageslagen.

Wat blijkt: het contract loopt zelfs af als de werkgever na je allerlaatste dienst pas zegt dat je niet meer terug hoeft te komen. Schofterig, maar juridisch correct. De enige manier waarop een tijdelijk contract automatisch wordt verlengd, is als je werkgever niets zegt, je de volgende dag gewoon gaat werken, en je werkgever je niet tegenhoudt. Als hij bij de deur staat en zegt "je werkt hier niet meer", heb je geen poot om op te staan.
Babii

Posting Freak

Topics: 48
29-03-2010 14:25
Mits het is opgenomen in het contract dat men het je voortijdig moet laten weten. Bij mij staat er duidelijk: op 1 april 2010 moet er duidelijkheid zijn conform het contract richting medewerker.

Over mij zijn ze nu ook aan het discussieren. Hoor morgen of het nog een jaarcontract wordt of een vast contract Smile.
Mirena0110

Senior Member

29-03-2010 14:28
Klopt Babii, expliciete verplichtingen in het contract moeten natuurlijk altijd worden nagekomen.

Helaas staat zo'n clausule zelden in een contract voor bepaalde tijd. Wel héél netjes van jouw werkgever dat hij zichzelf die verplichting heeft opgelegd!
Babii

Posting Freak

29-03-2010 14:32
Ja, is super netjes Smile. Weet ook dat ze me willen behouden, maar de directeur waar ik voor werk moest het nog even aan de iets hogere directeur vragen.

Het is of een jaarcontract of onbepaalde tijd! Ben reuze benieuwd Smile.
Joyce2911

Unregistered

29-03-2010 22:05
@ Mirena: daar heb je idd een punt, ik ben het zelf zo wel gewend dat het zo gaat. Meestal
ga ik er zelf ook achteraan, omdat ik ook wil weten waar ik aan toe ben...
Heb in Jan zelf gelukkig een contract voor onbepaalde tijd gekregen, ondanks de zwangerschap,
maar zat er straks ineens aan te denken dat ik nog geen contract gezien heb. Tot nu toe wel
iedere maand netjes loon enzo, dus dat zal wel goed zitten, maar wil wel een papiertje hebben.
Morgen maar eens achteraan...
Syl

Posting Freak

29-03-2010 22:11
ikhebjelief schreef:Bedankt voor je reactie!
mijn werkgever heeft het een keer gepresteerd om iemand op de dag van balans te ontslaan.dat was 1 dag voor haar contract af liep!!
Dus echt serieus, mensen die zwanger zijn vliegen bij ons eruit, mits je een contract hebt voor onbepaalde tijd!
Hoe lullig het ook is, de werkgever doet helemaal niks fout.

Toen wij wilden beginnen voor de eerste heb ik dat overlegd bij mij op het werk omdat ik heel onzeker was of ik dan inderdaad ook wel een overeenkomst voor onbepaalde tijd zou krijgen. en bij mij zeiden ze toen dat dat er helemaal los van stond en dat er alleen naar mijn functioneren enzo gekeken werd.
op de dag dat ik met zwangerschapsverlof ging ging mijn vaste contract in..
Syl

Posting Freak

29-03-2010 22:13
Joyce ik zou er inderdaad even achteraan gaan. niet omdat je je zorgen moet gaan maken maar voor je het weet wordt het vergeten en het is toch handig eea op papier te hebben Wink
Ze kunnen in ieder geval niet ontkennen dat je er niet werkt omdat je bewijzen hebt dat je loon ontvangt. Wink
Mirena0110

Senior Member

30-03-2010 06:15
Joyce2911 schreef:@ Mirena: daar heb je idd een punt, ik ben het zelf zo wel gewend dat het zo gaat. Meestal
Heb in Jan zelf gelukkig een contract voor onbepaalde tijd gekregen, ondanks de zwangerschap,
maar zat er straks ineens aan te denken dat ik nog geen contract gezien heb. Tot nu toe wel
iedere maand netjes loon enzo, dus dat zal wel goed zitten, maar wil wel een papiertje hebben.

Oei, daar zou ik zeker achteraar gaan! Want hoe dat juridisch werkt: als je een tijdelijk contract hebt, en na afloop van het contract blijft werken (dus niet wordt tegengehouden) gaat er juridisch gezien een nieuw tijdelijk contract in onder dezelfde voorwaarden als het vorige.
Tammie78

Unregistered

30-03-2010 11:52
Hier ook het ongeluk gehad dat me contract niet verlengt werd omdat ik zwanger was. en ze gooiden het op bezuinigen, terwijl ze bij anderen het contract wel verlengden! bezuinigen me neus :evil: En ik had ook nog eens de enorme pech dat ik nogal ziek was geweest in de zwangerschap, dus ja weer een reden voor hun om niet te verlengen!
Babii

Posting Freak

30-03-2010 12:04
Joyce2911 schreef:@ Mirena: daar heb je idd een punt, ik ben het zelf zo wel gewend dat het zo gaat. Meestal

Bij ons wordt die automatisch omgezet zonder een ander contract te krijgen (wordt in het systeem omgezet). Echter krijgen de medewerkers wel een formele brief thuis met de onbepaalde tijd.

Mijn contract is wegens omstandigheden verlengd met een half jaar Sad. Reden: ze hebben teveel mensen in dienst en de kans is groot dat als ze weer op schema komen met het personeelsplan zit er een onbepaalde tijd in.

Bah wat baal ik zeg Sad. Maar heb wel genoeg tijd nu een andere job te zoeken!
« Ouder topic | Nieuwer topic »

Zwanger Worden .NU

© Lenx Media 2005-2020

Informatie

Zwanger worden .Info

Zwangerschapstesten

Mat Care

Baby Zwanger Shop

Online zwangerschapstest

Lineaire weergave
Geneste weergave