Zwanger Worden .NU forum [Archief]

Volledige versie: Juni 2012 gestopt met anticonceptie
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Hoi allemaal!
Mijn vriend & ik hebben besloten dat we voor een kleine willen gaan! :-D
Zaterdag 9 juni 2012 heb ik mijn laatste pil ingenomen (netjes de strip afgemaakt).
Vervolgens had ik gewoon een onttrekkingsbloeding en vandaag 14 juli ben ik op natuurlijke wijze ongesteld geworden!

Ik hoop dat er meer meiden zijn die in juni 2012 gestopt zijn met anticonceptie en die ook hun verhaal kwijt willen! :-D

Groetjes!
Hoi Sylvia,

Een spannende tijd voor jou dus!
In het topic van 'stoppen met de pil in 2012' zitten veel meer meiden die in juni zijn gestopt met anticonceptie. Daar kun jij ook gezellig mee kletsen als je dat graag wilt.
Hoi Sylvia!!

Ik ben ook die maand gestopt en ben de 15 ongesteld geworden..
We lopen dus zo goed als gelijk, leuk!!
Had jij last gehad van symptomen die maand?? Ik best wel maar toch netjes ongesteld geworden ;-)

Groetjess
Hoi Angel27!
Leuk dat er nog iemand is haha! Big Grin
Ik had inderdaad ook last van een aantal symptomen . . . ik dacht zelfs dat ik misschien wel al zwanger kon zijn en ik kon het niet laten om een aantal testjes te doen. Maar natuurlijk waren ze negatief (1 testje had zelfs een potlood streepje wat dus een fout blijkt te zijn ) . . . . Een dag erna werd ik ongesteld. Ik had symptomen zoals gevoelige borsten en ik was af en toe wat misselijk. Maar waarschijnlijk komen deze symptomen van het ontpillen. Ik heb er nu ook geen last meer van. Heb jij nu nog last van een aantal symptomen? En hoelang ben jij ongesteld geweest? Ik 2 dagen en daarna was het ineens gestopt . . . lijkt mij aardig kort . .

Groetjes!
Ik had t zelfde alleen gevoelige tepels en zaterdags jeukende borsten.. Wist dat ik er nog geen 3 weken op had zitten dus wachtte t nog ffies af.. Ik heb dat ik stopte mijn ontrekkingsbloed gehad en na een paar dagen een normale ongesteldheid.. Nu ben ik t zondag geworden en nu dus dag 3 en t word al minder dus ik denk dat ik gelijk in mijn normale periode zit.. Was je wel heftig ongesteld of was t maar een beetje wat je in die 2 dagen verloren bent?? Slik je ook al vitamines??
Ps mijn klachten zijn nu ook verdwenen nu ik ongesteld geworden was naar normale ongesteldheids klachten..
Ik was behoorlijk heftig ongesteld die 2 dagen en dag 3 (voor mij maandag) had ik s'morgens nog wel een klein beetje 'bruin', maar de moeite niet waard. Ik denk dat het wel een normale ongesteldheid was. Weet jij ook hoelang jou cyclus is? Als ik zou uitrekenen hoelang mijn cyclus duurt dan denk ik 30 dagen. Dag 1 van mijn cyclus zou dan toch de laatste dag van mijn onttrekkingsbloeding zijn? Of zou dit niet meetellen? In mijn geval zal anders dag 1 van mijn cyclus 14 juni zijn tot 16 juli. Dat is dan 30 dagen, haha best lastig dit. Tongue

Een week voordat ik met de pil ben gestopt slikte ik al foliumzuur. Wat voor vitamines gebruik jij dan? En hoelang heb jij de pil geslikt? Ik slikte de pil al ongeveer 7 jaar..
Wat ik heb begrepen is de 1ste dag dat je ongesteld word de 1ste dag van je cyclus.. Ik weet niet meer de precieze dag dat me vorige ongesteldheid was maar was rond de 4 weken.. Ik neem de 28 dagen dus gewoon maar.. Je ovulatie is normaal gesproken 14 dagen na je eerste ongesteldheidsdag (NOD).. T enigste probleem wat we tegen kunnen komen als onze cyclus langer is dat we miss te vroeg testen en even langer in de spanning ziten tot we ongesteld worden.. Dus rond de 30ste zijn we t meest vruchtbaar!!!

Ik slik de zwanger plus van de kruidvat.. Das visolie capsule en een vitamine tablet met foliumzuur.. Ik ben daar maandag mee begonnen..
Dus mijn NOD is 12 Aug en de jouwe een dag eerder uitgaand van de 28 dagen cyclus!! Dat is ook de dag dat een eventuele test mogelijk is voor ons..
Owww correctie... Hoor net dat t eitje 14 dagen voor de NOD zit dus hij zit als we geen 28 dagen hebben niet in dat wekend hahah.. Dan moeten we maar kijken of we m voelen ;-)
Hoi Meiden!

Ook ik ga voor een baby ! Mijn NOD is 8 augustus, flink geklust de afgelopen weken dus hoop dat het raak is.
Het is nog wel mijn eerste ronde, dus ik ga er nog niet vanuit. Komt volgens mij niet vaak voor dat het de 1e ronde al direct raak is.
Spannende tijden!!!
hallo allemaal,

ik ben 24 en heb een relatie van inmiddels 9 jaar en hebben besloten om voor ons 1ste kindje te gaan.
we zitten nu in ronde 2 waar van mijn nod 16aug is.
ik heb jaren lang de pil geslikt, dus volgens mij ben ik nog aan het "ontpillen" maar dat week ik dus niet zeker.
heb wel vaak een raar gevoel in me buik zoals bij een ongesteldheid herkent iemand dit?
en hoe lang heeft het geduurt?

leuk om alle verhalen te lezen, kan veel onzekerheid wegnemen.

groetjes..
Hoi Eva en Spannend..

Leuk dat jullie mee komen praten..

Aan het ontpillen ben je als je cyclus nog niet op de normale 28 dagen zit door je hormoonspiegel..
Gelukkig heb ik mijn eerste ongesteldheid op de 28 dagen gehad en nu dus op t wachtbankje met als t goed is jou als metgezel Eva als jij ook een 28 daagse heb!!
En jij spannend zit dan in je vruchtbare periode..

Ik had mijn eerste maand allemaal klachten die op zwangerschap leken maar helaas zijn dat ook de symptomen met de eisprong en de bijbehorende hormonen..
bedankt angel,

mijn eerste cyclus was 34 dagen, nu is het afwachten. ik had zondag het idee dat ik een eisprong had maar twijfel nu heel erg! sins dien heb ik het gevoel dat in ongesteld moet worden dus ja :/ het is gewoon zo moeilijk en spannend dat je niet weet wat er met je lichaan gebeurd of gaat gebeuren. (geen geduld Wink
ik had altijd gedacht dat je zo zwanger raakt maar nu ik er mee bezig ben en alle verhalen lees is het gewoon best lastig!

met z'n alle aan de klus! en geduldig afwachten, succes allemaal!

groetjes....
Hoi Iedereen,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten!!

Ik ben 28 jaar en wij gaan voor ons tweede kindje, ons zoontje is bijna 13 maanden! Ik ben op 5 juli gestopt met de pil, maar wil graag eerst een paar ontpilrondes houden, ik zit dus nu in voorronde 1. Er komt sowieso nog 1 voorronde, maar misschien dat wij vanaf eind augustus dus voor het echie gaan. Mocht dit ivm mijn werk niet haalbaar zijn, dan wachten wij nog even. maar omdat ik het zo leuk vind om me er mee bezig te houden en verhalen te lezen van anderen meld ik me hier vast aan!!
Ik hoop dat mijn cycli net zo zijn als voor mijn eerste zwangerschap, gewoon altijd 26 dagen na stoppen pil. mijn OD heb ik nu dan ook gezet op 4 augustus, dan zit ik weer op een cyclus van 26 dagen, we zullen het dit weekend zien!

Iedereen heel veel suc6 met zwanger worden!!!

groetjes Chappie
Goedemorgen meiden!

Ik heb 6 jaar lang een spiraal gehad. Deze is afgelopen april verwijderd en heb sindsdien een nette cylcus tussen de 26 en 28 dagen!
Had absoluut niet verwacht dat ik zo snel alweer mijn cylcus terug zou krijgen. Dus daar heb ik ontzettend veel geluk mee.

Nu kunnen we gezellig met zn allen voor een aprilbaby gaan, mocht het deze maand raak zijn;-)

Spannnende tijden!!!
@Spannend.. Ik ben natuurlijk ook nog nieuw hiero en schrok ook wel een beetje dat ik zag hoeveel rondes sommige al bezig waren.. Ik kan ook geen pijl trekken op mijn eisprong maar sinds maandag avond krampen, terwijl mijne zon beetje zondag had moeten zijn.. Dus dinsdag nog een keer geklust voor de zekerheid het 1 die dagen was en nu maar wachten op wat komen gaat.. Mijn darmen zijn nu ook een beetje van slag dus kan moeilijk zeggen of ik daar kramp heb of bij me baarmoeder opt moment.. Denk je dat je geklust heb op de juiste dagen??

@Chappie.. Welkom en op naar een stabiele cyclus!!

@Eva.. Fijn dat je weet waar je aan toe ben met je cyclus!! Als je geklust heb op de juiste dagen word t zometeen idd erg spannend voor ons..

Ik ga vandaag even langs de Kruidvat testen halen.. Hoorde er hier goeie berichten over en ze zijn lekker goedkoop dus ga t eens proberen daarmee mocht t zover komen natuurlijk..

We zijn net een weekje op vakantie geweest maar wat een pokke weer zeg hiero, wil weer terug!!
@angel als er zondag Idd een eisprong geweest is dan zou ook mijn cyclus op 28 dagen zitten, dus dat zou heel fijn zijn. We hebben Idd rond die tijd goed geklust (in een goede stand Wink ) en lang blijven liggen!
Maar ik denk dat het wel een teken van een eisprong is geweest bij Jou! Dus al je goed geklust hebt Smile ik ga 12aug testen, gebaseerd op een cyclus van 28dagen. Dan zitten wij een beetje zond de zelfde datum, gezellig.

@eva welkom bij de club sterkte 8aug!

@chappie jij ook welkom! Leuk dat je voor een 2de gaat, hopen op een goede cyclus !

Groetjes...
@Spannend.. Wat leuk dan zitten we op dezelfde dag (12 aug).. Ik heb uitgaande van eisprong op zondag, dinsdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag geklust!! Omdat ik maandag een prop ben verloren dinsdag nog eens voor de zekerheid al was mijn eisprong nog onderweg en de zaadjes er door die prop niet goed doorkonden hahah.. Ik zoeken wat het betekende die prop, dus stress en voor de zekerheid nog maar eens voor als ie later was ;-) Ook idd even blijven liggen dus we zijn voor mijn idee goed bezig geweest!! Nou afwachten of vriendje dat natuurlijk ook was :-P
@angel dat is helemaal sterk, ik ben zondag een soort prop verloren van doorzichtig slijm (raar!) Ik ga ook even op onderzoek uit! We houden contact!
@angel:

gevonden! goed nieuws! op de site http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarmoederhals

hier staat namelijk:
In de baarmoedermond zit meestal (behalve tijdens de ovulatie), een ondoorgankelijke slijmprop om de baarmoeder tegen infecties te beschermen. Smile Smile dus een ovulatie gehad! al is de test 12aug neg (hoop ik niet natuurlijk)dan weet ik in ieder geval waar ik volgende maand op moet letten!

heb jij nog aanvullingen?
Hoi meiden,

Helaas past de titel van het forum niet bij mij maar ik zou graag meepraten met jullie! Ik ben op 26 juli gestopt met de pil (de nieuwe strip niet meer ingenomen) voor de allereerste keer in mijn leven. Ik slik de pil vanaf mijn veertiende dus ik weet ook echt nit wat me allemaal staat te gebeuren. Gelukkig kan ik bij jullie een beetje meelezen en leren hoe het e.e.a. werkt, erg fijn! Ik ben ook echt niet deskundig in het zwanger worden, ik dacht als ik stop dan zie ik het vanzelf wel maar stiekem ben ik er toch wel erg me bezig. Weten jullie hoe het zit met mijn cyclus? Of kan ik dit as berekenen als ik voor het eerst weer natuurlijk ongesteld ben geworden. Excuus als ik mutserige vragen stel Smile, maar als de tijd rijp is wil ik er ook gebruik van maken zeg maar !!

Lieve groetjes!
Hoi iedereen!
Even een tijdje niet op dit forum geweest, maar ik heb nu weer wat meer tijd.

Angel27: Ook druk aan het klussen hihi, heb jij je eisprong gevoeld? Ik volgens mij niet echt maar ik heb wel buikpijn gehad en had veel meer 'zin' in klussen dan normaal gesproken. Ik ben benieuwd of het gelijk raak zak zijn bij ons! Dus eigenlijk is 11 augustus onze eerste nod dag?
Hallo dames,
Ik ben nieuw hier en zou me graag willen aansluiten bij dit forum. Ik ben eind juni (30e) gestopt met de pil en heb net me eerste ronde gehad. Wel netjes op de 28e dag me menstruatie gehad dus dat is iig een fijn iets om te weten! Moet zeggen dat ik wel een zware maand heb gehad. Heb me eisprong naar mijn idee duidelijk gevoeld en volgens de berekeningen klopte dat ook. Op de 17e afgelopen maand had ik zware buikkrampen (alsof er lood aan me eierstokken hingen) aan beide kanten en heb me de dagen daarna ook echt bizar slecht gevoeld. Moe, buikpijn, steken in me schaamstreek, misselijk, hoofdpijn, moeilijk naar het toilet gaan zeg maar, veel plassen. Hopelijk hoorde dat bij het ontpillen en gaat het deze 2e periode beter.......
Vind het erg spannend allemaal zeker omdat ik ook reuma heb (ziekte van bechtrew) dus me dagen ook goed moet bijhouden ivm medicatie. Dit kan ik alleen innemen tijdens me menstruatie. Het gevolg is wel dat ik tegen het einde van me cyclus (door de uitwerking van die injectie) moeizaam tot amper kan lopen omdat deze vorm van reuma op je bekken zit. Daarom is het voor mij/ons extra spannend omdat ik me lichaam goed onder controle moet houden en waarschijnlijk ook rekening moet houden met een vroege bekkeninstabiliteit......Maar het hoeft ook niet. Kortom alles is lekker onzeker maar dat zullen jullie vast herkennen.
Ik hoop hier gezellig te kunnen kletsen en je onzekerheid, zorgen en gevoelens te kunnen delen want je wilt het in het begin nog stil houden naar buiten toe......
Nou dames, succes met "klussen"en ik kijk uit naar de gesprekken.

Groetjes Lola
@ Angel27, ik las in een berichtje van jou dat jij ook de eerste ronde hetzelfde soort klachten had als ik, alsof je al zwanger was. En ook jij zit op de 28 dagen.....netjes! Ga jij ook voor je eerste kindje?
Hoi Paasei,

Spannend is dat dan ineens he als je zo stopt met de pil....Ik was ook aan de pil vanaf me 14e dus had nooit verwacht dat ik gelijk een goede cyclus had maar blijkbaar dus toch wel. Netjes op de 28e dag me menstruatie.....en dat voor de eerste ronde! Als je googled op biologische klok kan je een soort kalender invullen en weet je precies wanneer je vruchtbaar bent. Uiteraard is het makkelijker als je cyclus regelematig is want daar ben ik ook nog niet uit. Maar ik ga nu uit van 28 dagen omdat het de eerste ronde zo was.....maar goed misschien zijn er hier meer ervarings deskundigen??
Ik moet zeggen dat ik me had voorgenomen er ook niet zo mee bezig te zijn maar elke dag denk je er toch wel aan of hoop je toch dat...... Het is behoorlijk onzeker allemaal en dat maakt het voor ons zo lastig, zeker in combi met die vrije hormonen!!

Succes met klussen!!
Hoi Lola,

Jeetje dat is ook niet echt prettig als je eerste ongesteldheid zo vergaat! Gelukkig ben je wel weer direct in het ritme, toch een fijn idee na ook een lange tijd de pil te hebben gebruikt. Gaan jullie voor je eerste kindje? Spannend allemaal hé? Wat vervelend dat je reuma hebt, moet je dan nog extra dingen om een verwachting te bespoedigen? Ik ben me ook flink aan het inlezen bij alles wat er bij komt kijkenen ik zal je tip over het kalendertje even opzoeken, dank!
@Spannend.. Yeah!! We hebben een ei gehad!!!! Dan hebben we iig weer een normale cyclus en een hele duidelijke aanwijzing voor ovuleren ;-) Ik heb op een ander forum gelezen van de week dat eerst de prop komt en dan de ovulatie daarna, kon ook nog dagen duren.. Daar wil ik nog wel even meer duidelijkheid in vinden mochten we niet zwanger zijn deze maand om beter te weten wanneer de klus geklaard moet zijn :-D Waarschijnlijk zit jij dan 1 dagje eerder als ik.. Mijne was maandags..

@Paasei.. Om t vooraf te weten wanneer je eisprong kan zijn en eventuele testdatum moet je idd even je eerste echte ongie afwachten en dan de begin datum onthouden.. Die moet je overal invoeren namelijk..

@Sylvia.. Ben idd druk aan het klussen geweest en heb me ei gehad maar weet alleen niet precies wanneer.. Heb nu andere afscheiding dus nu heeft klussen geen zin meer en word t wachten op wat komen gaat.. Ik heb dus eerst een soort slijmprop verloren en daarna de buikpijnen en steken.. Maar moet zeggen dat t nu nog steeds rommelt bij me binnen.. Ik hou mijn NOD nog steeds op 12 Aug en omdat de test van Kruidvat aardig gevoelig zijn ga ik als ik die dag niet ben gaan vloeien 13 Aug testen met ochtend urine.. We hopen natuurlijk dat t in 1x raak is!!!

@Lola.. Ik heb dat idd ook allemaal gehad.. Ook onwijs gevoelige tepels.. Nu blijft t tot nu toe na mijn eisprong alleen bij buikkramp en soms vlaagje misselijk.. Ontpillen schijnt t echt te zijn als je cyclus door de war is.. Deze verschijnselen komen door de hormonen van een eisprong en die waren wij natuurlijk helemaal niet gewend na de pil al die jaren.. In jou geval zou ik miss samen met de dokter een soort plan op stellen voor je reuma of heb je dat al gedaan?? Om daar onwijze last van te krijgen is natuurlijk ook geen lekkere optie..
@Paasei, nee in principe kan ik op de gewone manier zwanger worden alleen is het wat lastiger omdat ik dus reuma heb ivm me medicatie. Ben nu bezig om een afspraak te maken bij een haptonoom om misschien beter om te gaan met me pijnklachten. Het is idd erg vervelend maar ik heb er veel voor over om een kindje te krijgen. Bovendien loop ik nu in de ww en heb me sinds vorige wk (sinds ik dus niet kon lopen) ziek gemeld en hoop eigenlijk eens goed geholpen te worden via de zw door het uwv zodat er eens goed gekeken kan worden naar mijn situatie. Het is wel moeilijk in deze tijd, je word eerder gestraft omdat je chronisch ziek bent maar ik knok me er wel doorheen. Maar het zou daarom ook wel "fijn zijn" als het geen jaar gaat duren voor ons want dan word het lastig en moet ik mogelijk eerst weer een half jaar gewoon me medicatie gebruiken en daarna kunnen we dan weer verder zeg maar......En mijn vriend is toch al 38. Voor mij zou het niet zoveel uitmaken aangezien ik pas 26 ben maar voor hem is het anders.
Maar spannend is het zeker allemaal. Ik heb me ook de afgelopen weken flink ingelezen. Je vind echt veel op internet en ik heb ook wat boekjes gelezen. Ze zeggen altijd dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn maar toch ben je dat bewust/onbewust wel.
Wij gaan inderdaad voor het eerste kindje.
Hoever zit jij nu in je cyclus?
@ Angel, ik heb idd al met mijn arts besproken over het hoe en wat maar er is gewoon helaas geen optie behalve max 8x daags paracetamol. Dat is het "veiligste" voor allemaal. Daarom hopen we ook niet dat het te lang duurt voordat we zwanger zijn want als na een aantal maanden de pijnklachten zo toenemen heb je dus kans dat we tijdelijk moeten "stoppen" zoals ik net ook tegen paasei vertelde. Maar morgen weer een afspraak in het ziekenhuis dus we gaan er maar weer over praten. Daarnaast probeer ik met een haptonoom te gaan kijken of ik me pijnklachten beter onder controle kan krijgen. Maar goed we zullen het allemaal wel zien......Ik heb idd nu ook tijdens me menstruatie hele gevoelige tepels. Maar jij geeft me dus goede hoop voor onze nieuwe periode waarin ik me mogelijk wat fitter ga voelen!
@ lola Jeetje meid dat is me een verhaal zeg. Dan ben je ook behoorlijk jong om reuma te hebben of kan je dat met elke leeftijd krijgen? Ik kan begrijpen dat je nu het e.e.a. eens goed wil laten onderzoeken hoor en vervelend idd dat je zo dubbel gestraft wordt vanwege het chronisch ziek zijn! Wat leuk he een eerste kindje en alles wat erbij komt kijken. Ik ben er toch wel veel mee bezig hoor, hou er ook altijd wel van om goed geinformeerd te zijn en ik kan mijn kennis op dit gebied nog aardig bijschaven zeg maar haha! Ik heb je tip over je cyclus berekenen uitgeprobeerd via de biologische klok en als het goed is zou a.s. weekend mijn ovulatie zijn. Ik vraag me alleen af of ik niet moet wachten op mijn eerste echte menstruatie omdat ik jaren geen normale cyclus heb gehad. Ach we houden maar bij wat we bij kunnen houden zeg maar! Hoe zit jij in je cyclus?
@Lola.. Ja ik voel me deze keer wel beter ja.. Zei ook al tegen me vriend als dit zo blijft is t niet zo leuk om voor een kindje te gaan.. Ga me ook even goed bedenken of ik niet wat anders kan gebruiken als de pil als anticonceptie.. Ik hoop voor jou dat t erg snel gaat lukken!! Goed inlezen zodat je weet wat je lichaam je aan gaat geven als je vruchtbaar ben..
hoi meiden,

het word al een gezellig clubje! welkom allemaal.

hoe denken jullie over alcohol? drinken jullie dat tot de test positief is of zijn jullie daar al mee gestopt?
ik ben er mee gestopt maar zou best zin in een wijntje hebben.

@lola, wat heftig zeg, ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat met niet al te veel pijn! sterkte.

groetjes....
@Spannend.. Ik drink normaal al heel weinig dus ik ben gewoon helemaal gestopt.. Ook al met dingen eten die slexht zijn voor je beeb zoals rood vlees en rauwe kaas enz.. Volgens mij zou t nu nog niet zon probleem zijn om soms wat te drinken.. Alles met mate natuurlijk ;-)
@ spannend: ik moet zeggen dat ik mijn wijntjes nog niet heb aangepast, ik drink eigenlijk nog steeds hetzelfde (in het weekend een wijntje). Ik ben ook net een week gestopt met de pil dus ik kijk even hoe dit gaat. En rood vlees en al die dingen eet ik ook nog gewoon hoor. Ik ga het nu nog niet te streng maken voor mezelf Smile, als het straks raak is mag ik zo'n tijd geen wijntje meer dat ik er nu lekker nog eentje drink!
@Paasei.. Had ik ook hoor dat ik was gestopt.. Maar nu ik natuurlijk gewoon echt bezig ben met gericht klussen doe ik t niet meer tot ik getest heb over een paar dagen.. Als de rode duivel er wel komt heb ik er ook weer ff maling aan..

Me NOD komt nu wel aardig in de buurt dus begin m nu wel een beetje te knijpen hihi.. Wat zouden jullie doen, test 4 dagen voor NOD of wachten tot NOD?? Ben zooooooo nieuwschierig..
@ Angel, wat spannend. Dat zijn toch de spannendste dagen van je cyclus......Ik zeg eerlijk ook al heb ik pas 1 ronde gehad ik heb op de 26e dag ook al getest omdat ik zoveel klachten had en ivm me medicatie dat ik het wel weer kon bestellen zeg maar. Dus ik heb toen ook 2 dagen van te voren getest en die was ook negatief (klopt want de duvel is gekomen ;-) Maar ze zeggen dat het beter is om pas te testen op de 28/29e dag omdat dan mogelijk de innesteling succesvol is en het HCG in je urine kan zitten. Je leest ook weleens dat dan de test nog negatief of een heel licht 2e streepje is en als je 3 dagen later weer test dat het dan wel raak is. Maar.....dat heb ik alleen maar van gelezen en gehoord want de ervaring heb ik er zelf nog niet mee. Maar ik duim voor je meid!

@ Spannend, hoi, leuk dat we ons aan mogen sluiten bij dit forum! Ik zeg eerlijk dat ik het laatste jaar eigenlijk amper nog drink (heb de afgelopen 10 jaar meer dan genoeg gedronken haha) . Hebben wel afgesproken mocht ik willen drinken dat ik het dan tijdens me menstruatie/ eerste week doe daarna niet meer. Misschien haalt het niet uit want ook daar lees je verschillende verhalen over maar de innesteling is toch belangrijk zeker voor de basis van het kindje dus ik doe het niet. Ik ben ook bewust een jaar geleden al gestopt met roken omdat ik ook daar al vanaf wilde zijn voordat we zwanger wilden worden.
Nou meiden, ben gisteren in het ziekenhuis geweest en jankend naar buiten gekomen. De arts kan niks voor me doen omdat alle medicatie met een risico is dus ik moet maar even "door de zure periode heen" zegt ze doodleuk......Anders moest ik maar een risico nemen door in de 2e week wel te spuiten (ik spuit de medicatie in me buik) maar dat is altijd rond me eisprong. Er is nog te weinig bewezen of dit goed/slecht is dus ik wil dat niet doen. Het risico kan zijn een miskraam/ misvormde vrucht nou dat wil je toch niet? Zegt de arts dat ik maar het risico moet nemen als ik er zoveel last van heb......nou sorry maar ik vond dit zo onmenselijk! We gaan toch niet voor niks voor een kindje en het laatste wat ik wil is dan maar een risico lopen. Dan lig ik liever een half jaar met pijn dat we straks zwanger zijn van een hopelijk gezond kindje dan dat ik dit moet doen.
Het maakt het wel lastig en heb ook een flinke koppijn sinds vanmorgen en een lekkere jankbui gehad. Maar goed ik moet me schouders er onder zetten en gaan want aan getreur hebben we ook niks.......slikken en doorgaan en hopen dat ronde 2/3/4 voor ons gezegd is. Anders moeten we toch maar even een maandje "pauzeren"ofzo. Weet het anders ook niet.....we zien wel.
Gisteren toen ik uit het zh kwam had ik de dochter van me beste vriendin (4jaar) opgehaald en was ze een daagje bij ons. Gezellig naar de bios, speeltuin en pannenkoeken bakken. Me vriend vond het ook helemaal leuk dus het deed me alles even vergeten. Dan voel je dat je kinderwens alleen maar sterker word, zeker als je je vriend dan zo bezig ziet met die kleine meid. Gelukkig voelde hij het net zo.....Dus we gaan er weer voor in deze 2e ronde!
@ Paasei, jij vroeg hoe ik met me cyclus zat, ik ben op de 28e ongi geworden en heb volgens de berekeningen de 17e me eisprong gehad en dat heb ik toen ook zeker in alle heftigheid gevoeld. Dus ik ben erg blij dat me cyclus gelijk zo regelmatig is.....hopelijk hoeft het dan ook geen jaar te duren voor ons maar ja, je weet het nooit! En hoe is jou eerste ronde??
Jeetje Lola.. Hoop dat t snel raak is bij je.. Maar hoop eigenlijk meer dat je gewoon minder last gaat krijgen want je moet als t raak is natuurlijk ook 9 maanden zonder.. Vind t wel heftig voor je, loop ik te zeuren over mijn kwaaltjes :-(
Dag meiden. Ik ben al een poosje aan het meeschrijven op dit forum, wel andere topics. Ik ben in april gestopt met de pil en we hebben eerst 3 oefenrondes gehad. Dit is onze eerste echte ronde. Mijn nod is al 9 augustus, dus dat schiet gelukkig op Smile

@Lola: wat een verhaal meid. Ik hoop dat je inderdaad snel zwanger bent.

@Angel: jou nod schiet ook al op, nog even geduld hebben meid! Ik twijfelde ook of ik 4 dgn eerder zou testen (dus morgen), maar toch heb ik besloten om te wachten. Ik wil in ieder geval wachten tot woensdag, maar liever tot donderdag (mijn nod) want dan ben ik pas vrij. Als ik woensdag positief zou testen dan ben ik de gehele dag op mijn werk aan het stuiteren en dit is dus nieks.
Verschillende meningen over alcohol, grappig! Ik wacht er toch nog ff mee maar als het lang gaat duren dan doe ik af en toe toch een wijntje denk ik.

Ik ben nu ook al een half jaar gestopt met roken! Maar dat gaat goed zou er geen behoefte aan hebben.

Ik zit ook hart te twijfelen over eerder testen! Moeilijk! Ik ga het proberen vol te houden, als het echt niet lukt kan ik altijd nog ff naar de winkel rennen! Ik heb expres nog niks in huis gehaald om me zelf in bedwang te houden!

Word vervolgd Wink
@Spannend.. We kunnen ook samen testen hahah.. We zitten zo gelijk op ;-)
@angel Dat lijkt me een goed id! Leuk gezellig! Ff kijken welke dag, wel een stimulans om het niet eerder te doen!
Ben zo benieuwd!
Nou moet zeggen dat ik me echt heel vaag voel.. Zeurend gevoel vandaag in onderbuik.. Tepels worden goevoeliger en me ontlasting blijft raar.. Ik denk toch dat ik ff eerder ga testen.. Als ik me eisprong op maandag hou en miss wel de berekende zondag in me achterhoofd wil ik mijn eerste testje op vrijdag proberen!! Das dan 2 dagen of 3 dagen voor NOD.. Ben toch te benieuwd!! Geef me gewoon een vrij briefje omdat dit de allereerste x is ;-)

Hoe voel jij je Spannend?? Doe je mee of wacht jij t af :-p
@angel ik heb idd ook een stekende zeurende pijn in me buik, en gevoelige tepels (ook het id dat ze donkerder zijn), duizelig.
ik heb veel zitten lezen op internet en al die kwaaltjes ga je op gegeven moment voelenSad ik maak me zelf een beetje gek.
maar vrijdag doe ik gewoon met je mee! doe je het 's ochtends? ik moet wel werken :/ als hij positief is kan ik me hoofd er niet meer bij houden denk ik haha dat heb ik er voor over!
ik ga ze gelijk ff bestellen via internet, ik kan niet wachten..:-D
@lola: wat een verhaal zeg....hopelijk ben je snel zwanger zonder al te veel klachten...
@spannend en angel27: ik ben benieuwd naar jullie testen aan het eind van de week!

Hier is als gehoopt en verwacht gisteren mijn ongi gekomen. dit betekent dat ik een cyclus van 26 dagen na het stoppen van de pil heb. (dit was bij mijn eerste zwangerschap ook zo, dus een goed begin), we zitten dus nu in voorronde 2 waaarbij ik mijn OD verwacht op 30 augustus. daarna op vakantie, en wie weet dan echt starten voor de tweede!!
op de site http://www.wanneerzwangerschapstest.com/...apstesten/ staat het volgende:
Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden door medici en huisartsen met een goede reden afgeraden.
Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting.

Voor een betrouwbare vroege bepaling of je zwanger bent is 20 mlU/mL de enige medisch verantwoorde ondergrens!
deze test kan 4 dagen voor de NOD.

ff opletten dat we allemaal de goede test gebruiken als we gaan testen!
[TABLE="class: cms_table_cms_table_Cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

:-Dzwanger!!!!!:-D[TABLE="class: cms_table_cms_table_Cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Misschien is het leuk dat iedereen hierboven in de tabel zijn gegevens invult zodat we een mooi overzicht hebben van wie wanneer kan testen en natuurlijk wie wanneer zwanger en uitgerrekend is!!
@chappie wat eem mooie cyclus van 26 dagen! lekker flink aan de klus de komende weken succes!
hoe kun je die tabel bij werken?
Ik heb de 2 voor 5 euro testen vd Kruidvat.. Gebruiken de meeste hier.. Van de eventuele gevolgem was ik al op de hoogte maar ik kan dat wel aan.. Weet ik toch dat me gevoel juist is geweest..

Geef mij je gevevens maar Spannend probeer ik t er zo ff snel bij te zetten van ons
@ Chappie, hey wat leuk zo'n tabel. Hoe kan ik dat invullen? En weetje wat grappig is. Mijn cyclus is 28dagen maar mijn volgende menstruatie zou de 30e moeten zijn....dus we lopen gelijk op! Jij bent nu ook nog aan het ontpillen? Of heb je je 1e ronde al gehad? Ik heb me 1e ronde al gehad met de nodige kwaaltjes.....Maar nu mogen we weer aan de klus dus ik ben heel benieuwd. Als het goed is zou me eisprong de 14/15e zijn dus ben benieuwd. Vorige cyclus heb ik hem gevoeld dus ik hoop dat het ook nu zo mag zijn (is wel handig). OOk wel grappig dat we bijna even oud zijn, ik word in september 27 en ik zie dat jij een jaartje ouder bent.....Leuk zeg! En al een klein wondertje zie ik, jongen/meisje? En hoe heet de kleine? (ben gewoon nieuwsgierig....)

@spannend en Angel, wat spannend zeg meiden. Dat word dus aftellen geblazen. Zou het knap vinden als jullie tot die tijd kunnen wachten, zeker gezien de kwaaltjes. Maar ik ga voor jullie duimen dames! Ik heb bewust de testen van sensitents genomen omdat je deze pas kan testen op de dag dat je je menstruatie verwacht. Omdat ik anders al veel eerder ga testen, ik ken mezelf.

Moet eerlijk zeggen dat het me goed doe dit zo met jullie te delen. Het is best lastig soms en ik wil niet altijd "zeuren" maar het is soms gewoon zo zwaar......Dus bij deze DANKJEWEL voor jullie support en lieve reacties. Dat doet me goed!

Kunnen jullie ook al zo lekker wegdromen over "straks". Hoe het zal zijn als je zwanger bent, wat voor namen vind je mooi, wat voor kleuren ga je het kamertje maken en dat soort dingen?
Ik kan daar zo lekker over dromen.....Heb ook een dagboekje waar ik zo 2/3 x per week in schrijf. Mijn moeder heeft dat ook gedaan en ik vond dat erg leuk om terug te lezen. Daarbij vind ik het ook handig om zelf terug te lezen mocht je over een paar jaar nog een keer stoppen met de pil ofzo.
Heb ik dat dagboekje ook een lijstje met namen voor jongen en meisje. Af en toe krijg ik me vriend zover om even mee te dromen en gelukkig vind hij een van de namen die ik in me top 3 heb staan ook leuk. Ook dat is wel handig want je kan het zelf allemaal wel leuk vinden maar je moet het toch samen beslissen....

Hoe staan jullie partners er tegen over? Kan je er goed met hem over praten of gaat dat moeizaam? Volgens mij is het ook een "mannending" om er pas over te gaan praten/ na te gaan denken als je eenmaal zo'n dikke buik hebt.

Nou dames, fijne zondag!
@ Chappie, hey wat leuk zo'n tabel. Hoe kan ik dat invullen? En weetje wat grappig is. Mijn cyclus is 28dagen maar mijn volgende menstruatie zou de 30e moeten zijn....dus we lopen gelijk op! Jij bent nu ook nog aan het ontpillen? Of heb je je 1e ronde al gehad? Ik heb me 1e ronde al gehad met de nodige kwaaltjes.....Maar nu mogen we weer aan de klus dus ik ben heel benieuwd. Als het goed is zou me eisprong de 14/15e zijn dus ben benieuwd. Vorige cyclus heb ik hem gevoeld dus ik hoop dat het ook nu zo mag zijn (is wel handig). OOk wel grappig dat we bijna even oud zijn, ik word in september 27 en ik zie dat jij een jaartje ouder bent.....Leuk zeg! En al een klein wondertje zie ik, jongen/meisje? En hoe heet de kleine? (ben gewoon nieuwsgierig....)<br><br>@spannend en Angel, wat spannend zeg meiden. Dat word dus aftellen geblazen. Zou het knap vinden als jullie tot die tijd kunnen wachten, zeker gezien de kwaaltjes. Maar ik ga voor jullie duimen dames! Ik heb bewust de testen van sensitents genomen omdat je deze pas kan testen op de dag dat je je menstruatie verwacht. Omdat ik anders al veel eerder ga testen, ik ken mezelf.<br><br>Moet eerlijk zeggen dat het me goed doe dit zo met jullie te delen. Het is best lastig soms en ik wil niet altijd "zeuren" maar het is soms gewoon zo zwaar......Dus bij deze DANKJEWEL voor jullie support en lieve reacties. Dat doet me goed!<br><br>Kunnen jullie ook al zo lekker wegdromen over "straks". Hoe het zal zijn als je zwanger bent, wat voor namen vind je mooi, wat voor kleuren ga je het kamertje maken en dat soort dingen?<br>Ik kan daar zo lekker over dromen.....Heb ook een dagboekje waar ik zo 2/3 x per week in schrijf. Mijn moeder heeft dat ook gedaan en ik vond dat erg leuk om terug te lezen. Daarbij vind ik het ook handig om zelf terug te lezen mocht je over een paar jaar nog een keer stoppen met de pil ofzo. <br>Heb ik dat dagboekje ook een lijstje met namen voor jongen en meisje. Af en toe krijg ik me vriend zover om even mee te dromen en gelukkig vind hij een van de namen die ik in me top 3 heb staan ook leuk. Ook dat is wel handig want je kan het zelf allemaal wel leuk vinden maar je moet het toch samen beslissen....<br><br>Hoe staan jullie partners er tegen over? Kan je er goed met hem over praten of gaat dat moeizaam? Volgens mij is het ook een "mannending" om er pas over te gaan praten/ na te gaan denken als je eenmaal zo'n dikke buik hebt.<br><br>Nou dames, fijne zondag!
Sorry....2x gereageerd weet alleen niet hoe ik de 2e wegkrijg.....
[quote=chappie][TABLE="class: cms_table_cms_table_Cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde
[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Lola1985 26 1 2

misschien een domme vraag maar wil je bij nod de dag weten dat ik het moet krijgen?? dat is dan de 28e.....
Wil jij het voor mij invullen? Ik weet niet hoe ik dat moet doen nl...thnx
mijn gegevens: leeftijd 24 Nod 12aug!:-D ronde 2 1ste kindje

@ lola mannen zijn mannenen blijven mannen, die van mij begint steeds meer aan het id te wennen, af en toe fantaseren over namen..
laatst kwam hij thuis "ik heb een ooievaar gezien" echt zo schattig!

ik weet al precies hoe de 'kinder kamer' er uit gaat zien, ik zit zelfs al op marktplaats te zoeken naar kasten!

@angel ik heb 2testen van clear blue voor 4dagen voor NOD en 1 voor op de NOD met indicator voor als het vrijdag positief is dan doe ik die zondag. (ik heb zelf het id dat het negetief is weet niet waar om!) het kan dat iig mee vallen.
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[TD]Angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ff testen..
[/U]7][TABLE="class: cms_table_cms_table_Cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[TR]
[/TR]
[TD]Angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ff testen..[/QUOTE]
@Chappie.. Kan wel regels invullen maar dus nog niet maken hahaha.. Miss kan jij ze maken dat ik ze invul :-( Op me tel kom ik er zo niet uit hihi
Hoi meiden,

Daar was ik weer naar even niet te hebben gereageerd. Leuk om zo jullie verhalen te volgen en ook heel herkenbaar hoor. Ik voel ook van alles sinds ik gestopt met met de pil, vooral erg duizelig, heeft een van jullie daar ook ervaring mee? Ik vind het wel een beetje scary zeg maar. Als ik even ga liggen dan gaat het wel weer maar ik heb dat nooit eerder gehad. Afgelopen weekend veel over kinderen gehad en ook bij een vriendin van mij met een kleintje op visite geweest. Ik kijk toch met hele andere ogen naar kinderen nu, ben ook zoals jullie typen helemaal aan het wegdromen soms. Dan denk ik aan mijn lichaam en hoe dat allemaal gaat veranderen, dat je gewoon ineens een 'leven' voelt in je buik, dat lijkt me zo vreemd. Soms kan ik me ook wel zorgen maken, dan denk ik misschien lukt het gewoon allemaal niet en ben ik of mijn vriend onvruchtbaar. Dat probeer ik dan snel maar weer te vergeten en dat lukt dan ook wel. Het is gewoon een hele achtbaan waar ik in zit (en jullie ook) en dat had ik me van te voren niet zo bedacht eigenlijk.

@ angel en spannend: wat spannend zeg dat jullie kunnen testen a.s. week! Ben errug benieuwd. Ook erg leuk dat jullie het met z'n tweeen doen zo. Vreemd eigenlijk hoeveel steun je van elkaar kan hebben terwijl je elkaar eigenlijk niet kent. Dat heb ik ook bij het lezen van de berichten, dan denk ik he fijn dat ik hier alles kan zeggen en uitspreken, niemand in mijn omgeving (behalve mijn vriend dan hihi) weet dat ik gestopt ben met de pil.

@ chapie ik zou mezelf ook wel in de tabel willen zetten maar weet ook niet hoe haha. Ik ben 30 jr en ga voor mijn eerste kindje. Ik ben nog aan het ontpillen, zou eigenlijk rond 21 aug ongesteld moeten worden als ik de pil nog zou slikken.

@ lola, sterkte meid, ik hoop echt dat het bij jullie mega snel raak is, het is je gegund met alle gedoe van het ziek zijn erbij. Trouwens hoop ik dat het bij iedereen gauw raak is!

Succes allemaal met klussen, testen e.d. Fijne zondag!
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]nod
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]ronde
[/TD]
[TD]opmerking
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Chappie
[/TD]
[TD]28
[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]nog ontpillen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Spannend[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Paasei[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]?21-08?[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]positieve test
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Misschien is het leuk dat iedereen hierboven in de tabel zijn gegevens invult zodat we een mooi overzicht hebben van wie wanneer kan testen en natuurlijk wie wanneer zwanger en uitgerrekend is!![/QUOTE]
@Spannend.. Er staat niets op mijn testen over wat voor een gevoeligheid ie heeft.. Dus dat weet ik niet.. Ik doe het dan vrijdag morgen met mijn ochtend urine en ga de avond ervoor minder drinken.. Dan heb ik denk ik de meeste kans dat ie wat vind als het zo is natuurlijk.. Is ie nega dan wacht ik mijn ongie af en mocht t nodig zijn test ik dan nog een keer.. Das wel handig met die 2 testen voor 5 euro ;-)

Voor de rest ben ik idd ook aan het dromen, NATUURLIJK!! Maar probeer me wel een beetje in te houden omdat ik niet te hard van stapel wil lopen tot ik echt zwanger ben..
@ angel: wat fijn dat je de tabel hebt aangemaakt! Dank! Ennuh wie weet verschijnt je naam vrijdag bij de tweede tabel met de gekleurde letters Smile !
[TABLE="class: Cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Nette[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]9-08[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]spannend[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]paasei[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]?21-08?[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

:-dzwanger!!!!!:-d[TABLE="class: Cms_table_cms_table_cms_table_grid"]
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ik heb me toch bij jullie aan het lijstje toegevoegd, hopelijk ben ik hier ook welkom Wink
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Netta[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]9-08[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]spannend[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]paasei[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]?21-08?[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ik heb me toch bij jullie aan het lijstje toegevoegd, hopelijk ben ik hier ook welkom Wink[/QUOTE]
sorry voor het dubbele bericht, had mijn naam verkeerd tetypt (vreselijk die tablets...grrr..)
@ netta, haha die tablets ja... Bij jou wordt het dus ook een spannend weekje als ik het goed lees!
Paasei schreef:@ netta, haha die tablets ja... Bij jou wordt het dus ook een spannend weekje als ik het goed lees!

Ja, inderdaad. Ik hou het bijna niet meer (:confusedSmile Ik heb de CBdigital test en die zou ik al vanaf vandaag al kunnen gebruiken, morgen is de kans op posi test 86% en dinsdag 97% maar ja, ik doet het liever als ik vrij ben (dus op de dag van mijn nod).

Ik zie dat het voor Angel en Spannend ook erg spannende week wordt, hopelijk is het gauw donderdag/vrijdag, he meiden?
Hoi Netta, ook voor jou dus een spannende week net als voor spannend en angel! Succes meiden....

Angel, wil jij mij ook in de tabel toevoegen? Ik weet niet hoe ik het moet doen....
Lola1985, 26 jaar, nod 29-8, kindje 1, ronde 2....thnx!
[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]nod
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]ronde
[/TD]
[TD]opmerking
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]netta
[/TD]
[TD]32
[/TD]
[TD]9-08
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]chappie
[/TD]
[TD]28
[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]nog ontpillen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]angel
[/TD]
[TD]27
[/TD]
[TD]12-08
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD]1
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]spannend
[/TD]
[TD]24
[/TD]
[TD]12-08
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]paasei
[/TD]
[TD]30
[/TD]
[TD]?21-08?
[/TD]
[TD]1ste
[/TD]
[TD]--
[/TD]
[TD]nog ontpillen
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]lola[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]29-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam
[/TD]
[TD]leeftijd
[/TD]
[TD]kindje
[/TD]
[TD]positieve test
[/TD]
[TD]uitgerekend
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Graag gedaan Lola!!
Natuurlijk ben je welkom Netta!!

Vind t idd erg spannend worden nu.. Maar begin nu toch wel te twijfelen.. Ben nog steeds aan de diarree en heb daar soms ook krampen van (2x daags ofzo) en dan moet ik ook echt naar de wc.. Die haal ik er gelukkig goed uit ;-) Maar omdat mijn klachten nu alleen de krampen, soms steekjes en wat gevoelig wordende tepels zijn weet ik t niet meer.. Miss wel virusje op gelopen ofzo en helemaal niet zwanger symptoom.. Ben sinds gister ook wat trillerig als ik een beetje inspanning lever.. En wat me ook opvalt is dat me afscheiding minder vies is als vorige maand de laatste paar dagen.. Maar heb daar ook niet zo opgelet omdat ik niet wist wanneer ik ongesteld ben dus miss liep dat naar mijn ongie ook wel op..

Ben m dus lichtelijk aan het schijten :-P
@ netta wat een spannende week he! heb je zwangerschaps kwaaltjes? ga je donderag testen? ben heel benieuwd!

mijn kwaaltjes tot nu toe zijn:

- kramp in me buik
- pijn in me li borst, me tepels lijken wat donkerder.
- duizelig / licht in me hoofd, vooral als ik opsta!
- hogere temp, opvliegers!
- troebele urine, witte vlokjes
- vaker plassen
- moeilijk in slaap komen en vroeg wakker (vroeger sliep ik het klokje rond, ik heb namelijk het chronische vermoeidheidssyndroom )

marja misschien hoort het nog bij ontpillen of omdat de ongesteldheid er aan zit te komen Cry hoe voel jij je nu?

@angel ik zie dat jij ook aan de twijvel bent...
Hallo Dames,

Ik zou mij graag bij dit groepje willen toevoegen Smile
Ik ben 27jaar, en heb 1 zoontje van bijna 2 jaar (Lucas).
Over 3 weken ga ik trouwen, en we wilde al een paar maanden voor een brusje gaan, maar dat ging niet aangezien ik nog graag in mijn trouwjurk wil passen op onze mooiste dag (jurk had ik al vorige jaar Oktober gekocht toen we nog niet bezig waren met denken over een brusje voor Lucas).
Ik ben na de bevalling van Lucas nog heel even aan de pil geweest, maar ben er snel weer mee gestopt toen ik me er helemaal niet goed bij voelde (emotioneel, hoofdpijn etc).
Ontpillen hoeft dus dit maal niet, en we hebben besloten afgelopen cyclus al er weer voor te gaan Smile

De vorige keer was ik in ronde 2 zwanger, en hoop dat het weer zo snel gaat.
Maar heb al gezien op het forum dat dat geen garantie is op weer zo snel zwanger worden.
Ik slik sinds vandaag de vitaminen + foliumzuur van Centrum, net als de vorige keer.

Voor mij is de ronde net begonnen, maar zie dat er een aantal al bijna mogen testen!
Heel veel suc6 iedereen met zwanger worden, en voor degene die eind deze week gaan testen!
Ik kijk met spanning mee Smile

@ spannend: klinkt misschien niet heel positief van mij, maar als ik je kwaaltjes zo lees lijkt het ook wel heel erg op een blaasontsteking. Vooral die troebele urine.
Misschien even langs de ha als het zo blijft (of je nu zwanger bent of niet)?
@suus, welkom! leuk dat je mee kletst.

die reactie snap ik, maar ik heb al heeeeeeeeel vaak blaasontsteking gehad en weet dus presies hoe het voeld en nu is dat dus niet het geval gelukkig!

het is gewoon een kwestie van geduld hebben (heb ik niet):oops:

succes met klussen deze ronde! :-D
@Spannend: alhoewel dit pas mijn 1e ronde is, heb ik toch het gevoel dat het meteen raak is. Ik heb ook behoorlijke waslijst aan klachtjes: ik ben sinds een aantal dagen 's ochtends misselijk, af en toe duizelig, ik moet ook vaker plassen, ik heb steekjes in mijn lies (ik vermoed/hoop op bandenpijn) en vandaag heel erg moe... Ik hoop alleen dat het niet 'wishfull thinking' is Wink Jouw klachten lijken ook een beetje op die van mij, toch?

@Suus: welkom bij ons, succes met het zwanger worden!
Als ik naar me gevoel luister denk ik kan nog wel eens raak zijn met die buik van me deze x.. Maar omdat ik vorige maand met me ontpil fase ook klachten had en niet zwanger was weet ik dat t erg veel op elkaar lijkt.. Zo niet leuk!!! Maar vrijdag weten we meer toch ;-) blijf wel hopen natuurlijk maar ben ook erg realistisch!!
En met meer plassen hebben jullie t dan over t gevoel dat je meer moet plassen, dan gaat en dan valt t wel mee wat eruit komt, of echt ook veel urine??
@lola1985: ja leuk dat we zo gelijk lopen!!! alleen is deze ronde voor mij nog een ontpilronde, maar vanaf 30 augustus begint het hier echt te tellen!!! ik heb al een zoontje van nu 13 maanden, hij heet Milan. en het is zo geweldig leuk, maar daar komen degene die voor een eerste gaan vanzelf achter!!!

@iedereen: wat een spanning hier allemaal, hopelijk zijn alle kwaaltjes die iedereen voelt voortekenen voor iets moois, maar pin je er niet op vast, want dan is de teleurstelling misschien ook weer zo groot!! maar we gaan uit van het goede. ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste zwangerschap totaal geen klachten had (pas na de positieve test bij 6 weken ongeveer) en dat ik alleen niet ongesteld werd en dacht dan moeten we maar eens testen. dus het zegt ook niet alles.
Ik hou het forum iig in de gaten, kijken wie er als eerste een zwangerschap mag vieren!
@spannend: Gelukkig maar dat het dan iig geen blaasontsteking is Smile

@chappie: wij lopen ook ongeveer gelijk Smile
Toch wel leuk om samen in spanning te zitten, nouja vanaf volgende ronde dan.

Iedereen al zoveel kwaaltjes, spannend hoor!
Ik kan mij nog herinneren dat ik in het hele begin ook helemaal niks voelde, net als chappie.
En van het ontpillen toen ook niks gemerkt, maarja dat kan voor iedereen heel erg verschillen natuurlijk.
Ben benieuwd of ik het de tweede keer sneller ga merken.
Wie gaat er vrijdag al testen? of in het weekend?
Ik vind het zelf altijd heeeeel moeilijk af te w88 tot mijn nod met testen, maar het is natuurlijk wel het beste.

Kan iemand mij ook toe voegen in de tabel? mij lukt het niet.
Of even laten weten hoe het moet.
naamConfuseduus1, leeftijd:27, NOD: 02-09, we gaan voor 2de kindje, zit nu in ronde 2.
[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd [/TD]
[TD]nod[/TD]
[TD]kindje[/TD]
[TD]ronde[/TD]
[TD]opmerking[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]netta[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]9-08[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]chappie[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]angel[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]1[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]spannend[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]12-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]paasei[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]?21-08?[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]--[/TD]
[TD]nog ontpillen[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]lola[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]29-08[/TD]
[TD]1ste[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]Suus[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]2-09[/TD]
[TD]2e[/TD]
[TD]2[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TR]
[TD]naam[/TD]
[TD]leeftijd[/TD]
[TD]kindje [/TD]
[TD]positieve test[/TD]
[TD]uitgerekend[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Ajb Suus Wink
Suus: hier lijken de kwaaltjes alweer te zijn verdwenen... Ik snap er niets meer van:confused:
Ik heb me vandaag ( nou eigenlijk gister) laten verleiden op een test vanmorgen... Gewoon 5 dagen voor NOD dus was gewoon stom hihi.. Gister zat ik even bij een kennis en die vroeg mij ineens of ik zwanger was?? Ze had zon gevoel wat ze vaker had en dacht laat ik t gewoon vragen, dus ik een beetje uitgelegd en werd dus te nieuwschierig!! Maar hij was dus gewoon neg hahah.. Ik moet maar aan de duurdere testen denk ik want die 2 voor 5 euro vraagt om te vroeg testen ;-) Dus nu waan ik me gewoon niets meer in en ga als ik deze dagen nog serieuze klachten heb mee met testen vrijdag morgen maar anders wacht ik gewoon me ongie af!! Sorry dan Spannend :-D
@ netta het zij idd een beetje de zelfde klachten Wink
wat is banden pijn? hoe voeld dat?
als ik jou was had ik me niet in kunnen houden en nu al getest.
wanneer ga je het doen?

@angel met vaker plassen bedoel ik dat ik wat vaker moet en dan moet ik ook echt heel nodig en dan komt er veel.
ik snap heel goed de verleiding! vervelend he die testen..
we zouden het ook donderdag al kunnen doen dan zijn we toch weer wat eerder maar toch binnen de 4 dagen voor NOD wat vind je daar van?
hoe zijn je klachten vandaag?
Spannend: bandenpijn voelt als een flinke spierpijn in je liezen/bovenbenen. Ik moet zeggen dat mijn klachten, waaronder bandenpijn, vandaag stuk minder zijn. Ik hou het niet tot donderdag en ga morgenochtend testen (denk ik Wink )

Angel: ik kan me voorstellen dat je ook niet kan wachten om te testen. Maar ik denk dat die kv testen niet zo vroeg kunnen worden gedaan en ik zou het nogmaals proberen met een gevoeliger test of inderdaad wachten tot je nod...
@netta heel veel succes morgen ik ga voor je duimen, misschien ben je dan de eerste op de goede lijst! ben zoooo benieuwd!
Thanks Spannend. Ik laat het jullie z.s.m. weten Wink
@Angel27: Hahaha ik kon mij ook niet inhouden en ik heb gisteren ook een kruidvat test gedaan. En natuurlijk neg. Haha ze verdienen vast veel geld met zwangerschapstesten.
Ik voel op dit moment ook nog helemaal niets. Ik voel me niet zwanger maar ik heb ook geen gevoel dat er een ongesteldheid aan zit te komen . . . Heb tot nu toe nog geen buikpijn of misselijkheid of wat dan ook. Ik ga vrijdagmorgen weer testen en dan zie ik wel of er iets uit komt, en anders wacht ik gewoon tot ik de 11e of 12e ongesteld ga worden.

Ik ben echt benieuwd wat de test vrijdag bij ons gaat aangeven!
Vandaag weer buikkrampen maar de diarree is iig weg ;-) dus de stand is nu buikkrampjes, gevoelige tepels en gister geklust met me vent maar na t klaarkomen ging me baarmoeder pijnlijk krampen.. Er is wel wat aan de hand maar of t van t ontpillen is of wat anders??

We wachten af :-)

We moeten nog ff volhouden dames en ben blij dat ik niet de enige was die t niet kon houden met testen hahah
Haha ik ben blij te lezen dat jullie net als mij zo weinig geduld hebben als het hier om gaat Smile

Thanks Netta voor de tabel Smile

De kv testen zijn trouwens wel heel gevoelig, en zouden ook 4 dagen voor nod positief kunnen testen!
Maar bij de een word hcg nou eenmaal eerder en sneller aangemaakt dan bij de ander, dus niet iedereen test 4 dagen eerder positief.
Alles is dus nog mogelijk tot je echt ongi word of positief test.
Ik bestel mijn testen trouwens bij sensitest, zijn erg goedkoop en heel duidelijk (en ze hebben ook die extra vroege testen).
Ga ook weer met ovulatietesten beginnen deze ronde, gewoon uit nieuwsgierigheid zodat ik weet hoelang mijn cyclus ongeveer gaat duren.
De vorige keer ook gedaan de tweede ronde, en die was toen gelijk raak Wink
Jaja wat verdienen ze inderdaad veel op die testen haha.

Ben benieuwd of het wat word deze ronde bij ons, want over een kleine 3 weken gaan we trouwen, en dat neemt natuurlijk ook de nodige stress met zich mee.
Achja we gaan het zien!
@suus1:Ik had zo'n Kruidvat test van 2 voor 9,50 . . bedoel je die? Zal idd wel erg leuk zijn als zwanger bent als je gaat trouwen! Ik duim voor je en natuurlijk ook voor de andere dames. Big Grin

Ik heb trouwens de hele dag al last van brandend maagzuur, misschien een symptoom? Maar heb gisteren bij de Mac gegeten dus kan daar ook van komen haha. :oops:
@sylvia: ow ik bedoelde de van 2 voor 5euro Wink
Die andere zijn volgens mij niet extra gevoelig.

Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook heel erg last van brandend maagzuur.
Hopelijk is het een voorteken (al is het wel wat vroeg, je weet maar nooit!).
**even een ego berichtje***

Meiden mijn gevoel klopte toch! Ik ben ZWANGER! Net de CB test gedaan en die gaf 2-3 wkn aan! Ik ben aan het stuiteren en moet zo werken...

Hopelijk blijft beebje plakken en volgen jullie snel!!!
Heej super meid gefeliciteerd! Geniet er van! Ik hoop dat het allemaal zulke goede berichten worden.
Gefeliciteerd joh!!!
Wat snel!
Hopelijk een goed voorteken op de rest Smile
En genieten nu he!
Netta!! Wat een onwijs nieuws!!!! Geficiteerd
Thanks Suus en Angel. Hopelijk volgen jullie snel!
@ Netta, whaaaw wat super gaaf voor je/jullie, gefeliciteerd!!!!! In de eerste ronde al….. Whaaw ik hoop zo dat we allemaal binnenkort hetzelfde kunnen zeggen als jij.....

@ Suus1, hoi meid, gezellig dat je ook mee komt kletsen!! Leuk dat wij samen met Chappie gelijk lopen in onze cyclus en wat super dat je gaat trouwen, gefeliciteerd!! Dan zou ik idd ook nog ff wachten om in de jurk te passen ;-)

@Angel, die troebele urine hoef niet altijd wat te zeggen (al hoop ik het wel voor je natuurlijk). Ik heb ook sinds een half jaar ook ineens troebele urine zeker tegen het einde van me cyclus. Toen ik naar de HA moest om urine in te leveren vroeg de assistent ook al, ben je zwanger, terwijl ik toen nog aan de pil was. Wat het wel was????
Maar ik hoop voor je dat de uitslag vrijdag anders is uiteraard want het is nog vrij vroeg dat je hebt getest. Heb gelezen op internet dat bij sommige vrouwen het pas een week na hun nod te zien was……dus het kan altijd nog!

@ Silvia, balen meid van de test maar ik hoop ook voor jou dat hij vrijdag nog anders uitpakt…….

Nou meiden, ik ben een beetje bang dat mijn 2e ronde het ook niet gaat worden. Ik lig sinds zondag al met koorts op bed en heb een flinke keel en voorholt ontsteking te pakken. Gister is de HA geweest en heb een kuur gekregen en gelukkig merk ik daar nu al wat van. Heb gevraagd of het nog kwaad kan omdat volgende week me vruchtbare week is maar hij zei dat die kuur wel kan maar dat het niet zeker is of het allemaal dan wel goed zou gaan. Zoals ik me nu voel in vergelijking met maandag denk ik dat we van het weekend wel aan de klus kunnen gaan maar ja...... Ik ga er maar niet vanuit in dit geval omdat me lijf toch niet fit is. Maar ja, we zien wel!
@Netta: Gefeliciteerd!!!!!!!!! Big Grin Geniet ervan!

Ik kon het net weer niet laten om een test te doen . . . dit keer die van 2 voor 5 euro van de kruidvat. En nu is er een heeel licht, volgens mij roze streepje ontstaan . . . Of ik ben gek aan het worden. Tongue Ik krijg het niet op de foto zo licht is het. Ik ga morgen met ochtend urine weer een testje doen, spannend!!
@Spannend.. Hoe voel je je?? Heb je de test verleiding nog kunnen weerstaan?? ;-) Ik weet niet wanneer ik me volgende test ga doen.. Gister toch een rotdag terwijl ik weet dat ik te vroeg getest heb..

Ik was niet de gene met troebele urine dat was Spannend..
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13