Zwanger Worden .NU forum [Archief]

Volledige versie: Sorbitol
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hey meiden,

Is sorbitol bij het zwager worden/zijn net zo schadelijk als aspartaam?

Ik neem namelijk vezels in poedervorm vanwege een spastische darm en vanmorgen bedacht ik me ineens dat daar dan waarschijnlijk een zoetstof in zou zitten... DIt is dus ook zo, er zit geen aspartaam in maar wel sorbitol.

Moet ik hiermee stoppen of kan sorbitol geen kwaad?

Hopelijk krijg ik snel reactie!

Groetjes Susanne
Zou dat gewoon even aan je huisart of apotheek vragen.
Die hebben er meer verstand van, neem aan dat je dit via de huisarts ofzo hebt.
En anders even de bijlsuiter door lezen, als het schadlijk is in de zwangerschap dan moet het erop vermeld
staan namelijk !
Maar zoetstof mag je toch gewoon gebruiken lijkt me ?
Heb ik wel gedaan in de zwangerschap namelijk.
Ik weet dat aspartaam wel schadelijk kan zijn en omdat het zwanger worden al zo moeilijk gaat neem ik geen enkel risico. Ik wacht nog even af of er nog iemand anders reageert en anders vraag ik het wel even aan de huisarts/apotheek of desnoods het ziekenhuis.

Sofia

@ French: Ja hoor, ik heb er nog nooit van gehoord dat je geen zoetstof of light producten mag gebruiken in de zwangerschap hoor. Ik gebruik ook gewoon zoetjes in de koffie en drink Cola Light.

@ SusanneLilian: Kan me niet voorstellen dat normaal dagelijks gebruik het zwanger worden moeilijker maakt en ik heb dit ook nooit gehoord. Maar ik weet niet hoe het zit met dat spul voor je spastische darm. Idd even navragen aan je huisarts of apotheker.
Heb juist van hier dat apartaam slecht kan zijn voor je ongeboren kindje en dat het ook het zwanger worden kan bemoeilijken....
Nou ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk, maar dan moet je toch even je huisarts vragen denk ik.
Of je mss wat anders mag gebruiken.

Sofia ik gebruikte idd ook zoetjes in de thee en dronk ook wel light dranken. Als het bij dagelijks gebruik is kan het geen
schade toe brengen lijkt me. Heb een gezond kindje in ieder geval Big Grin
Ik breek ook even in.. Weet het antwoord op je vraag niet. Maar aspartaam kan voor jezelf op lange termijn wel slecht zijn. T lijkt mij dat je best light en zoetstof binnen mag krijgen bij een zwangerschap...
Denk ga nog ffies googlen op sorbitol.. Maare vind daar net een site dat het een spastische darm zelfs kan verergeren Confusedhock: Naja zou ffies overleggen met je ha of apotheek... Want op internet staat niet veel duidelijke info over wel of niet gebruiken..
Ik heb voor me spastische darmen een dieet gehad van de dieetist... Ik moet vooral veel vezels eten, moest mijn voedingspatroon aanpassen, maar medicatie heb ik niet gekregen!
@babii: het is ook niet echt medicatie, het is een poeder dat ik met water meng en dan opdrink. Het zijn gewoon vezels in poedervorm...
Kan jij in een pb een lijst sturen met wat jij allemaal wel en niet mag eten?