Hallo allemaal,
Een nieuwe forummer, met gelijk al een vraag

Mijn vriend en ik hebben vorig jaar besloten om voor een kindje te gaan

We zijn er klaar voor. In november ben ik gestopt met de pil, en vlak voor kerst heb ik nog mijn maandelijkse periode gehad. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden, heb in januari maar een heel klein beetje gevloeid. Verder 'last' gehad van witte afscheiding (maar op jullie site te lezen is dit normaal voor het in-nestellen). We hebben toen een test gedaan, maar zwanger? Nee, nog steeds niet.
Nu is het alweer bijna half februari en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. We hebben vorige week een test gedaan en die was weer negatief. Helaas. Klopt er iets niet of hoe zit het?
En na hoeveel weken kan je ook echt een positieve uitslag krijgen op een zwangerschapstest?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen

bedankt alvast!
Grt Residee
Welkom Residee
Een paar vraagjes
Hoelang was je eerste ciclus (van nov t/m dec)?
Wanneer had je in januari de bloeding en hoeveel dagen duurde die?
Hoelang na de bloeding heb je op nieuw getest?
Welke teste heb je gebruikt?
Het kan zijn dat je nog erg onregelmatig ben na de pil. Misschien dat je nu op een lange ciclus zit en dat je te vroeg hebt getest of dat de bloeding van januari toch een ongi was.
Normaal nestelt het bevruchte eitje zich tussen de 6 en de 11 dagen na de ovulatie in. Na 1 week na de innesteling kun je testen (want dat zou je normale ongi dag zijn)
sommige testen kun je al eerder gebruiken omdat die gevoeliger zijn.
Als de bloeding 2 dagen of langer heeft geduurd (ook al was het minder dan normaal) is de kans groter dat het een ongi was en geen innestelling.
Als je las van stress of ander (ongezonde factoren voor een zwangerschap, extreem afvallen, extreem sporten, overgewicht etc.) dan kan het ook zijn dat je een ciclus hebt overgeslagen.
Misschien kun je er wat mee
Succes en hoop dat je snel duidelijkheid hebt liefst natuurlijk een positieve test, maar anders toch die ongi
Bedankt Lowiena, hm wil de vragen graag beantwoorden maar kom niet echt ver...
Hoelang was je eerste ciclus (van nov t/m dec)?
Dacht van eind nov. tot eind december. Toen ik trouwens de pil gebruikte, slikte ik die soms 1 week door.
Wanneer had je in januari de bloeding en hoeveel dagen duurde die?
Ehm ik dacht half jan/eind jan. en duurde maar 2 dagen. Maar dat was echt heel weinig. Heeft dat er iets mee te maken?
Hoelang na de bloeding heb je op nieuw getest?
Dacht 2 weken daarna.
Welke testen heb je gebruikt?
De apotheker test, eigen merk.
Heb dus niet alles precies bij gehouden, heb ook wel zoiets van ik merk het vanzelf wel. Had begin januari heel erg last van opgezette /borsten en tepels. Heeft dat er iets mee te maken?? Nepzwangerschapsverschijnselen ofzo???
Bedankt alvast!
Grt Residee
Hoi Residee,
Het kan soms een paar maanden (soms zelfs halfjaar) duren voordat je weer "echte" menstruatie kunt krijgen. Bij mij duurde het 7 weken voordat ik "echt" ongesteld werd na de pil. Ik had toen wel het gevoel dat ik zwanger kon zijn: gevoelige borsten, wisselende stemmingen, misselijk, enz. Maar het schijnt dat het "het uitwerken van de pil" is. Je lichaam moet eerst helemaal schoon worden en het kan dus even duren. Ik vond het toen ook frustrerend. Nu heb ik best regelmatige cyclus tussen 27-29 dagen.
Het komt wel goed! Nog even geduld (al is het soms heel moelijk!!!!)
Groetjes,
Nat
Hmmm, geduld is een schone zaak hej... zeggen ze

nou ja, hopelijk dat mijn lichaam snel 'schoon' is

weet je wat je zou kunnen doen om je cyclus een beetje te leren kennen?
Een kalendertje bij houden,zo,n klein jaarkalendertje in een agenda bv.
Zo gauw je ongesteld word(de 1e dag)een kruisje door de datum halen,en zo verder totdat het weer helemaal weg is(ongi). dit doe je elke maand,en dan kan je dus zien hoe je cyclus verloopt. is je cyclus een beetje regelmatig(dus komt bijna elke maand rond dezelfde datum)dan kan je daarna je vruchtbare dagen uitrekenen(is meestal 11 tot 20 dagen na de 1e dag van je laatste ongi).om zeker te zijn wanneer je het vruchtbaarst bent,kan je ovulatietesten gaan gebruiken.
Nog even dit: de een heeft binnen 1/2 maanden weer een normale cyclus,de andere doen er dus langer over.
succes ermee!
Als je dan toch een kalendertje bijhoud ook even de kleine bloedinkjes bij houden, kan ook van alles zijn, gewone ongi maar erg kort en weinig, innestellingsbloeding, of bloedinkje door oprekken baarmoeder als je zwanger bent.
2 dagen bloeding lijkt misschien weinig, maar het kan een ongi zijn geweest. (mijn eerste natuurlijke ongi na de pil was ook niet zoals ik gewend ben en op de tweede zit ik nog te wachten)
Succes
Hoi,
Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij, na een jaar, is mijn cyclus nog steeds niet normaal. Ik heb afgelopen jaar cyclussen gehad van 10 weken. Nu begint het een beetje regelmatig te worden, namelijk 6 weken. Je moet dus nog even geduld hebben, hoe moeilijk dat ook is.
veel liefs en succes Pauline
hmmm ja geduld is een hele schone zaak! Maar ik heb nu dus weer een heel klein beetje bloed verloren, echt minimaal. Wel is dit rond dezelfde periode als in januari. Is dit dan ongeveer mijn cyclus? Of ben ik nu te snel met conclusies trekken?
Oja, wanneer kan je nu het beste ervoor gaan? Vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent, en dan 5 dagen erna of meer??
Residee schreef:hmmm ja geduld is een hele schone zaak! Maar ik heb nu dus weer een heel klein beetje bloed verloren, echt minimaal. Wel is dit rond dezelfde periode als in januari. Is dit dan ongeveer mijn cyclus? Of ben ik nu te snel met conclusies trekken?
Oja, wanneer kan je nu het beste ervoor gaan? Vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent, en dan 5 dagen erna of meer??
Tja het zou heel goed kunnen dat die bloedingen op je cyclus duiden. Er voor gaan? Klussen bedoel je? Dat kun je het beste om de 2 a 3 dagen doen. En hoe snel je gaat beginnen hangt van je cyclus af. Meestal wordt een dag of 8 na de 1e menstruatiedag begonnen.
Succes