Zwanger Worden .NU forum [Archief]

Volledige versie: Stoppen met de pil in feb 2010 deel 3
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Dames, hier kunnen jullie weer verder kletsen!

Hier een link naar het oude deel:
http://www.zwangerworden.nu/showthread.p...post975523

Liefs,
Anne
@anne, ik was net een bericht aan het typen toen had je het net afgesloten Wink Bedankt voor ons deel 3!

lief dat jullie het vragen, jullie hebben vast gevoeld dat het vandaag niet zo best ging... Gelukkig schijnt de zon nu, anders had ik nu vast nog gehuild. Het aansterken van mijn kringspier gaat goed, alleen ben ik er nog lang niet. Ik ben de oefeningen begonnen met 6x aan/ontspannen, ben nu na 7 weken pas op 7x aanbelandt. Ik moet nog naar 12 keer, dus dat duurt nog wel even. Maar zodra de spier niet meer moe wordt van 7x, moet ik het gaan verhogen net zolang totdat ik bij 12 ben. Echter vandaag ook vaginaal onderzoek gehad, dit kwam omdat ik vroeg of ik eind september alweer mag stijldansen. Ze zei ik moet dan even kijken hoe het nu staat met je bekkenbodem en je schede. Dus ik liggen, maar kon me niet zo goed ontspannen (op zich niet gek, want ik vind dat er wel genoeg is gebeurd daar beneden). Toch even geprobeerd en toen zei ze dat mijn schede nog open stond, dat is niet zo erg, want dat hoorde bij het ontzwangeren en moet vanzelf weer tegen elkaar aangroeien. Maar helaas zijn mijn bekkenbodemspieren wel onder de maat, dus ook daar oefeningen voor meegekregen. Dus fitness kan ik vergeten, dansen mag wel als ik het bij ballroom hou. Dus daar ging ik in de spiraal naar beneden en dus huilen. Soms heb ik wel het gevoel dat het nooit meer goed komt dus dit bevestigde dan ff mijn voorgevoel. Daarna flink met haar zitten praten en alles zit op de plek dus ik hoef me ook niet druk te maken over die endo-echo, alleen alles sterkt nog niet zo snel aan als het zou moeten en die teleurstelling moet ik ff verwerken. Dit staat overigens los van Yesse hoor, ik ben heel blij met hem en wil hem nooit meer kwijt, dit is gewoon nog een stukje verwerking en opknappen na alles. Had denk ik ook niet verwacht dat ik er nog zo lang mee bezig zou zijn na de bevalling!

@precious, graag gedaan, als je meer wilt weten gewoon vragen hoor!
@lisi, volgens mij ben je nu echt weg, dus tot vanavond of morgen? Veel plezier!
Ons derde deel al weer!!

Suus, laat het maar lekker gaan allemaal, dat heb je soms gewoon even nodig!
En oefenen oefenen en nog eens oefenen! meer kun je niet doen!
Geef jezelf de tijd om te herstellen.. en wie weet sta je snel weer op de dansvloer alle dansen uit te voeren ;-)
@Suus
Wat vreselijk voor je dat je er zo veel problemen aan over hebt gehouden. Ik kan me voorstellen dat het je behoorlijk dwars zit en verdrietig maakt.. Dit soort dingen hoor en weet je vooraf niet en als je er dan mee te maken krijgt dan is dat ontzettend zwaar. Heb je er veel hinder van met bv te laat op het toilet komen enz? Is er niet iets anders medisch wat ze voor je kunnen doen? Operatie ofzoiets? Ik hoop voor je dat het weer 100% hersteld en je weer lekker kunt gaan dansen enz. Dikke knuffel!!
@suus: da's inderdaad rot voor je zeg. Daar ga je eigenlijk ook niet echt vanuit dat je er zoveel last nog van hebt na de bevalling. Deed je dansen op hoog niveau? Leuk hoor. heb ook altijd graag willen dansen maar manlief wil niet. :-( Meid, probeer je niet te druk te maken en de tijd te nemen voor je herstel. Bij de een duurt t nou eenmaal langer dan bij de ander en je wilt je niet overhaasten want dan kom je straks vd regen in de drup...

Meiden, fijn weekend! Ik heb heerlijk avondje home alone op de bank (lekker Chinees gehaald!) en ga waarschijnlijk vroeg mijn bedje in om morgen vroeg op te staan om volop te kunnen genieten van het zonnetje! :-) Woon in zuid-Limburg en hier zou het 25 graden worden, joepie!!
@ Suus:
Ik ken jouw verhaal alleen van wat ik nu lees, en het klinkt vrij heftig.
Ik kan me voorstellen dat alle tijd die je nu nodig hebt voelt als "te lang".
Ik ga je niet vervelen met cliche's. Ik ga je alleen vertellen dat ik met je mee leef.

@ Dani:
ja, bevruchting is inderdaad toch iets. En nadat ik even ingestort ben, heb ik ook wel weer de rust gevonden hoor Wink
Volgende ronde nieuwe kansen.

@ allen geniet van een mooie, zonnige dag!
[Afbeelding: animaatjes-zonnen-16235.gif] Hele zonnige dag vandaag!

@hier, nog steeds niet ongesteld.. gisteren wel donkerroodbloed verloren..
maar tot nu toe weer niks.. *zucht* breek toch gewoon door stomme ongi!
gisteren terug van vakantie
heb nu alles kunnen bijlezen, pfff.
wat hebben jullie weer veel gekletst...

ik probeer vanmiddag en anders morgen op iedereen te reageren...

Genieten van de lekker zomerse dag, meiden!!!!
Thanx meiden! Ik kom er wel over heen hoor, ik ben nooit echt een klager geweest, maar soms heb ik wel van die momenten dat het er ff allemaal uit moet en dat was gisteren. Lisi, ik kan gewoon alles ophouden hoor, alleen als ik "moet" dan weet ik dat ik geen half uur meer heb dus moet ik echt een wc zoeken (als ik niet thuis ben dan). Dat is ook wel K, want het liefste ga je natuurlijk lekker thuis dus ondanks dat het normaal is heb ik wel even over een schaamtegevoel heen moeten stappen. Als straks bij de endo-echo blijkt dat het idd niet goed zit dan kom ik in aanmerking voor een anatomisch correctie operatie. Maar denk zelf dat ik dat niet nodig heb hoor, zeker omdat de therapeute gisteren al zei dat wel alles op zijn plek zit.

@dani, ik heb op hoog niveau gedanst, ben in 2007 kampioen geweest van Overijssel, dat is tenminste het hoogste wat ik heb gehaald, verder wel veel wedstrijden gewonnen, maar nooit echt een titel. Sinds 2009 ben ik gestopt met professioneel dansen, het kost heel veel geld en ik merkte dat de lol er vanaf ging. Nu dans ik 1x in de week samen met mijn neef. Mijn man is wel een dansen maar geen stijldanser en ik danste al met mijn neef voordat ik mijn man leerde kennen.

@vera, welkom terug van vakantie! Hoe heb je het gehad, ging alles goed? Ook met Liene?
@precious, nou idd, kom maar op met die ongi dan he, dan kan je weer verder!

@nirak, ik heb een totaalruptuur gehad. Yesse bleek tijdens de bevalling zuurstoftekort te komen en zijn hartslag daalde tot 80 pm, dus ze hebben een knip gezet en de vacuumpomp erop en met 2 persweeen hebben ze hem naar buiten getrokken. Ze dachten dat het goed gegaan was, want een knip zetten ze juist om te voorkomen dat je een ruptuur krijgt, maar ik bleek achter de knip helemaal doorgescheurd te zijn, dus ik lag nog geen uur na de bevalling op de OK om gehecht/geopereerd te worden.
hey meiden,

even snel een berichtje, anders ben ik jullie straks kwijt.

@ Lisi
Nog gefeliciteerd meis!

@ de rest
Een dikke knuffel allemaal (gebruik 'm waar je 'm nodig hebt ;-))

xxxx
Hey meiden

Hier is de kermis begonnen, dus ik denk dat ik de aankomende 3 a 4 dagen weinig van me laat horen. Kermis is hier een zuipfeestje dat 's ochtends begint, en 's ochtends eindigd... de meeste mensen zijn gedurende deze periode gewoon helemaal niet aanspreekbaar. Ikzelf drink niet zoveel, maar feest wel mee...

@ suus:
Jeetje wat zuur dat ze je willen helpen door te knippen, en dat uiteindelijk vrij weinig resultaat heeft gehad. Ik hoop dat het zichzelf allemaal recht-trekt.
@ Poele: ja, waarschijnlijk moest Liene nog een beetje wennen aan haar papa en papa ook aan haar.
Deze week hebben ze dat ingehaald hoor, hij kent ze nu ook steeds beter.
Herkent nu ook haar huiltjes en klaagjes. Weet nu steeds beter hoe hij best kan reageren (of negeren!).
Eng verhaal over je hondje. Gelukkig is het allemaal weer goed met hem.
Hoe is het met je stuitje?

@ Lisi: mooie echo-fotos van de 20 weken echo.
Zo duidelijke fotos, geweldig!
Gaaf dat alles in orde was…
Ik had ook last van mijn buikspieren als ik me uitrekte sochtends.
Blijkbaar is dat dus normaal…
Kan wel vervelend zijn, succes ermee.
Ik smeerde ook met zwitsal-crème en kreeg minder last van mijn huid, vond ik. De bio-oil had ik eerst gekocht, maar vond dat niet lekker intrekken, die crème deed het beter voor mij. Succes ermee.
Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Hopelijk kan je ondertussen al wat beter slapen. Bij mij deed zo een voedingskussen wonderen. Geen last van mijn rug, buik, knieën. Als ik dat voedingskussen gebruikte, kon ik lekker slapen zonder ook maar ergens last van te hebben…
Geweldig, Lisi: shoppen op iemand anders kosten. Ook nog lekker gegeten op het strand?

@ Suusgroep: hoe gaat dat met Yesse met 4 keer een fles van 180?
Liene drinkt nu telkens 150. De ene keer 4, maar meestal 5 of 6 flessen.
Volgende week ga ik beginnen met fruit, denk ik.
Ben je alweer 8 maand getrouwd? Even tellen: wij bijna een half jaar. Gaat snel, he!?
Veel succes morgen om Yesse af te zetten op de creche. Lijkt me lastig…
Ik stel het nog uit tot 8 september. Normaal zou ze 1 september voor het eerst gaan, maar Maarten begint 1 september met een nieuwe job en ik begin die dag met het nieuwe schooljaar.
Beiden hebben we het dan heel druk en ik zou niet op mijn gemak zijn. Dus breng ik ze die eerste donderdag nog naar mijn ma.
Vanaf de week erna zal Liene elke donderdag naar de creche gaan en de andere dagen afwisselend bij de oma’s en opa’s.
Gaaf dat de hypotheek geregeld is. Er komt een leuke, maar vermoeiende tijd aan. Zo te lezen, heb je het goed ingepland. Komt wel goed!
Als ik het zo nog eens lees… toch heftig he, je bevallingsverhaal. We hebben er alletwee geen geluk mee gehad. Het was wel helemaal iets anders, ik was snel hersteld.
Ik snap heel goed dat je baalt van het trage herstel. Zeker omdat je wilt beginnen dansen. Ik vind dat je het heel goed doet!

@ Precious: mooie ring die je bestelde, je hebt je gevoelens mooi omschreven in het gedichtje, gaaf hoe je hem vroeg (heb ook al eens het hele huis volgehangen met post-its, ziet er altijd leuk uit…) én gefeliciteerd dat jullie gaan trouwen!
Hahaha, zo allemaal achter elkaar, klinkt het grappig, maar het is wel allemaal gemeend…
Gelukkig zijn jullie eruit wanneer je gaat trouwen en hoe je het gaat doen met het ‘zwanger worden’. Belangrijk dat je daar op voorhand over nadenkt. Het lijkt me inderdaad niet simpel om een bruiloft te verzetten.
Over je trouwjurk: jurk 1 en 4 vind ikzelf het mooiste.
Ik zal ook eens moeten gaan kijken.
Hoeveel maand van tevoren moet je als eerste gaan kijken?

@ Nirak: Welkom terug!
Vervelend dat je zo misselijk bent, weet je al waar het vandaan komt?
Hopelijk gaat het snel over…
Vervelend met die positieve test tussendoor. Misschien toch een vroege miskraam?
Kan natuurlijk altijd, he. Sterkte! (er zijn er meer die ‘te vroeg’ testen, dit is een risico waar je liever niet bij stilstaat. Misschien volgende keer toch wachten tot je nod.)
Ik las eens dat vroege miskramen heel vaak voorkomen, maar dat bij heel veel gevallen de vrouwen niet eens wisten dat ze zwanger waren en de miskraam dan komt op hun nod.
Dus die weten eigenlijk van niks.
Veel plezier op de kermis! Tot over een paar dagen…

@ Ana: witgoud is meer van deze tijd, denk ik. Er zijn nu steeds meer trouwringen van wit goud.
Wij gaan er ook voor…
Veel plezier op vakantie! Geniet ervan om iedereen weer terug te zien!

@ Dani: ik heb acht jaar geleden een hernia gehad. Met rusten, cortisone spuiten ed is dat overgegaan, maar soms komt dat nog eens terug…
Als het ‘zware dagen’ geweest zijn, komt het terug. Dan ga ik een aantal beurten naar de osteopaat en die kan mij echt héél goed helpen.
Ook Liene heeft al drie beurten gehad bij hem en ze is er veel mee geholpen (haar nek zat wat vast, ze keek meer rechts dan links en ze had ook problemen met eten).
Ik ben er dus wel voor, misschien is het persoonlijk, maar je zal snel merken of het je helpt…

@ hier: Dat is een lang verhaal geworden, ik brei er gewoon nog een stuk aan vast… Smile
Onze vakantie was heel geslaagd. We hebben super van elkaar genoten. Zowel met ons drietjes als Maarten en ik met ons tweeën. ’s Avonds lekker uren kletsen en samen uitstapjes doen. Helemaal geweldig…
Vandaag zijn we naar de klas geweest en hebben we daar alles geschoven en verzet om er weer iets anders van te maken. Ziet er gezellig uit, al zeg ik het zelf.
Morgen en dinsdag moet ik heel de dag huisbezoeken doen. Donderdag of vrijdag dan ook weer naar de klas voor de grote schoonmaak (die doe ik met mijn ma, want de poetsvrouw van school doet alleen de vloer…).
Dus het begint hier druk te worden met voorbereiden voor het nieuwe schooljaar. Ik heb er echt zin in en begin er een beetje aan te wennen dat ik niet heel de dag bij Liene ben.
@vera, ja school gaat weer beginnen, hier ook! daarom moet ik ook weer aan het werk van de week, is ook de voorbereidende week hoor. De lessen beginnen de 29e, maar dan werk ik nog halve dagen. Handig dat Maarten en je moeder meehelpen je lokaal weer in orde te maken, heb je al leuke tekeningen op de ramen staan?
Op 29 augustus ben ik 8 maanden getrouwd en ja het gaat echt snel zeg! Ik weet nu al bijna niet meer beter hahaha! Zijn jullie trouwens al bezig met jullie grote feest? Of wacht je daar nog ff mee?
Morgen eerste dag voor Yesse, het is alleen maar om te wennen hoor. Dus eerst een gesprek, dan blijf ik een uurtje bij hem en dan laat ik hem 2 uur alleen achter daar en stap ik ff binnen op mijn werk. Dat zit aan de overkant en 1 minuut lopen, ben er altijd zo als er wat gebeurd. Moet zeggen dat ik er wel echt klaar voor ben, ik wil wel weer echt wat doen, gewoon weer lekker mijn werkritme en weer iets anders dan alleen mama zijn. Aan de andere kant dat Yesse nu zoveel ontdekt en doet vind ik het jammer dat ik het niet allemaal zal zien. Gelukkig is Patrick 1,5 dag thuis en ik 1, de andere 2,5 dag gaat hij naar de creche vanaf 5 september.
Die bevalling is ons idd niet gegund he? Ik weet op zich wel dat het gewoon zo snel moest voor Yesse, maar leuk is anders. Dat herstellen moet ik nu gewoon op een wat langzamere manier doen. Ik zal op mijn werk ook wel eea gaan vertellen, dan kunnen ze er rekening mee houden dat het allemaal nog niet zo is als dat het moet zijn.

Zo ik ga ff wat eten en dan ga ik naar mijn danspartner en zijn vrouw. Mijn danspartner is ook mijn achterneef, dus ik ga alvast vertellen dat het nog ff gaat duren voordat ik weer voluit mag, maar dat ik wel zeker eind september wil beginnen. Kan hij er alvast rekening mee houden Wink Fijne avond!
Nirak, Heel veel plezier op de kermis!
Hier in de omstreken zijn ook veel kermissen en volgende maand in ons dorp ook Big Grin
Ik ben niet zo'n kermisfeestbeest, vind het wel gezellig hoor, maar niet dat ik de dagen er voor aftel.

Vera, Fijn om te horen dat jullie zo genoten hebben!
Ik zal niet weten wanneer je voor een jurk moet gaan kijken..
Ik ben al volop aan de voorbereidingen begonnen haha :lol: ik denk maar zo hoe meer al gedaan is hoe meer rust ikzelf heb op het einde.
Ik ga aankomende zaterdag waarschijnlijk met mijn bruidsmeisjes kijken naar een mooie jurk.
De meeste zullen hun moeder en schoonmoeder meenemen..
ik kies bewust voor mijn bruidsmeisjes, mijn moeder zit nog steeds in een psygiatrische inrichting en kan ik niet op vertrouwen dat ze op komt dagen en dergelijke.. en vind het tegenover mijn moeder niet eerlijk om mijn schoonmoeder en stiefmoeder mee te nemen..
Dus kan ik nooit geen achteraf gezeur krijgen ;-) en ik hecht meer waarde aan de mening van mijn vriendinnen dan die van mijn "moeders" :lol:
Veel plezier met je eerste werkdagen en voorbereidingen voor het volgende schooljaar!

@hier, nog steeds geen Ongi.. temp vanochtend was al aardig gezakt dus verwacht het nu toch echt wel.
al 6 dagen aan het kwakkelen nu mag het wel een keer hoor!
Yesse en de creche is een succes! De kinderen vonden hem heel interessant, steeds baby aai? werd er gevraagd. Hij heeft al gespeeld in de box, schaterlachen tegen de leidsters, lekker geslapen en zijn fles gehad. Ze vonden hem heel erg leergierig, vooral omdat hij overal naar kijkt. Dus dat is voortaan met een gerust hart hem wegbrengen en zelf aan het werk gaan. Op het werk was er niets veranderd, nog steeds druk en veel te doen. Morgen dan echt weer aan de bak, ben wel blij dat het eerst halve dagen is, ben nu echt moe, denk dat ik zo wel ff ga liggen, ff een middagdutje doen.

@precious, al ongi? En al 6 dagen kwakkelen, bah wat vervelend, daarom mag het nu wel gebeuren he? Succes met de voorbereidingen.
@vera, voor een jurk uitkiezen en bestellen staat ongeveer 6 maanden, daarna moet het nog vernaaid worden en daar trekken ze meestal nog 1 of 2 maanden voor uit, ik heb het nu over gemiddelden hoor, het kan per winkel verschillen.
suus, dat is een hele opluchting he dat je een goed gevoel hebt bij de chreche!
Goed van je dat je eerst halve dagen werkt om er weer helemaal in te komen.

@hier, eindelijk ongesteld geworden!
Op naar ronde 10!
Ben stiekem wel blij dat ik idd nog niet hele dagen werk, dan had ik nu echt op apegapen gelegen. Alhoewel, misschien als het wel zo was, was ik er ook gewend aan geraakt, maar dit is wel beter.

Goed dat je ongi bent geworden. Dus op naar een nieuwe ronde en dit keer met veel kans Big Grin
vanochtend op de weegschaal en nu nog 1,5kg te gaan Big Grin
Mijn workout voor vandaag heb ik al gehad haha heb de hele bovenverdieping een beurd gegeven + het bed verschoont en 3 wasjes gedraaid..
Nu is het helaas beneden nog een puinhoop :lol: ik ga nu eerst even pauze houden hoor!
Vanmiddag weer verder met boodschappen doen en met Kingo naar Quinn, weet nog niet of ik dat lopens of met de fiets ga doen (is 4km heen en terug).
Deze week gaan we weer verder met het grafje.. eindelijk is de natuursteen geleverd en kan het glasplaatje gegrafeerd worden! EINDELIJK!
@suusgroep: meestal laat ik de kleuters op de ramen schilderen. ze vinden dat geweldig. dit zal niet voor de eerste dagen zijn, maar wel op de planning voor begin september... Wij zijn nog niet begonnen met voorbereidingen voor de trouw, eerst maar eens beginnen werken en in een ritme geraken. Daarna zal ik eens een lijstje beginnen maken voor de trouw. 6 maand? dat is dan januari... dan heb ik nog tijd, he. zal misschien in de kerstvakantie kunnen gaan. zal wel zien.
ik snap heel goed wat je bedoelt dat je wilt gaan werken, ik voel hetzelfde. heb ook zin om terug te beginnen en iets anders te doen dan 'mama zijn'. Toch zal ik Liene ook heel veel missen. tZal gewoon even wennen worden...
Leuk dat je zo op het gemakje kon beginnen in de creche. ik weet niet of dat bij ons ook kan, we hebben het er nog niet over gehad.
maarten gaat morgen nog eens bellen naar daar om af te spreken.

@precious: eindelijk ongesteld, dat gekwakkel altijd! op naar de volgende ronde...
leuk dat je vriendinnen meeneemt voor je jurk. ik zou ook meer vertrouwen op hen dan op de moeders. Ik zal niet anders kunnen, schoonmama en mama zouden het echt niet leuk vinden als ze niet mee mogen, maar zal zeker ook mijn getuige meenemen. Wink
Knap van je, die laatste kilo's zijn het moeilijkst, he.
Ik begin er 1 september mee. Gezond ontbijten, smiddags: alleen soep en savonds: avondeten.
Gezonde tussendoortjes en veel water. Hopelijk doet dit al iets... Er moet 17 kilo af!
(5 kilo van de zwangerschap en 12 van stoppen met roken voor de zwangerschap)
ik heb er echt zoveel aangegeten, niet normaal! telkens als ik zin had in een sigaret: chips, chocolade, ...
na ja, we zullen wel zien, he.
Hoe heb jij dat gedaan?
Eindelijk verder met het grafje van Quinn, duurt lang, he...
Ik doe er eigenlijk niks voor.. ik snoep niet meer (alleen in het weekend als er visite is, maar zelfs dan heb ik er niet altijd zin in).
En gewoon 3x per dag eten, veel water en thee.

Ja mijn schoonmoeder vond het ook niet zo leuk, maar begreep het wel..
kan moeilijk tegen mijn eigen moeder zeggen: je mag niet mee en vervolgens wel mijn schoonmoeder meenemen..
Nee dat vind ik niet fair! dus dan maar helemaal geen moeders :-P
Ik snap het, daar heb je gelijk in.

Bij mij zou het wrsch ook veel doen om te stoppen met snoepen...
Op moment is dat echt niet te doen, zou constant willen eten!

Maarten heeft deze week nog vrij en ik ben veel voor school bezig.
We hadden vandaag vrijgehouden om samen nog iets te gaan doen.
De eerste planning was om naar het strand te gaan, want dat hebben we deze zomer nog niet gedaan...
Maar, het weer was er niet naar.

We gingen naar Mechelen naar het speelgoedmuseum en naar Brussel naar het stripmuseum.
was heel gezellig, lekker kletsen in de auto, genieten van elkaar.
Leuke afsluiting van de vakantie. Smile

Morgen en vrijdag weer naar de klas...
hoi meiden,

goed te lezen dat er kilo's minder gaan worden hier. Ik kom kilo's bij, maar om een goede reden.

Net terug van de vakantie, heb de tijd niet om alles terug te lezen, maar ik merkte dat er nog iemand bij is gekomen, welkom en hopelijk snel toch zwanger!
Precious zou tijd worden dat het grafje verder af is. Je hebt er lang op moeten wachten!
Hier alles oké. Lisa sinds gisteren reuze veranderd, kan ineens vlot omrollen van rug naar buik en van buik naar rug. En ze heeft toen ook maar meteen ontdekt dat ze zichzelf kan verplaatsen als ze haar voeten afzet op de vloer. Met als resultaat dat ze geregelt klem ligt of haar hoofd stoot op de harde vloer ipv op haar kussen. Net dus het huis verbouwd en de papegaai naar de keuken verplaatst zodat er een hele hoek leeg is waar ik rubberen tegels kan gaan leggen, dan heeft ze weer wast meer veilige ruimte.
Met de baby in de buik ook alles oke, wel 4 dagen terug gezet, ik had zelf gegokt op 12 maart, maar volgens de echo is het 16 maart. Dat wil zeggen dat ik 8 dagen na bevruchting al positief testte. 2 september 12 weken echo. Heb met 7 en met 10,5 week al een echo gehad dus al veel kunnen binnengluren.
Hoi Pusta, leuk dat je weer terug bent. Fijn, he, die echo's... Geniet er lekker van.
Nog een week en dan is de kaap van 12 weken...
Grappig om te lezen dat je het huis moest 'verbouwen' voor die kleine pruts.
Geweldig! (krijgen we nog een vakantiefotootje? ik vind het altijd leuk om te kijken hoe ze veranderen...)
hoi meiden,
Ik kreeg geen mail meer van jullie reacties dus dacht: jeetje wat is het hier stil maar jullie hebben gewoon gezellig verder gekletst!
Hihi lekker stom weer van me.. Ik heb even snel gelezen maar kan niet alles bijlezen want moet nu rennen. Wij gaan een paar dgn naar duitsland.
Daarna klets ik weer volop meeSmile

Owja nog even snel: Ik heb vannacht gedroomd dat Precious deze ronde zwanger zou zijn. Dus meis ik hoop dat het deze ronde lukt!! Droomde het beide iui's ook over mezelf en dat klopte maar goed kan natuurlijk niet voorspellen Wink

Knuffels voor iedereen.
xxx
Hey meiden
Ben weer begonnen met werken, dus had even alle energie nodig om weer op te starten.
Van wat ik lees is het hier vrij rustig geweest, maar ik ben er weer, dus dat zal wel stoppen :p
wauw wat me vooral opvalt is dat lisi en june al zo ver zijn in hun zwangerschap, wat gaat het snel opeens!
Nirak is altijd weer wennen he, moeten werken, ik zou er best tegen kunnen om lekker thuis te blijven voor een paar jaar, maar helaas gaat het financieel niet. Ik moet 21 september zelf weer voor max een kleine 3 maanden fulltime aan de slag... Dat gaat echt afzien worden. Krijg het nu al bijna niet bol gewerkt, Lisa, het huishouden, parttime werken en nog een beetje tijd overhouden voor mezelf... Maar Tim zal dan toch ook meer moeten gaan doen in huis en dat besefte hij wel. Ik hoop eigenlijk dat ik net als met Lisa met 4 maanden al moeten stoppen met werken ipv met de gebruikelijke 6... Dan is het maar 3/4 weekjes doorbijten, anders zin het er 12/13 denk ik... Eerst eens gaan vragen of ik begin oktober een weekje vakantie nog mag nemen, dan zijn we al een heel eind!
Vera zou je graag vakantie foto's geven, maar staan er hier geen op de pc, is allemaal met een camera die te zwaar is voor deze pc, staan misschien wel op de laptop, maar zou ik eens moeten kijken... Ook geen idee of er leuke foto's bij zijn van Lisa, wel dat ze het laatste beetje ijs van een magnum van een stokje af likt Wink
Wat eten betreft ook enorme vooruitgang, eerst werkte ze alles met stukjes net zo snel weer naar buiten om dan haar mond stijf dicht te houden en een paar dagen later eet ze zelf een broodkorstje, soepstengel of liga uit haar handje...
speciaal voor vera, wat tijd vrij gemaakt voor wat foto's te uploaden van Lisa in de zomer op de camping en natuurlijk ook voor andere geïnteresseerden...

[Afbeelding: 1394494431_6_XGcg.jpeg]
[Afbeelding: 1394495652_6_I7wU.jpeg]
[Afbeelding: 1394496664_6_kQly.jpeg]
[Afbeelding: 1394497707_6_EfV_.jpeg]
[Afbeelding: 1394499037_6_lPzR.jpeg]
[Afbeelding: 1394489766_6_fxMj.jpeg]
de tranen schieten me gewoon in de ogen bij het lezen van je berichtje!
Dat zal gewoon te mooi zijn!

En als je het goed hebt kun je gaan bijverdienen als Medium :lol:
precious123 schreef:de tranen schieten me gewoon in de ogen bij het lezen van je berichtje!
Dat zal gewoon te mooi zijn!

En als je het goed hebt kun je gaan bijverdienen als Medium :lol:

dit berichtje was dus bedoelt als reactie op het berichtje van Lisi :lol:
De knop deed het niet
Pusta schreef:speciaal voor vera, wat tijd vrij gemaakt voor wat foto's te uploaden van Lisa in de zomer op de camping en natuurlijk ook voor andere geïnteresseerden...

[Afbeelding: 1394494431_6_XGcg.jpeg]
[Afbeelding: 1394495652_6_I7wU.jpeg]
[Afbeelding: 1394496664_6_kQly.jpeg]
[Afbeelding: 1394497707_6_EfV_.jpeg]
[Afbeelding: 1394499037_6_lPzR.jpeg]
[Afbeelding: 1394489766_6_fxMj.jpeg]

Wat een leuke fotos!!
Geweldig met dat ijsje :lol:
Hoi meiden,
Ook hier van de week weer gewerkt. Maar oh oh wat is dat wennen, ben zo blij dat ik halve dagen werkte en gelukkig ook volgende week nog. Heb bijna iedere middag wel ff geslapen. 's Avonds ook weinig fut om te reageren, was blij als ik gewoon lekker tv kon kijken na het eten.

@lisi, veel plezier in DL.
@pusta, welkom terug en wat een gave foto's, je bent trouwens weer blond, tijdens je zwangerschap had je toch bruin haar?
@precious, ik hoop echt dat lisi het goed gedroomd heeft!
@vera, heel veel succes weer met werken, geniet nog van dit weekend!

Trouwens iedereen fijn weekend, ik ben druk en weg dit weekend dus tot maandag!
Hoi meide

Ik dacht laat ik ook even bij jullie komen kijken en even wat vertellen over hoe het met ons gaat.
Wat leuk om te zien dat het onderwerp dat ik geopend heb nog steeds actief is nou ja liever niet natuurlijk liefs had iedereen al zwanger geweest.
ik heb niet alles bij gelezen jullie kletsen zo veel ik heb ook echt respect voor jullie allemaal dat jullie het zo lang vol houden en vooral voor 1 in het bijzonder ik ga geen namen noemen maar zij is de sterkste liefste en beste mama die ik me kan bedenken en ik hoop zo dat zij deze ronde alle geluk van de wereld mag hebben.

Met dylan gaat alles goed hij heeft 4 tandjes alweer en hij weet wat ie daar mee kan doen Haha.
Zitten is hij druk aan het oevenen net als staan maar kruipen doet ie niet hij slaapt nog steeds de nachten door tenzij er een tandje aan komt maar dat mag.
Met mij gaat het ietsje minder ik heb migraine van mn zwangerschap over gehouden en daar baal ik behoorlijk van wat een hell is dat ik hoop dat het bij ontzwangeren hoort en dat ik er dan snel weer van af ben.

Ik ga mn best doen om jullie meer te volgen.
Suus, geniet maar lekker van je vrije weekend!

Zwanger, wat leuk dat je hier weer even komt kijken Big Grin
Wat kl*te dat je migraine er aan over hebt gehouden!
Gelukkig gaat verder wel alles goed!
Heb je miss een leuke recente foto?

@hier, ik kan niet wachten tot het 12u is want dan ga ik met mijn bruidsmeisjes jurken kijken! Whoohoooe!
Ik was al om 715 uur wakker, Yesse houdt ook het werkritme vast in het weekend, ergens wel prettig, maar het is dus echt over dat uitslapen... Nou ja, ik heb in elk geval al alles klaar, ik wacht nog op zijn volgende fles en dan douchen dan gaan we weg. Dus heb ik eindelijk nu ff tijd voor mezelf! Yeah!

@zwanger, leuk he dat we het allemaal volhouden? Kom gewoon weer meekleppen hoor, de meeste blijven namelijk wel hangen Wink Gewoon voor de gezelligheid, maar ook voor steun en advies Smile
@precious, veel plezier vanmiddag! Hoop dat je iets moois vind!
@precious123 hoe moet dat foto,s hier neer zetten?
ik heb in ieder geval dylan zn side aan mn handtekening toe gevoegd

hier nog maar een keer http://dylanvanderveldt.babysite.nl/
Mogguh!

Ik meld me even snel, moet namelijk eerder beginnen op m'n werk ivm zieken (was ik alweer aant werk?)

@ Lisi: Wat mooi dat je die voorspellende dromen voor jezelf hebt gehad.
Laten we hopen dat je nu ook gelijk krijgt!

@ pusta: lieve foto's! Erg schattig. Ook erg leuk om oma zo trots te zien kijken.

@zwanger1986: Welkom terug Smile

@precious: we blijven voor je duimen.
Leuk joh, jurken uitzoeken! Ben ooit verloofd geweest (nooit getrouwd) en dat vond ik ook leuk! Voelde me altijd net een prinses met die mooie jurk aan Smile

Als ik iemand vergeten ben: sorry... moest even in de 5e versnelling schrijven.
Leuke droom, Lisi, als hij uitkomt, is het best wel eng, ook.
Als je dan een nachtmerrie krijgt, sta je doodsangsten uit!
Toch hoop ik (zoals iedereen hier, denk ik) op een goeie voorspelling, hoor…

Welkom terug, Zwanger

Pusta: leuke foto’s! die met die zonnebril vind ik ook grappig!
Ze heeft mooie blauwe ogen, he?!

Suus: ben volop aan het genieten van de laatste dagen vrij. Ben wel al veel naar de klas geweest, maar nu kan ik liene nog gewoon meenemen.
Ik neem haar reisbedje mee en daar speelt ze dan in.
Gaat eigenlijk heel goed.
Heb jij dat ook? Ik ben ook altijd zo vermoeid als ik weer begin te werken. Wij beginnen op 1 september, dus ik werk twee dagen en dan is het weekend. Ben blij, want zal het nodig hebben om weer te wennen.

Precious: hoe ging het jurken kijken?

Nirak: als je eerder begint, mag je dan ook eerder stoppen? of moet je extra uren draaien als er zieken zijn?
@ Vera; nee, helaas kon ik niet eerder weg.
Er moet tot 22;00 begeleiding op m'n groep zijn... en ik was alleen dus dan ben ik de pisang.
Echt een enorme baaldienst gehad. Doe mij maar een lekker nachtje slapen. Smile
Dus:
Slaap lekker allemaal.
Goede Morgen!

Ik vond het heel leuk om de jurken aan te passen..
maar we moesten wel even zoeken naar de zaak.
Die konden we niet zo snel vinden.. dus ik bellen en kwam die man ons ophalen :lol:
Hij eerst een heleboel uitleggen een boel blabla.. ik had echt zoiets ik mag wel blond zijn maar ben niet dom, dus schiet nou maar op dan kunnen we beginnen.

Eerst zijn we langs de uitverkoop gelopen.. maar dit zat allemaal helemaal niet mooi.
omdat ik klein ben lijken sommige jurgen ook gewoon niet.
Maar ik heb 2 jurken aangehad die ik wel mooi vond waarvan er 1tje nog mooier was..
Mijn vriendinnen waren al verkocht :lol: maar ik nog niet..
Wil nog meer zien.. ik had de Wauw-factor nog niet gehad.
Dus morgen ga ik meteen afspraken maken bij nog 2 bruidszaken.
volgende week wil ik een keuze maken aangezien we toch wel in tijdnood komen.

Heb er bij jurgen ook even wat meer vaart achter gezet die denkt dat hij tijd genoeg heeft maar dat is gewoon niet zo..
maarja hij denkt als je volgende maand zwanger bent moet het toch uitgesteld worden.. JA HALLOOOO.. dat is geen excuus.. wat als het niet zo is dan word het wel stressen en dat wil ik niet, dus je kunt je beter nu al orienteren!
Of zeg ik nu iets heel stoms?? (voor de dames die getrouwd zijn herkennen jullie dit?)

@zwanger, heb de fotos bekeken, wat een lachebekkie! :mrgreen:
Hoi allemaal!

precious toch lastig hé zo'n jurk en zo uitkiezen en je man aanmoedigen om op te schieten. Ik ken het niet van het trouwen, wel van het zwanger zijn en het alles klaar willen hebben ruim voor de baby moet komen, terwijl Tim daar nooit het nut van inziet... Maar kan het me heel goed voorstellen. Gewoon nog ff lekker verder zoeken voor die jurk tot je wel een wauw gevoel hebt, dat lijkt me wel belangrijk! En ik hoop dat Jurgens rust wil zeggen dat de trouw word uitgesteld zoals lisi's droom ook voorspelde...
Zwanger mooie foto's hoor! Heerlijk mannetje zo te zien, drie dagen ouder dan ons Lisa.
Vera lijkt me heftig hoor om weer aan de bak te moeten, ik vond het heftig in elk geval, maar doe mijn werk ook niet graag. Ga je weer fulltime werken?
Hier op het werk nog maar eens aangegeven dat ik geen bier en water meer mag inzetten en dat melk en fruitsap onder dezelfde categorie vallen omdat dit net zo zwaar is! Krijg ik te horen, ja dat klopt maar omdat we nog niet hebben gehoord dat het niet meer mag, hebben we er nog geen rekening mee gehouden... Ik ben 5 weken geleden al naar de bedrijfsarts geweest, deze zou mijn formulier doorsturen en ging zelfs hun leidinggevende waarschuwen dat ze zich niet aan de regels hielden terwijl ze er wel van op de hoogte waren (er is namelijk in die week een zwangere met verlof gegaan die er ook een 5 maanden zwanger heeft gewerkt volgens die regels). Maar goed uiteindelijk gaan ze er nu nog maar eens rekening mee houden... Zo niet dan ga ik toch lid worden van de vakbond zoals de bedrijfsarts adviseerde en het zo spelen. Want van al dat tillen krijg ik serieus veel buikpijn. En met Lisa heb ik al met een bloeding in het ziekenhuis gelegen dat wil ik niet nog eens meemaken!
Heel goed van je Pusta!
Ze hebben daar gewoon rekenschap mee te houden, punt uit!

Hier verder geen nieuws!
het gekwakkel is gistermiddag gestopt.. ronde 10 here we come!
Hier druk druk druk, heb even snel bijgelezen, wil dan in mijn bedje...
@Pusta: ja, ik ga voltijds werken.
Ik doe mijn werk heel graag, heb er echt zin in.
Enige wat ik lastig vind, is dat ik haar ongelooflijk veel zal missen!
we zullen wel zien...
@precious: je moet het lot niet tarten, he. gewoon jurken kiezen en verderdoen en dan is het een grote verrassing als je volgende maand zwanger bent! Veel leuker zo dan dat je er al rekening mee gaat houden door de trouw niet voor te bereiden. Zit maar eens goed achter je 'toekomstige' aan!!! Smile
ik vind het wel erg stil hier, hoe is het met iedereen???
Dat vond ik ookal Pusta!
hey meiden!
Dit weekend weggeweest zoals gezegd. Maandag werken en kapot thuis komen dus heerlijk bijgeslapen. Gisteren werken, ziekenhuis en winkelen met mijn moeder. Vandaag werken en op visite en nu eindelijk rustig achter de laptop.

De endo-echo is goed gegaan. Geen afwijkingen zichtbaar, maar wel een echte verslapping van mijn kringspier die ik idd met therapie moet herstellen. Gelukkig doe ik dat al en dus had de arts niets meer te melden. Dus ook geen anatomische correctie meer, dat is een hele opluchting! Nu alleen afwachten wat de gyn dan volgende week zegt over het krijgen van een volgend kindje. Moet zeggen dat ik die absoluut wel onder de begeleiding van een gyn wil. Ik ben nu echt lang niet meer zo zeker van mijn zaak voor een 2e bevalling, zie er sommige momenten zelfs tegenop om dat te moeten doen. Liefst wil ik toch wel op de natuurlijke manier bevallen, voor zover ik daar dan nog een keus in heb natuurlijk.

Yesse begint de laatste dagen enorm te huilen. Ik hield het al een tijdje in de gaten omdat hij kwijlde, maar nu veranderd zijn gladde kaak in een hobbelweg dus de aanleg van zijn tandjes is begonnen, nu dan afwachten wanneer ze door komen...Hij spuugt ook heel veel dat JBPM doet echt ff zijn werk niet meer en ik weet niet zo goed wat ik er nu mee aan moet, morgen ga ik ff naar het weeguurtje van het cb en dan hoop ik dat ze me iets kunnen vertellen. Heb al chamodent van VSM gehaald voor verkoeling en dat helpt. Verder lacht hij toch ook veel en is veel aan het ontdekken. Hij probeert zelfs al zijn nek op te houden, soms valt ie voorover en dan wordt hij boos dat hij niet zelf terug komt, zo grappig om te zien! Ben echt wel trots op hem dat hij al zoveel dingen zelf ontdekt. En hij is een echte babbelaar, nooit geweten dat een baby al zo goed kon "praten".

@precious, gewoon doorgaan met organiseren, alles wat geregeld is is gedaan en geeft dan ook weer rust.
@pusta, gaat het weer een beetje met de moeheid en hoe staat het er nu voor met je werk?
@vera, had je nu deze week je eerste week al of volgende week? Ben het even kwijt....

Volgens mij zijn de andere dames op vakantie, daarom zal het ook wel rustig zijn Wink
Fijne avond!
Ik was ook al een paar keer komen kijken Smile
ik heb vandaag lekker genoten van het zonnetje op mijn laatste vakantiedag.
Morgen begint school, ben best zenuwachtig. Is zo lang geleden...

Ben nog nooit zo goed voorbereid geweest.
Ik heb net alles in de auto gestoken: zowel voor mij als voor Liene.
Liene haar verzorgingstas en nog een extra tas voor haar en haar wagen.
Zelfs mijn middageten zit al in de auto. Ik moet morgenochtend alleen ff douchen en ben klaar... (mijn kleren liggen ook klaar).

@suus: ik had ook al een paar keer gekeken of Liene tandjes kreeg (ze kwijlt zoveel de laatste tijd), maar ik zag niks komen (was witte puntjes aan het zoeken). Nu hoor ik jou bezig over een hobbelweg... Inderdaad, dat heeft ze ook. Zou het dan inderdaad al echt doorkomen?
Gek dat de JBPM niet meer werkt, hopelijk hebben ze op het CB een oplossing voor jullie...
Wat is die chamodent? smeer je dat op het tandvlees?
Supergoed nieuws over de endo-echo! Als je voor een volgende zwangerschap begeleiding wilt van een gyn, zou ik dat gewoon eisen!
Maar... zover is het nog niet, he. Toch?
Hoi,

Had ik al gezegd dat wij weer terug zijn?? Pff die zwangerschapsdementie Wink haha..

Suus fijn dat de echo goed was. Denken ze dat je kringspier 100% zal herstellen?
Ik kan me voorstellen dat je erg opziet tegen een vlgde bevalling. Hopelijk kunnen ze je in het zkh geruststellen en onder begleiding laten lopen.

Precious
Wat een spannende tijd zeg!! Heerlijk shoppen voor een jurk! Hoe voel jij je verder?

Vera
SUcces met je eerste schooldag!

Pusta
Hoe gaat het met je??

Poele
De laatste loodjes toch? Hoe gaat het met jou? Alles klaar voor de komst van de kleine?

Hier gaat alles goed. Morgen alweer 24 weken. Het gaat echt snel als je eenmaal zwanger bent.. Het wachten erop lijkt duizend keer langer te duren de weken tikken dan voorbij en nu vliegt het voor mijn gevoel. Ik voel me goed heb weinig klachten en nog genoeg energie.
Ik heb mijn onderschrift even aangepast. In het iui topic waar ik ook schrijf hebben ze twee topic's samen gegooid en anders moet ik telkens opnieuw uitleggen wat onze voorgeschiedenis is.
Hey allemaal.

@ Precious: Tegen mij werd altijd gezegd dat als je JOUW jurk aan hebt, je dat gelijk voelt, en weet.
Dus als je die "wauw-factor" nog niet gehad hebt, kan je misschien beter nog even doorzoeken Smile

@ Suus: Zo blij dat het de goeie kant op gaat met je!
Kan me er ook wel een beetje wat bij voorstellen dat je een nieuwe poging nu wat enger zal vinden, je hebt dit nu 1 maal meegemaakt, een tweede keer weet je wat er kan komen.
Heb je er nu ook meer kans op dat het nogmaals gebeurd?

@ Pusta: je baas is inderdaad wettelijk verplicht om zich aan te passen aan jou op dit moment, en je moet ontzien. Daar staat wel tegenover dat wettelijk gezien het advies van de bedrijfsarts advies is, en geen wet. Wel behoorlijk asociaal van je baas dat ze zo weinig rekening met je houden.
Ik zou de bedrijfsarts bellen. Die is er om jou te helpen. Als dat niet lukt kan je altijd nog verder zoeken. Wat doe je precies voor'n werk, als ik vragen mag?

Hier een beetje een baal-week. Morgen zou officieel mijn ei moeten zijn (banner aangepast door wat er vorige maand gebeurde), maar ik heb afgelopen maandag die HSG gehad. Ik heb daar nu nog steeds vrij veel last van. Heb geen koorts (gelukkig) maar heb wel echt een soort menstruatiekrampen in m'n onderrug, en daardoor is m'n libido ver te zoeken. Ook zijn zowel lief als ik ziekig. (verkouden)
Daarnaast is n.a.v dat onderzoek een ruzie ontstaan tussen m'n liefje en m'n stiefvader, waar ik een beetje down van ben. Ik heb een hekel aan langdurige conflicten, maar dit is maandag begonnen en nog niet eens een beetje besproken. Alletwee de mannen zijn te koppig om te bellen.
gaat dus niet echt geweldig hier. Maar dat komt wel weer goed.
Positief nieuws: als het goed is mogen we morgen een kitten ophalen :-D
(en als ik nou een beetje snel zwanger ben, hoef ik geen kattenbakken te verschonen :p)
dag wij zijn ook weer thuis!
ik heb alles even snel doorgelezen, Precious met een voorlopige trouwdatum (goede oplossing zo hoor!) en jurken aan het passen. Suus die best wel nog met de gevolgen van de bevalling bezig is (jeetje zeg! maar gelukkig zit het allemaal wel goed op de plek). Vera weer aan het werk en ja die zwangerschappen gaan HARD zeg.
Sorry er is nog veel meer gebeurd en ik vond het leuk om allemaal te lezen maar ik pak het bij deze weer op om bij te houden Big Grin

Onze vakantie in NL was best nat zeg maar, veel regen zeg en koud! we zijn gisteren zo de hitte weer ingereden van boven de 30 graden. de reis met Joela ging aardig, het is wel moeilijk hoor als zo'n ukkie niet in het stoeltje meer wil zitten. maar al met al ging het ook daar goed, we hebben echt veel rekening met haar gehouden, regelmaat aangehouden en dus heel relaxed gehad.

Volgens mij zit ik bijna op mijn NOD, ik zie nu dat mijn ticker niet echt handig bijhoudt wat ik wil, maar goed dan zou ik zaterdag ongesteld kunnen worden. Ik heb tussentijd een keer wat bloed verloren, weet niet meer wanneer en heb er maar niet teveel over nagedacht. Als ik mijn ovulatie inderdaad twee weken geleden had dan maken we op zich wel kans, nou ja, maar even zien dit weekend!
Suus, wat fijn dat een operatie niet nodig is!
Blijven oefenen en het tijd gunnen dan komt dat vast goed.
oeeh de eerste tandjes van Yesse! weer een mijlpaal!

Vera, heel veel succes en plezier vandaag op het werk!

Lisi, Ja het gaat zeker snel!
Als ik jullie zo zie en volg gaat het echt super snel! 24 weken al weer!
Hoe ik mij voel? Eigenlijk best wel goed voor de tijd van het jaar.
de maand September is aangebroken..
vanochtend tijdens een paar muzieknummers op de tv realiseerde ik het gemis wel weer erg.
Toch kan ik niet zeggen dat ik Quinn meer mis dan andere dagen.
Vind het wel fijn om nu weer iets te hebben om naar uit te kijken en op te verheugen en Quinn nemen we daarin gewoon mee!

Nirak, jullie ookal verkouden! Same here!
Ik kan ook niet tegen conflicten kan daar heel erg mee zitten.
Hoop voor jullie dat het toch snel besproken word en de lucht weer opklaard.
Leuk een nieuw gezinslid! wat voor kitten?

Ana, spannend zeg! wie weet is het nu al raak!
Precious,
Ja logisch meid! Daarom is het zo fijn dat je nu lekker even leuke dingen erbij aan je hoofd hebt! Kun je je zinnen verzetten al zal sept toch een aparte maand blijven..

Maar ik lees op hyves dat jij DE JURK hebt gevonden.. VETEL!!!! Smile)))

Baal ik heb een koortslip en heb gister de hele dag zovirax lopen smeren!! Nu lees ik dat het absoluut niet mag Sad Weet iemand of het veel kwaad kan?
En wat mag ik wel smeren?

Nirak
Balen dat je je niet zo lekker voelt. HEbben jullie toch nog geprobeerd het ei te benutten? Je bent nu immers 6 mdn verhoogt vruchtbaar door de hsg vloeistof die in je eileiders blijft zitten.

Ana
Zeker spannend!!
Lisi, Ja ik heb mijn jurk gevonden!
Ik ben er erg blij mee heb er zelfs over gedroomt vannacht hahaha
Ik heb er geen plaatje van ook niet op het internet..
maar wel 1 die er op lijkt:
[ATTACH=CONFIG]5020[/ATTACH] Deze is niet bewerkt, de mijne wel met stiksels platte kraaltjes, bollekraaltjes en een klein glimmertje.
het klinkt alsof het een drukke jurk is maar dat is het totaal niet omdat de kraaltjes en bewerkinkjes van dezelfde kleur zijn als de jurk.
de kleur is ivoor wit van zijde stof. een hele goede kwaliteit jurk voor net geen duizend euro.
Met mijn jurk kan ik ook prima zwanger raken, ze hebben zelf een naai attelier dus dat was absoluut geen probleem!
In deze jurk komt een buikje ook mooi naar voren zei ze en houd je toch een taille.

Ik is er helemaal blij mee Big Grin
Nu hebben jullie toch een idee maar weten jullie eigenlijk nog niks haha Big Grin
Vandaag op het werk aan de planner verteld, kreeg hele leuke reactie Big Grin

lisi, ik weet niet wat je wel mag smeren.. even overleggen met de Huisarts of assistente?
@ Precious: nu is het wachten op een foto van jou in de jurk Wink
Ben blij dat je hem hebt gevonden!

@ Lisi: NIet helemaal zoals het hoort, maar wij smeerden er vroegah tandpasta op.
Dan droogt hij sneller uit. (en ik weet 100% zeker dat dat veilig is Wink)
Je kan ook een apotheker of drogist vragen wat je wel mag smeren.
(een deskundige, niet zo'n 16 jarig meisje die geen benul heeft wat een koortslip is Wink)
Ei niet benut, maar ik ben niet meer aan het tempen, dus misschien springt ie wat later... hoop ik... M'n skatjuh was gisteren ziek en is op tijd naar bed gegaan,e n ik was pas om 23:00 thuis van m'n werk.

De kitten gaat Onyx heten. Het is een zwart met wit katje, en is nu 9 weken jong. een europese korthaar (oftewel vuilnisbakkie). Ik zal vanavond even een foto plaatsen.
Gaat trouwens wel even spannend worden, want we hebben ook een hond... even kijken hoe dat gaat, samen. En zien of King niet te lomp omgaat met die kleine
Wauw mooie jurk Precious! Klinkt juist super zoals je hem beschrijft!
Leuk dat ze hem kunnen vermaken mocht je zwanger raken. Ik denk dat hij je prachtig staat!! Ben wel benieuwd hoor Wink

Vandaag geen tijd gehad om de dokter te bellen en kon ook niet meer langs de apotheek Sad en het wordt steeds erger. Heb al meer blaasjes erbij op mijn onderlip en ook op mijn kin! Wordt helemaal gek van de jeuk.. Verdorrie heb ik weer hoor.. Morgen gelijk langs de apotheek. Ik heb ook antibiotica zalf hiervoor heb het meestal 1 x per jaar maar die mag ik ook al niet gebruiken. GRRR Tandpasta durf ik niet zo goed. Straks wordt het erger!?

Nirak
Balen dat je je ei niet hebt kunnen benutten. Ik weet dat ik er na de hsg ook helemaaaal geen zin in had. Voelde me toen ook niet zo goed. Buikpijn, krampen en een gloei gevoel..
Leuke naam hoor!
Hey lisi,
Even snel een tip voor jou.
Ik heb er ook vaak last van, vandaar...
Alcohol op een watje en dan erop.
Doet pijn, maar droogt snel uit, kan geen kwaad voor je kleintje en helpt goed.
Even op je tanden bijten... (ik deed het wel regelmatig, wel vijf of zes keer per dag.)
Ik heb hier zuivere alcohol, kijk even wat je hebt van heel hoog promille.
als je geen zuivere alcohol hebt en drank neemt: beste is jenever of vodka...
zolang je niet zelf eerst een slok neemt!!! Smile
Toch nog eens snel...
Precious: klinkt een hele mooie jurk, ik ben ook benieuwd naar de eerste foto's...
he vervelend Lisi. in de bijsluiter (even gegoogled) staat dat er niet voldoende gegevens zijn en dat het daarom wordt afgeraden - dus het is niet onderzocht in hoeverre er effect is. Ik zou me er niet echt druk om maken dat je het hebt gebruikt. en hopelijk helpen de huismiddeltjes. (altijd handig: google op huismiddeltjes! dat deed ik bijv bij brandend maagzuur in de zwangerschap)

Precious, mooie jurk!!! de rok van mijn jurk was rechter (maar wel wijd) - verder had ik ook zo'n decollete en veel pareltjes erop gestikt in dezelfde kleur dus dat maakt het niet druk want je ziet het alleen van dichtbij.

Hier even wat rotdagen met Joela! ze zit in een sprongetje, is heel de dag aan het huilen tenzij ik haar vasthoud. Niet handig als je net terug bent van vakantie met bergen was en een huis dat nodig schoongemaakt wordt. En alle babykleding moet uitgezocht worden! geen plek meer voor het nieuwe spul tenzij ik de te kleine dingen er allemaal tussenuit heb.

Ow ja, mijn nod. Ik heb sinds gisteren een vervelend probleem en dat is dat ik veel afscheiding heb die enorm jeukt. ik heb al een kuurtje in huis gehaald tegen infectie maar zag net dat de kleur van wit veranderd in bruin dus volgens mij word ik dit weekend ongesteld. Kan dit een pms-klacht zijn? ik kan me vaag herinneren dat ik het eerder heb gehad. wel heel vervelend zeg. ik wacht het dus even af, laat het kuurtje nog even liggen.
(maar als ik ongesteld word, dan is mijn cyclus terug dus dan weet ik ook weer wanneer mijn ovulatie is)
Hey meiden

Even een snel bericht van mij
Het is hier een kleine oorlog gaande tussen mauw en woef.
Ben dus erg druk in de weer
Maar belofte maakt schuld:
[ATTACH=CONFIG]5059[/ATTACH]
Onyx op 9 weken oud.

X
ooooooooo wat een lieffie Nirak! succes met vrede sluiten
Ahh wat een lieffie. Hier zou onze hond ook echt niet blij mee zijn. Ik durf het daarom niet aan..
Hoi allemaal,

Precious klinkt als een prachtige jurk!!! Kan me voorstellen dat het geen makkelijke maand wordt, daarom is het fijn om iets moois in het vooruitzicht te hebben! En Quinn is en blijft altijd bij jullie he!
Lisi ruim 24 weken alweer het gaat zeker snel! Hoe vind je het leven voelen in je buik???
Poele jij kunt al helemaal gaan af tellen. Hoe gaat het met je? Lukt het allemaal nog?
Ana ben je ook weer begonnen voor een Brusje??? Spannend hoor! Ik heb op het moment ook weer een infectie achter de rug, met de zwangerschap en vlak na de bevalling ben ik er blijkbaar erg vatbaat voor, voor mijn 1e zwangerschap had ik nergens last van en nu is het al de 3e keer... Dus ben erg benieud of je ongi gaat worden of gewoon nu al zwanger bent. En Lisa lijkt eindelijk na weken uit hetzelfde sprongetje te komen. Eindelijk weer iets zelfstandiger, maar leef ontzettend met je mee want dit sprongetje vond ik erg heftig!
Nirak wat een heerlijk schattig poesje! Honden en katten samen kunnen zeker problemen geven, zeker als je al een hond hebt en die geen katten gewoon is. Wij hebben het ook geprobeerd een hond nemen bij een kat van 16, de hond was 9 maanden, maar de kat is op een gegeven moment naar boven verhuisd en kwam pas weer beneden toen mijn moeder met hond bij de overbuurman ging wonen (daar is ze inmiddels mee getrouwd). De kat overleed op ruim 17 jarige leeftijd!
Vera hoe waren je eerste schooldagen? Klinkt inderdaad als een zeer goede voorbereiding! En hoe doet Liene het als je aan het werk bent?
Suus fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden! Hopen dat die oefeningen snel resultaat geven! Ik kan me goed voorstellen dat je opziet tegen de bevalling als de 1e zo is tegengevallen. Laat je eerst maar goed informeren!
Hier: zoals gezegd lijkt Lisa sinds een paar dagen eindelijk minder huilerig te worden en vermaakt ze zichzelf weer beter. Tim is langzaam aan het ontpoppen tot een echte papa ( zou tijd worden, maar ben er blij mee). Vorige week is ze 3 keer met hem in bad geweest, de laatste 2 keer was het zijn eigen voorstel. En als ze een krijsaanval krijgt ben ik tenminste niet meer de enige die daarop reageert, zodat ik ook eens door kan gaan met de afwas.
Afgelopen vrijdag 3e echo gehad en nekplooi meting, die was 1,5 mm op zijn dikst en ook het bloed was goed, mag eind van de week bellen voor de uitslag, maar die is dus hoogst waarschijnlijk prima. Net bij de garageverkoop in onze straat een paar grotere pyama's en body's gekocht voor Lisa en een heel eenvoudige kinderstoel met inklapbaar onderstel, alles samen voor 10 euro. Hoef nu dus niet weer een luxe dure kinderstoel aan te schaffen en deze kan ik wegzetten zodat de tafel niet zo vol staat met stoelen... Wat het werk betreft. Zoals jullie weten zat ik vorige week zaterdag op kantoor om mijn zegje te doen, en nu plande ze me gisteren gewoon wéér op de waspoeders (alles op die kar weegt 12 kilo of meer), dus maar weer moeten zeggen, hallo ben zwanger mag niet meer. Nirak ik werk in de colruyt een supermarkt concern in België, waarbij je zowiezo heel de dag moet staan, dus ook achter de kassa en waar ze bij wijze van spreken met een stopwatch bijhouden of je de kar wel binnen een bepaalde tijd af hebt. Ik weet niet of je die winkels kent, maar wij hebben dus geen lopende band aan de kassa, maar moeten alles van de ene kar naar de andere overladen en verkopen van veel dingen grootverpakkingen, of zetten het in elk geval in groot verpakkingen in het rek, waardoor heel veel dingen erg zwaar wegen. Wij zijn verplicht om met 6 maanden zwangerschap te stoppen met werken omdat het tillen van lasten dan niet meer is toegestaan. Het advies van de bedrijfsarts is bij ons wél bindend, maar gemakshalve schijnen ze met regelmaat te vergeten dat ik zwanger ben en word er niet gecommuniceerd onder de leidinggevende. Terwijl ze gisteren morgen wel op de briefing vroegen of mijn schort niet meer dicht ging (gaat niet meer, spant te hard en kruipt omhoog, dus had hem open gelaten) en ik moest een grotere schort zoeken... verder dus alles oké, baby op komst is erg druk en beweeglijk en lijkt dus prima in orde en de baby in huis begint ook weer gezelliger te worden! Nog steeds geen tanden hier hoor...
Pusta, dat is een lekker lange update Smile
Grappig hoe je omschrijft hoe Tim meer en meer als papa gaat functioneren, ik herken dat wel hoor, mijn man heeft ook al snel zoiets van: ze wil toch alleen maar haar mama.
Fijn dat het sprongetje achter de rug lijkt, ik vond het vorige sprongetje (19 weken) denk ik heftiger, toen heeft ze s nachts meer lopen spoken. En misschien komt het ook doordat we de vorige twee weken in NL waren dus dan is er genoeg afleiding. Vrijdag was het het ergst, gisteren heeft ze ook nog best wel gehuild, maar ze is nu echt al een kwartier helemaal zelf aan het spelen zonder een piep te geven.
we proberen nu te ontdekken wat ze nieuw kan Smile ze is in elk geval ondernemender, ze komt een beetje vooruit en gaat nu andere hoeken van de kamer ontdekken. En probeert alles te pakken en dat resulteert in grappige situaties, gisteren had ze de keukenrol te pakken die onderop de salontafel lag!
nirak, jullie katje lijkt heel veel op het katje van mijn vader!
Veel plezier en de eerste dagen zal wennen zijn voor jullie woef.
ik ga morgenochtend even testen Smile geen teken van ongi, had gisteren en eergisteren wel wat roze afscheiding. En als ik me dan bedenk dat ik tussendoor ook een keer wat bloedverlies had, dan vind ik het ineens wel een klein beetje spannend. Aan de ene kant heb ik niet de zekerheid dat mijn cyclus echt terug is (en regelmatig), aan de andere kant kan het wel gewoon. Nou ja ik gooi er wel een testje tegenaan. Jullie horen het!
Wat een schatje, Nirak. Succes ermee!
Pusta: blijven op je strepen staan, he. die zware dingen tillen, is niet gezond als je zwanger bent.
ze zullen zich er toch bij neer moeten leggen.
Ana: spannend!!!
Oh ja: Liene doet het goed hoor, als ik gaan werken ben.
Ik hoor alleen maar positieve reacties van alle kanten dat ze zo lief is en dat ze zoveel lacht naar iedereen.
Ze is echt super nu...
Na ja, het is echt wel bedtijd. Heb beetje te lang doorgewerkt voor school.
Was heel leuk weekend en had mijn schoolwerk uitgesteld tot vanavond :$
Ben er pas om 19u aan begonnen... Smile
Slaap lekker iedereen.
de test was negatief in elk geval. en heb weer bijzonder slecht geslapen door een steeds maar wakkere Joela. Sprongetje, tandje??? heb er uiteindelijk van dat spul opgesmeerd en toen viel ze weer in slaap dus wie weet krijgt ze idd een tandje.
Geniet ervan zolang Vieve het zo goed doet Vera haha want in dit eerste jaar is het blijkbaar bijna altijd wel wat Smile
Balan Ana!! Hopelijk komt dan snel je ongi zodat je verder kan met hopelijk wel een goede ronde

Vera
Wat fijn dat je meisje het zo goed doet als jij moet werken!
Lijkt me toch een hele opluchting.
Vandaag een baal dag gehad de hele dag lopen huilen ik ben ook zo moe ik slaap zo slecht en dylan is met zijn spraak bezigven tegelijkertijd aan het kijken hoe veel decibel hij kan produceren pfffff kan het niet zo goed hebben dat geschreeuw aan mn kop bah man begrijpt het allemaal niet maar troost me wel ik snap ook niet waar het vandaan komt hoor morgen maar ff flink schoonmaken.

Wat schoonmaken betreft ik heb 24aug ondekt dat er schimmel in mn kast zat en toen man lief de kast van de muur af trok bleek heel mn muur er achter helemaal zwart van de schimmel nu staat mn kast midden in mn kamer omdat ie niet tegen de muur mag staan maar nu krijg ii geen rust in mn kop het lijkt zoon zooitje in huis bah denk dat de tranen ook wel een beetje daar mee te maken hebben

Zo lekker ff je gal spuwen
he wat rot dat je je zo voelt Zwanger! zomaar een gooi hoor, ben je al ongesteld geworden na de bevalling, want het klinkt ook best een beetje als pms?
Heej meiden!

zwanger, wat naar dat je je zo voelt.
idd ik dacht ook meteen aan een hormoonwisseling.

ana, jammer Sad op naar de volgende ronde.
Hoelang ben je nu al weer aan het proberen?

Vera, wat een fijn idee dat je kleine het zo goed doet tijdens de werktijden!
Dat moet toch heel ontspannend werken zijn.

@hier, nog geen tempstijging.. en nog steeds een zeurend gevoel in mijn baarmoeder.
denk dat mijn ei nu onderhand wel op knappen staat.
heb deze ronde geen ovutestjes gebruikt, laat mijn portomenee niet toe.
We hebben goed geklust dus wel degelijk een serieuze ronde.
Toch wel een tegenstrijdig gevoel hoor.. je wilt graag zwanger zijn maar je bent ook al vollop bezig met de voorbereidingen van de bruiloft en wil je ook graag door laten gaan!
Net of het ene niet door kan gaan voor het andere, zo voelt het!
Maar ik probeer het zo te zien: Einde van de maand zowizo een feestje!
Of zwanger of een bruiloft die doorgezet gaat worden!
toch voelt het niet als een feestje.. misschien dat het komt omdat de maand van Quinn is aangebroken.
Alsof de blijdschap gedempt word..
Hoi allemaal,
Ana klinkt nog steeds als het sprongetje hoor ging hier ook met ups en downs. Heb net mijn moeder aan de lijn gehad en vanaf vrijdag ging het hier al beter, maar wel al vanaf week 2 van augustus dus best lang. Slapen is hier eigenlijk nooit echt een probleem, behalvew dat ze me4t een sprongetje vaker een half uur of uur te vroeg wakker is. Maar ja dan is het nog nooit voor 7 uur, vanaf 's avonds kwart voor acht, dus mag ik niet over klagen. Vanmorgen hoorde ik haar om half acht en omdat ik haar al ochtenden achter elkaar gewoon liet doen en dat niet hielp ben ik nu gaan kijken of ze een poepbroek aan had. Dat was niet, dus haar terug goed onder gestopt en toen sliep ze door tot half negen en ik dus ook! Wat betreft Tim ik ben er echt heel blij mee hoor dat hij meer en meer mee gaat doen met Lisa, het is ook zijn kind en alleen kan ik het zowiezo niet meer. Nog anderhalve week parttime en dan fulltime aan de gang tot max 16 december, dus dan zal hij zowiezo meer in huis moeten doen ook. Maar hij ging morgen de bovenverdieping stoffen, stofzuigen en dweilen. Ik straks hier beneden stofzuigen en stoffen en de keuken dweilen (is daar nodig door de papegaai) en als het lukt de badkamer en wc weer wat netter maken, was en strijk heb ik net weggewerkt, moet nog wel zeker het bed verschonen en boodschappen doen met tim.
Precious kan me voorstellen dat het allemaal moeilijk en dubbel is voor jou deze maand. Laat die gevoelens maar gewoon toe, want weg stoppen heeft geenz zin, het moet er toch uit!
zwanger ik herken het heel erg hoor, heeft niet eens perse met hormonen te maken, maar bij mij wordt het ook met regelmaat te veel als die kleine zo krijst. Zit geregeld te huilen van frustraties op de bank en bel dan gewoon tim op. Die lacht er eigenlijk mee wat ook niet echt helpt, maar ontfermt zich als hij niet aan het werk is dan wel even over Lisa. Ben soms zelfs ben voor een depressie wat zeker niet handig is nu ik alweer zwanger ben. Vrees er ook voor straks met de tweede er zo kort op, maar dat was wel een bewuste keuze en ben er ook weer heel dankbaar voor dat we het nog een keer zo vlot mogen meemaken...
Hey meiden,

Ik wil jullie even op de hoogte stellen dat ik er nog steeds ben. Ik had gewoon niet verwacht dat ik het toch heel druk heb en alweer hele dagen werk. Vandaag uit het werk heeft Yesse aan een stuk gehuild, dat ik er zelfs van ging huilen. Inmiddels slaapt ie dus ik hoop dat hij het vannacht volhoudt, ik denk dat Yesse de 19 weken sprong voelt aankomen, dat kan wel omdat hij nu 16,5 week is. Morgen moet ik naar de gyn en dan hoor ik hoe een tweede gaat komen en of ze tevreden is over mijn herstel, denk dat ik het antwoord al wel weet...Donderdag komt eerst de woningcorperatie om ons huis te checken voor de nieuwe bewoners dus heb net samen met mijn man ook alvast wat huishouden gedaan, morgen de rest zodat we wel een opgeruimd huis hebben. Daarna met Yesse naar het CB voor zijn 3e prikjes, als het net zo gaat als de vorige keer dan hoop ik dat het mee valt voor hem. Ben verder druk met de bruiloft van mijn zusje, stukje maken; dwarfluit liedje oefenen; vrijgezellenfeest regelen. Nou ja, dat moet even van de maand want de eerste week oktober zitten we al middenin de verbouwing en ze trouwt de 7e. Niet echt handig gepland, maar ja de kans om een huis te kopen was nu heel gunstig. Kortom, ik ga proberen wel alles te lezen, maar vaak reageren zal ik pas in het weekend doen.
Meiden, succes, sterkte, veel plezier en al het beste voor als ik de tijd afwezig ben dat ik jullie niet persoonlijk kan antwoorden!
Liefs!
Ow sterkte Suus met die sprong! ik vond die tot nu toe het heftigst, duurde echt zeker drie weken.
en succes met al die drukte!!
Precious natuurlijk voelt het allemaal dubbel... dit is en blijft Quinn's maand. Maar wel fijn dat je, zoals je zelf zegt, uiteindelijk hoe dan ook een feestje hebt. Maar dubbel blijft het.

ik denk dat dit de eerste serieuze ronde is-was, omdat ik begin augustus voor het eerst duidelijk ongesteld was.

Pusta denk dat het sprongetje echt geweest is afgelopen weekend, maar dat het nu de tandjes zijn. de kinderarts bevestigde dat vandaag, dat het heel gespannen was allemaal en dat ze er zeker pijn van moet hebben. en dat ik gerust paracetamol mag geven dus dat heb ik maar gedaan voor het slapen. En ze is tot nu toe al een heel stuk rustiger aan het slapen dan de avonden ervoor. Hopelijk kan mama vannacht dan ook weer es lekker slapen.
Zo zielig als ze zoveel pijn heeft.
Is het gelukt, hebben jullie een beetje kunnen slapen?
nee om 5 werd ze wakker en was het gillen geblazen. Toen maar weer een paracetamol gegeven en natuurlijk even de borst, dat troost altijd het beste.
Wat sneu Ana!
dan kun je je zo machteloos voelen he.
dikke knuffel voor Joela!
Net terug van het grafje van Quinn.
Ze hebben het monumentje geplaatst.
Helaas is de glasvlinder gesneuvelt :-( maar dat word vergoed en bestellen we opnieuw.
Dit is gebeurd door een medewerker die het monumentje geplaatst heeft.
Ook al stad en land afgezocht naar een lantaarn van RVS (roest krijg je nooit meer uit natuursteen)
Dit is het resultaat:
[Afbeelding: 1403740742_6_WrF7.jpeg]
op de site staan nog 2 fotos.
Wauw wat heeft Quinn een prachtig plekje Precious!!
Echt heel mooi en lief. Wat vervelend dat de vlinder kapot is gegaan bij het plastsen.. Zal je net zien als je er al zo lang op wacht.. Ik heb een RVS lantaarn bij het tuincentrum gekocht.
Ik hoop dat je er snel 1 vindt.

Hoe gaat het verder met je meis?
Wat netjes, precious! echt supervervelend van die vlinder, dan heb je al zo lang gewacht en dan ontbreekt er weer iets.

is het verder geworden zoals je had gehoopt? wel confronterend weer zeker he. Knuffel!
Precious jullie hebben er echt een hele mooie rustplaats van gemaakt. Inderdaad jammer van die vlinder, gelukkig wordt hij vergoed!
Ana was je nu al ongesteld geworden of klopt je tikker niet omdat je nog niet regelmatig bent? Hoop dat Joela echt snel minder last heeft. Het is inderdaad de tijd voor tandjes, maar hier blijkbaar nog steeds niet. Ze schijnt heel de middag gehuild te hebben bij tim. Toen ik thuis kwam 45 minuten geleden lag ze in bed heel de boel bij elkaar te krijsen. Gelukkig kreeg ik ze stil en slaapt ze nu. Ik snap dat Tim zo iets had van laat haar maar, dat heb ik zo vaak als ik er heel de middag mee zat, maar is wel sneu als je het al hoort zodra je bij de garage komt.
Xuus veel succes, zal druk worden, maar hopelijk ook lewuk, hoop dat het sprongetje mee valt. Ik vond deze erger dan die van 4,5 maand dus er is nog hoop...
Dankjullie!!
Vanavond bij het zien van het grafje werd ik niet emotioneel..
..dit heb ik eerder thuis wanneer ik in mijn hoofd ermee bezig ben.
Ben wel blij dat het grafje nu af is, op de vlinder en lantaarn na dan.
Verder gaat het goed met mij, ik denk dat ik de klap nog ga krijgen.
Hallo meiden. Hier weer ongesteld geworden. :-(
Morgen gelukkig naar ziekenhuis. Daar krijgen we dan uitleg over de Inesstudie en mogen we hopelijk beginnen met een behanding. Ben benieuwd wat we loten: IUI of 1 vd IVF varianten! Toch wel erg spannend opeens! Had alleen stiekem nog zo gehoopt toch nog zwanger te worden voordat we écht de mmm in gaan en vóór m'n 31e. Word einde vd maand 31. :-(

Heb niet alles teruggelezen, sorry. Ben toch beetje depri.

Precious: wat een mooi grafje! Sterkte deze maand! Vind t heel knap hoe je positief blijft en gun je je "feestje" welke vd twee ook, zo erg! Liefst allebei natuurlijk!!

Ana: jammer meid!
ow Dani wat balen zeg. en morgen gaat het dan echt beginnen, de zogenoemde mmm..... veel succes hoor, wat wil je graag loten?

hier: ik denk dat ik morgen ongesteld wordt, vandaag al wat meer echt bruinverlies. Dus dan heb ik al best een redelijk nette cyclus, dan zou het 30 dagen zijn.

ik zie dat het alweer bijna 11 uur is, ga echt slapen, de nachten verlopen al niet zo lekker de laatste tijd.
Ana, ik weet niet goed wat ik wil loten maar ik denk toch 1 vd 2 verschillende IVF varianten. Ik denk gewoon dat wij meer kans hebben met IVF. Het zal dan wel meteen heftig worden met hormonen maar als het maar resultaat oplevert...
Omdat we beide medisch in orde zijn vraag ik me af wat echt de toegevoegde waarde v IUI is. Ik denk zelf dat er iets mis gaat bij de bevruchting dus wanneer ze ons daar nu mee helpen... Het zaad is nl van super kwaliteit en komt dus wel gewoon waar het zijn moet. Maar goed, morgen weten we meer! Spannend!! Denk dat ik ergens wel teleurgesteld ben als we IUI loten omdat we dan niet met de studie mee zouden hoeven doen, maar goed. We zijn dan in ieder geval in behandeling want de hoop op n natuurlijke zwangerschap is er na twee jaar bij mij een beetje af...
nou dan hoop ik met je mee dat je IVF loot.

hier: ongesteld Big Grin dus weer een redelijke cyclus en dat met volledige bv Smile

ga maar es een nieuwe ticker maken. Ik vind er nou nooit eentje die me bevalt he.....
Dani, heel veel sterkte vandaag!
Dat het geluk aan jou kant mag staan vandaag met de IVF!

Ana, dat is idd een mooie cyclus!
Op naar de volgende.

@hier, gisteravond enorme pijn gehad in mijn baarmoeder.
Nu voel ik het nog ietsie zeuren maar doet geen pijn meer.
Zal ik gister mijn ei gehad hebben Big Grin volgens FF heb ik die al op dag 15 gehad..
..daar geloof ik niet zo veel van eigenlijk, mijn temp moet echt nog meer omhoog.
En is je temp nu goed omhoog?

Dani
En waar zijn jullie voor ingeloot??
Nee nog steeds niet.
hij blijft hangen op 36.8 (dat is ietsie hoger dan normaal)

Ik ben ook benieuwd wat Dani heeft geloot.
dani: wat is het geworden?
allemaal benieuwd naar je verhaal...

Precious: superlief grafje, hij heeft inderdaad een heel mooi plekje.
hopelijk heb je niet teveel gedoe meer voor dat vlindertje.

Ana: hoe is het met joela?

Hier is het sprongetje ook bezig, denk ik.
Vannacht was ze ineens verkouden. Ze had niet echt koorts, maar was heel de nacht wakker (en haar mama dus ook).
Huilen en overgeven en die speen is moeilijk in te houden met een verstopte neus.
Dus dan neusje kuisen, zo zielig...
Mijn schatje, toch.
Nu slaapt ze en ik ben net terug vant werk. We moeten straks uit eten, dus ik ga ook nog snel een slaapje doen...
Gisteren een prachtige bruiloft gehad van vrienden!
Tijdens de ceremonie in de kerk werd zelfs Quinn nog genoemd!
Hier schrok ik van en kwam behoorlijk onverwachts over bij mij, de tranen sprongen dan ook spontaan in mijn ogen.
Tijdens de hele bruiloft kwam Kees (vriend die ook op de dag van Quinns sterven bij was) mij ook opzoeken en even knuffelen.
hij vertelde dat hij ook nog steeds vol kon schieten betreft Quinn, dit heeft mij wel geraakt.
Buiten de emotionele momentjes heb ik mij kostelijk vermaakt en plezier gehad!
het was een hele mooie dag!

FF bevestigd nu ook dat ik op dag 17 mijn ovulatie heb gehad.
Zelf dacht ik dit ookal omdat ik op die dag savonds erge pijn in mijn baarmoeder had.
dat houd in dat ik nu op DPO 3 zit.
vanmiddag dan ook erg misselijk geweest van de haarlak geur.. pff duurde even voordat het weer over was.
Dat houd ook in dat mijn NOD op 21 sept is.. de geboortedag van Quinn.
Mocht ik geen gekwakkel krijgen dan wil ik voor de 21e al testen.
Moet even kijken hoe dat met mijn rooster uit komt, wil niet testen voordat ik moet gaan werken.

Hoe gaat het verder met iedereen??

Lieve Groetjes en fijn weekend allemaal! Big Grin
En daar ben ik weer!
@precious, wat een ontzettend mooi grafje voor Quinn. Ik moet er echt van huilen, het blijft me gewoon raken. Wat enorm jammer van die vlinder zeg! Hebben ze een tijd gegeven wanneer de vlinder nu terug komt? Wat bijzonder dat je NOD nu op 21 sept is, zal het een teken zijn? Ik hoop dat het gelukt is en dat daarom 21 september altijd een bijzondere dag mag zijn voor jullie. Goed dat je je gisteren hebt vermaakt. Het is ook goed dat dit je toch kan opbeuren, genieten van de kleine dingen!
@ana, serieuze cyclus weer zo te lezen! Nou nu wordt het spannend, wanneer het raak zal zijn voor een brusje. Veel succes!
@pusta, hoe voel jij je nu? Lukt het allemaal een beetje?
@dani, ik ben ook benieuwd welke je heb geloot, hopelijk IVF???
@vera, bevalt het werken jou alweer?
@lisi, hoe voel jij je? Gaat ook erg hard bij jou he? Hoe lang moet je nog werken?

@hier, Die sprong zit van de 19 weken zit hem wel dwars. Ik vind Yesse echt anders nu. Ik kan nog steeds wel alles herkennen en herleiden, maar rond half 7 blijft ie maar huilen. Dan voel ik ineens dat zijn buik hard is en dus toch nog krampjes heeft. Dan wrijf ik over zijn kaak en wordt ie rustig dus is het zijn tanden en dan helpt alleen maar de fles. Echt heel apart. Nou hij is nu 17 weken en 2 dagen, ik hoop dat ie iets eerder klaar is met die sprong, begin het nu al zat te worden...erg he? Komt denk ik ook omdat het volledige dagen werken me zwaar valt. Dan kom ik thuis en heb ik net mijn eten op en wil ik nog het eea doen en dan is hij gewoon niet stil te krijgen. Blijkbaar zijn we allebei een beetje van de leg af nu ik weer werk. Maar het ritme is ook wel fijn, dat brengt straks ook wel weer een bepaalde structuur. Ik ben wel heel blij dat hij nog steeds volle nachten maakt, hij slaapt van 21 - 7.30 uur. Hopelijk blijft hij dat dan wel volhouden, want als ik al die slaaptekorten lees...mmm daar word ik niet vrolijk van. Oh ja, woensdag bij de gyn...ik mag natuurlijk bevallen bij de 2e, echter als blijkt dat bij 36 weken ukkie zwaarder is dan Yesse dan wordt het een keizersnede. Dus ik blijf de volgende zwangerschappen onder controle bij de gyn en er wordt op het laatste moment bepaald wat er gaat gebeuren. Littekens etc. herstellen goed. Nu alleen blijven trainen met de spieren om e sterker te maken en dan ben ik eigenlijk weer helemaal goed!

Zo ik hoor Yesse wakker worden, dan gaan we douchen en op naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Fijne dag allemaal!
Heej Suus, ja dat lijkt mij ook zwaar hele dagen werken en alles wat daarnaast nog bij komt kijken.
en wat fijn dat je onder controle blijft bij de Gyn! willen jullie al snel weer zwanger worden Of wachten jullie nog even?
Zet hem op met trainen dan komt het heel snel goed!

ja ik vond het ook wel typisch dat mijn nod op de 21e valt!
Hopelijk een voorteken!
Vannacht en vanmorgen weer donkerdere afscheiding met helderrode bloedpuntje erin!
Op DPO 4 !! vannacht dacht ik echt van: Ja Ja.. je houd me weer in de maling.
Maar vanochtend weer, dus begin nu toch echt wel weer wat hoop te krijgen.
Afwachten maar want dit had ik in Juni ook met 2 dagen voor mijn menstruatie een vage positieve zw-test.
Duimen jullie met mij mee?!
@precious: oh wat spannend! Klinkt inderdaad positief hoor! Afwachten... Wat fijn dat de bruiloft leuk was en hoe bijzonder dat Quinn genoemd werd! Dat zal bij jullie eigen bruiloft toch ook zijn, niet? Nu is het alleen de vraag of je dan weer zwanger bent of misschien al bevallen niet? Ben ff kwijt welke constructie jullie ook weer hadden bedacht maar t was toch iets van: als ik voor moment X zwanger ben dan trouwen we op Y en anders op Z?

@suus: fijn dat je weer op de natuurlijke manier mag bevallen. Hoop dat Yesse snel minder huilerig is. Hij moet misschien ook gewoon aan t nieuwe ritme wennen. Wel super dat hij zo goed doorslaapt. hoe graag wij ook zwanger willenn worden, die slapeloze nachten daar zie ik wel tegenop! Maar goed, erg lekker slaap ik nu door al het gepieker ook niet :-(

Over minder dan 30 uur weet ik welke behandeling we mogen starten en hopelijk ook meer over tijdslijn ed zodat we weer kunnen gaan plannen! Heb t idee dat de afgelopen maanden alles n beetje stil stond...
werd toch iets later dan gedacht het weggaan...dus nog maar ff antwoorden:

@precious, nou ik heb nog voor 5 maanden de pil liggen. Ik was eerst van plan om er dan nog een half jaar bij te halen, denk dat het 3 maanden wordt, dan is Yesse namelijk een 1 jaar en willen we het wel weer gaan proberen. We hopen dat als Yesse rond de 2 is dat hij dan een brusje heeft. We denken heel stiekem na of we niet voor een 3e gaan. Maar dat ligt echt aan hoe de 2e bevalling gaat. Het ziet er bij jou dus veelbelovend uit, dan wordt idd een duim rondje! Ik duim mee!
@dani, oh ik had begrepen dat je het al wist...nog ff doorbijten die laatste paar uurtjes dus. Hopelijk dan echt het verlossende antwoord! De tijd stil stond? Als in voor jezelf of qua onderzoeken?
Precious
Spannend zeg! Mijn droom blijft telkens maar in mijn grdachte! Hoop zo dat het zo mag zijn!
Zou toch wel heel bijzonder zijn met je nod op de 21ste hè..
Wat mooi dat Quinn genoemd werd op de bruiloft maar ik kan me voorstellen dat het ook confronterend was juist omdat het zo onverwacht was..

Dani
Ow sorry ik dacht ook dat je het gelijk te horen zou krijgen.. Spannend.

Suus
Ik werk nog wel eventjes. Werk thuis en maar halve dgn gewoon achter mijn laptop dus ik wil proberen tot week 38 door te gaan. Ik werk voor mijn schoonzus dus als het niet gaat dan is het ook zo geregeld. Even aankijken dus! Ik heb iig wel geregeld dat ik pas na 6 mnd na de bevalling weer ga werken! Ik heb straks dus heerlijk de tijd met de kleine. Mocht ze echt omhoog zitten op bepaalde dgn dan kan ik natuurlijk gewoon thuis inloggen en wat weg werken. Ik ga straks ook maar 3 ochtenden werken ipv 5. De kleine is dan gewoon thuis als ik werk. Als dat gast lukken teminste en anders heb ik altijd een opa of oma die kan oppassen Smile
Verder voel ik me goed! Sport nog steeds lekker en heb weinig klachten.. begin nu wel echt te groeien en moet best aan mijn lichaam wennen!! Ik eet niet echt veel omdat ik snel vol zit en sport maar toch vliegen de kilo's eraan Sad ben bang dat ik echt veel ga aankomen.. Zit nu al op 7,5!
Lastig het sprongetje! Lijkt me heel zwaar met een drukke baan erbij!
Wel fijn dat jij je vlgde zwangerschap goed in de gaten gehouden wordt! Zijn jullie al verhuisd? Moeten jullie nog veel doen??

Weet iemand hoe het met anne gaat?
Met anne gaat het erg goed!
volg haar op hyves ;-)

lisi, dat is echt niet veel!!!!
ik was na de bevalling meteen 4 kg kwijt! en ik was niet eens voldragen.
vergeet niet dat het heel normaal is dat je nu wat reservers aanmaakt, je borsten groeien ook en je houd vocht vast!
Ik vind dat je het erg netjes doet!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20